Har företaget rätt

• Antal röster
    828
  • Omröstningen stängd .
J jesper--- skrev:
Polisens mål är att bekämpa brottslighet, skjuter polisen alla som är misstänkta för brott kommer brottsligheten minska av 2 skäl: Poolen av potentiella förövare minskar och det har en starkt avskräckande effekt att ens associeras med brottslighet.

Jag vill inte maximera min lön till varje pris, jag bryr mig vart pengarna kommer ifrån, jag personligen hade inte kunnat leva med mig själv ifall jag arbetat som förmedlare som ger ocker räntor/avgifter till äldre vältroende människor eller P-vakter som möjligtvis orsakar att en låginkomstfamilj får svårt att ha mat på bordet till nästa löning. Alla människor med ett samvete bör känna såhär.

Det är inte så svartvitt som att "parkera rätt", ibland är det brist på parkering och alla har inte varenda parkeringsföreskrift i huvudet. Jag stod i en 3 vägskorsning en lördag, det var knappt ett korsning utan en bred väg med en infart. 1200kr.
Beloppet ger inte utrymme för att lära sig genom misstag.

P-vakten har full möjlighet att ha viss tolerans mot överskridelser.

Provision är en analog, ju fler specifik polis griper och lagför ju bättre ställning gällande befodran och ev. förmåner har specifik polis.
Nu visar du ännu mer din okunskap. Du envisas med att polisen har provision.
och skjuter ner brottslingar.

Varför envisas du med att se p-vakter som onda varelser? De är människor som du och jag. De är lika mycket värda. De lappar bilar som inte följer reglerna. Jag har inga problem med de allmäna reglerna. Jag klarar av att följa dessa.
Du, det är ditt fel om du parkerar fel.

• Gilla
  • Älska
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
jarlh jarlh skrev:
Jag råkade av misstag felparkera. Jag noterade att det stod en p-vakt bara några meter bort. Han såg mig parkera, han såg mig gå därifrån - jag mötte honom på trottoaren. Då jag kom tillbaka till bilen en kvart senare var den lappad.
Jag har frågat parkeringsvakter om det är ok att stå där om jag varit osäker. Jag har alltid fått tydliga och bra svar. Jag har också träffat parkeringsvakter som säger till för att folk ska slippa böter.

Exempelvis stod många parkerade vid minigolfbanan där vi spelade ofta. Det var parkeringsförbud på platsen, men det var inte trafikfarligt att stå där. Parkeringsvakterna fick order att åka och kolla där. De stannade och sa till alla att de var på plats så om vi kunde flytta bilarna tills de åkte 10 minuter senare så var de nöjda. De uppmanade oss också att kontakta gatukontoret och be om en förändring av reglerna. Vi skrev till kommunen och reglerna ändrades. Efter det fick man parkera på ena sidan och på andra var det stoppförbud för att det var för trångt annars. Efter förändringen åkte alla som ställde sig på stoppförbud dit, men de fick ju verkligen skylla sig själva.

Ingenting av ovanstående säger något annat än att parkeringsvakter är.människor. Vad du gjorde för fel vet vi ju inte så det kan vi inte direkt kommentera. Kanske kunde du haft mer tur och fått hjälp, kanske inte, men oavsett var det ju du som parkerade fel och vakten som utförde sitt jobb.

Sittställning Forlowt skrev:
Det finns regler som säger att det ska vara tydligt skyltat, detta är lag. Vi har tydliga regler på skyltars utformning se VMF.

Det är oftast inte p vakten som gör att en låg inkomst familj får p bot - det är felparkering som orsakar det.

Läs på LKOP om du undrar vad som gäller (y)(y)
Sätter P-vakten ut boten så är det P-vaktens fel.
Likaså om en man blir skjuten av en annan man, det är skyttens fel, skytten avfyrade vapnet.

P Pin skrev:
Polisen visar tillräcklig tolerans mot brottslingar och skjuter ingen i onödan. Det är fler som mister livet för att bilförare inte klarar av att hålla alla regler i huvudet.

Men inget av detta har väl med TS fråga att göra?
Right, det är inte så att jag beskriver en dyspotisk värld där vinst kommer före allt, hos alla.

Ts? vem syftar du på? Jag ser varje individ som standard vid första interaktionen och jag får redan vibbar av att du är en fegis som inte vågar tala ut.

Sittställning
J jesper--- skrev:
Likaså om en man blir skjuten av en annan man, det är skyttens fel, skytten avfyrade vapnet.
Om man förutsätter att det är fel ?.. ponera att det är rätt då

Fairlane Fairlane skrev:
En inte helt logisk slutsats. Om polisen skjuter alla som är misstänkta för brott så begår se själva ett brott. Mängden brott ökar och dessutom måste den skjutande polisens kollegor skjuts denne osv, så mängden brott minskar inte, men mängden poliser gör det.

Ibland kan regler vara oklara ja, men att det är brist på parkeringar kan inte göra otillåtna parkeringar tillåtna. Inte heller att man inte kan minnas alla regler ger en automatiskt en frikort.
Att man inte ska parkera i korsningar generellt borde man lärt sig när man tog körkort. Skälet borde man också lärt sig i samma veva, att man försvårar sikten för andra trafikanter. Klarar man inte av att lära sig det när man tar körkort så verkar 1200 kronor göra nytta för efter det lär man inte glömma den regeln igen.
Nu beskriver jag en hypotetisk despotisk värld där vinst kommer före allt och alla, legaliteten är mindre relevant.Icke-polis-Brottslingar, hoppades aldrig behöva idiotförklara men men.

Förresten har inte poliser någon utomordentlig integritet gällande lagar, dem tänjer på lagen och småbryter här och där om läget tillåter eller om den känner det är nödvändigt för att slutföra ett uppdrag.

Nja, det är oklart om det ens är en korsning.
59.2473839, 18.0602782
Exakt på "the pin" stod jag.

Det är lugnt bostadsområde, framkomlighet är inte ett bekymmer, denna plats bör vara undantagen korsningsregeln. Kolla maps och säg att någon som står där försvårar sikten eller orsakar någon form en risk mot någon, orsakar bekymmer, negativt.

Nja, jag gjorde ingenting fel men jag vet nu att denna klassas som korsning.

L
J jesper--- skrev:
Right, det är inte så att jag beskriver en dyspotisk värld där vinst kommer före allt, hos alla.

Ts? vem syftar du på? Jag ser varje individ som standard vid första interaktionen och jag får redan vibbar av att du är en fegis som inte vågar tala ut.
TS är forumspråk för trådstartare - alltså i det här fallet @JamJaz

Bananskalare Bananskalare skrev:
Nu visar du ännu mer din okunskap. Du envisas med att polisen har provision.
och skjuter ner brottslingar.

Varför envisas du med att se p-vakter som onda varelser? De är människor som du och jag. De är lika mycket värda. De lappar bilar som inte följer reglerna. Jag har inga problem med de allmäna reglerna. Jag klarar av att följa dessa.
Du, det är ditt fel om du parkerar fel.
Antingen gället det P-vakter eller så tar du något alldeles för bokstavligt, jag vet mycket väl att polisen inte får bokstavlig provision i dagsläget.
Förolämpande av dig att ens tro något sånt.
Vad dem får är förmåner och befordran, istället för provision. Så det finns klara incitament utöver timlön att arbeta som polis.

Ang. skjutningarna så borde du läsa allt jag skrivit och följa i mitt resonemang så hade du förstått att det jag beskriver är en hypotetisk despotisk värld där resultat rättfärdigar medlen, där vinst kommer före liv.

Dem är onda varelser, dem orsakar mycket huvudvärk och frustration och dem gör det inte ens framför ögonen på en, utan när man är iväg och inte kan framföra och förklara sitt fall.

Hemsk många som simpar för P-vakterna, jag vet vem fienden är, JOIN ME.

L Lärospånet skrev:
TS är forumspråk för trådstartare - alltså i det här fallet @JamJaz
Jo det vet jag, dock blev jag citerad

• Gilla
Geografica
  • Laddar…
J jesper--- skrev:
Nu beskriver jag en hypotetisk despotisk värld där vinst kommer före allt och alla, legaliteten är mindre relevant.Icke-polis-Brottslingar, hoppades aldrig behöva idiotförklara men men.

Förresten har inte poliser någon utomordentlig integritet gällande lagar, dem tänjer på lagen och småbryter här och där om läget tillåter eller om den känner det är nödvändigt för att slutföra ett uppdrag.

59.2473839, 18.0602782

Det är lugnt bostadsområde, framkomlighet är inte ett bekymmer, denna plats bör vara undantagen korsningsregeln. Kolla maps och säg att någon som står där försvårar sikten eller orsakar någon form en risk mot någon, orsakar bekymmer, negativt.

Du gjorde fel, eftersom du parkerade där du inte fick. Det är inte du som sätter reglerna.

J jesper--- skrev:
Antingen gället det P-vakter eller så tar du något alldeles för bokstavligt, jag vet mycket väl att polisen inte får bokstavlig provision i dagsläget.
Förolämpande av dig att ens tro något sånt.
Vad dem får är förmåner och befordran, istället för provision. Så det finns klara incitament utöver timlön att arbeta som polis.

Ang. skjutningarna så borde du läsa allt jag skrivit och följa i mitt resonemang så hade du förstått att det jag beskriver är en hypotetisk despotisk värld där resultat rättfärdigar medlen, där vinst kommer före liv.

Dem är onda varelser, dem orsakar mycket huvudvärk och frustration och dem gör det inte ens framför ögonen på en, utan när man är iväg och inte kan framföra och förklara sitt fall.

Hemsk många som simpar för P-vakterna, jag vet vem fienden är, JOIN ME.
Men vad ska jag tro? När du skriver som du gör? när diu påstår att de ska skjuta så många som möjligt? Detär tydligt att du har väldigt lågt förtroende för rättsväsendet. Har du någon seriös källa på att polisen har system som gynnar den enskilde vid vissa situationer?

Varför detta hat mot p-vakter? De gör sitt jobb. Om du följer reglerna så får du inga böter. är du osäker ställ dig någon annan stans. enkelt.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
J jesper--- skrev:
vad har det med en p-bot att göra?

J jesper--- skrev:

Nu är vi ännu längre från ämnet, men är inte att ta en diskussion med dig tvärtom mot att inte våga tala ut?

Dina politiska ståndpunkter och fantasier hjälper inte tråden framåt. Eller ska man inte betala kontrollavgiften för att det är kapitalistiskt med privata parkeringsbolag och avgifter på strandens parkering? Jag förstår åsikten att det inte borde vara avgift, men tror det är kontraproduktivt att inte betala eller parkera fel. Det visar snarare på behov av kontroll och övervakning.

TS är trådskaparen, jag känner honom inte mer än vad han skrivit i den här tråden.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
J jesper--- skrev:
Med de liknelserna du ger och med den totala brist på att se/ta eget ansvar så tycker jag du idiotförklarar hela tiden, dig själv.
J jesper--- skrev:
Är det ett problem för dig? Du vill själv tänja på gällande lagar vad gäller parkering, men andra får inte göra det?
J jesper--- skrev:
59.2473839, 18.0602782
Det är ju en solklar T-korsning....
J jesper--- skrev:
Det är enklare med regler som är tydliga. Parkera inte i korsningar är mycket lättare än att undanta vissa korsningar.
J jesper--- skrev:
Jo du gjorde fel. Du parkerade där du inte får parkera. Att du inte kan stå för dina misstag betyder inte att det inte är ett fel du gjort.

• Gilla
cbrolin och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Du gjorde fel, eftersom du parkerade där du inte fick. Det är inte du som sätter reglerna.
Då jag fick böter var det en överträdelse, men jag gjorde ingenting fel.

• Haha
  • Wow
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.