Har företaget rätt

• Antal röster
    828
  • Omröstningen stängd .
S sunqan skrev:
Har jag sagt att du sagt det?
Att det står bilar där betyder inte att man får stå där öh ok, om du saltar vattnet innan du kokar pasta så kommer saltvattnet in i pastan.

P Pin skrev:
Du får sluta med din ”gaslightning”, tänk på att vi är fem mot en. Han är evigt ”based” och bryr sig inte om dina argument. ;)
De tufft här, prova 1v5, de hårt

• Gilla
Pin
  • Laddar…
J jesper--- skrev:
Nja, detta är en hybrid med tanke på att det är dubbelriktad trafik.
I sverige görs ingen skillnad på små stora vägar.

På vissa ställen gör man nu såhär:
Vy över en asfalterad väg med vägmarkeringar och skyltningen "329 Spångavägen", anpassad för ökad säkerhet med cykelbana.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dvs bygger upp gång- och cykelbanan så vägen från höger i detta fall blir en utfart.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
heisiandiishe
S sunqan skrev:
Det vore praktisk. Ett smidigt sätt att få fram vem som äger godtycklig bil... så slipper man googla efter en sajt som lämnar sån info gratis :)
Vore bättre att appen stödjer att man plåtar plåten.
Exakt.. precis som jag just gjorde på vivino appen. Klarar den att ta fram vilket vin man dricker så är väl en reg plåt en baggis

C cbrolin skrev:
En för vakten provocerande felparkering. Du felparkerar mitt framför näsan på hen. På vilket sätt gjorde du fel? Glömde du betala, var det parkeringsförbud eller hade du ett hjul utanför rutan?
De hade börjat med p-skiva. Jag hade parkerat där i många decennier (redan som passagerare som småbarn).

Jag, fru och barn noterade dock inte detta utan strosade ovetandes iväg.

En annan p-bot som kom som en överraskning. Jag parkerade bakom Volvon, dvs där det röda krysset är.
Gatuvy med parkerade bilar, rött kryss markerat bakom en Volvo, förbudsskylt synlig.

jarlh jarlh skrev:
En annan p-bot som kom som en överraskning. Jag parkerade bakom Volvon, dvs där det röda krysset är.
[bild]
parkering förbjuden. så tolkar jag skylten .

Fairlane
jarlh jarlh skrev:
[bild]
Sen är märklig. Med tilläggstan tolkar jag det som att det är parkeringsföebud före skylten, inte efter. Den p-boten hade jag överklagat.

Parkeringsförbud upphör vid skylt med tillägget pil ned.
Sedan kan jag inte avgöra om det är en väg in framför bilen på bilden, för då kommet den aspekten in om man får parkera så nära.

Sittställning
Glöm inte att det kan finnas LTF som reglerar ytor som ej är skyltade på kommunal mark ;)

Chock för många men ni har körkort va ? ;)

Sittställning Forlowt skrev:
Glöm inte att det kan finnas LTF som reglerar ytor som ej är skyltade på kommunal mark ;)

Nej, men förvånande för den som inte har lokalkännedom.:cool: Men praxis är att det skyltas inom ramen för LTF vad som gäller.

Fairlane
Absolut kan det göra det, men isåfall är skyltningen troligen väldigt onödig på platsen och därmed förvillande. Såvida det inte är en regel som säger max 12 timmar och man parkerade 24 eller så. Bara baserat på bilden bör det vara ok att parkera där, eller håller du inte med om det?

Ja, det följde med flingorna.

Bananskalare Bananskalare skrev:
Den domen skulle jag vilja se. eftersom det finns en dom från HD som säger tvärtom Jag själv hänvisade till en dom i hovrätten som går emot du just sagt. Det kostar inget att ta något till tinget Det som kostar är ditt försvar. och om du förlorar förstås
jag backar efter lite efterforskningar. Det finns dom i tingsrätt som ger biläögaren rätt. Men Hovrätt har gett parkeringsbolaget rätt.
HD har däremot inte provat dessa.
och jo, det kostar att ta ett ärende till tingsrätt. 900kr.

Sittställning
Fairlane Fairlane skrev:
Absolut kan det göra det, men isåfall är skyltningen troligen väldigt onödig på platsen och därmed förvillande. Såvida det inte är en regel som säger max 12 timmar och man parkerade 24 eller så. Bara baserat på bilden bör det vara ok att parkera där, eller håller du inte med om det?

Ja, det följde med flingorna.
För många är det en ögonöppnare när dom blivit "orättvist" behandlade av en pvakt.

Ibland skyltar man för att förstärka redan gällande regler, dock har man alltid sin rätt att överklaga på otydlighet om man vill det, håller med det ser konstigt ut håller jag med dom

Vi ser ju inte vad som finns där det är parkeringsförbud, bara att det upphör;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.