41 997 läst ·
316 svar
42k läst
316 svar
Parkering - rösta, var det rätt att jag fick böter?
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 345 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 345 inlägg
Exakt.. precis som jag just gjorde på vivino appen. Klarar den att ta fram vilket vin man dricker så är väl en reg plåt en baggisS sunqan skrev:
De hade börjat med p-skiva. Jag hade parkerat där i många decennier (redan som passagerare som småbarn).C cbrolin skrev:
Jag, fru och barn noterade dock inte detta utan strosade ovetandes iväg.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Absolut kan det göra det, men isåfall är skyltningen troligen väldigt onödig på platsen och därmed förvillande. Såvida det inte är en regel som säger max 12 timmar och man parkerade 24 eller så. Bara baserat på bilden bör det vara ok att parkera där, eller håller du inte med om det?Forlowt skrev:
Ja, det följde med flingorna.Forlowt skrev:
jag backar efter lite efterforskningar. Det finns dom i tingsrätt som ger biläögaren rätt. Men Hovrätt har gett parkeringsbolaget rätt.Bananskalare skrev:
HD har däremot inte provat dessa.
och jo, det kostar att ta ett ärende till tingsrätt. 900kr.
För många är det en ögonöppnare när dom blivit "orättvist" behandlade av en pvakt.Fairlane skrev:
Absolut kan det göra det, men isåfall är skyltningen troligen väldigt onödig på platsen och därmed förvillande. Såvida det inte är en regel som säger max 12 timmar och man parkerade 24 eller så. Bara baserat på bilden bör det vara ok att parkera där, eller håller du inte med om det?
Ja, det följde med flingorna.
Ibland skyltar man för att förstärka redan gällande regler, dock har man alltid sin rätt att överklaga på otydlighet om man vill det, håller med det ser konstigt ut håller jag med dom