27 661 läst ·
44 svar
28k läst
44 svar
Parkering på garareuppfart
Medlem
· Uppsala Län
· 389 inlägg
Nog är det här ett I-landproblem aedwall. Det är TS utsikt från köket som störs inte grundläggande mänskliga behov som kränks direkt.
Det vore sjukt (men inte för den skull uteslutet) att man inte får ställa vilket fordon man får plats med på sin uppfart utan trafikfara. Har man flyttat in i ett hus med utsikten över grannens uppfart så tycker jag banne mig man får stå för sitt val. Jag tycker det är tokfel att utnytta myndigheter och ta till lagens bokstav för att kontrollera grannarna in i detalj eller rätta till problem som har med egna ogenomtänkta val att göra.
*tar på mig ironihatten*
Usch grannens Volvo 240 är ju så förfärligt rostig. Det ser ju sååå illa ut på gatan. Jag ringer kommunen och klagar. De måste ju ta ansvar för att kvarteret förblir fiiiiint annars stämmer jag dem för att jag inte får ut så mycket jag tänkt för huset när jag ska sälja. * tar av mig ironihatten*
Det vore sjukt (men inte för den skull uteslutet) att man inte får ställa vilket fordon man får plats med på sin uppfart utan trafikfara. Har man flyttat in i ett hus med utsikten över grannens uppfart så tycker jag banne mig man får stå för sitt val. Jag tycker det är tokfel att utnytta myndigheter och ta till lagens bokstav för att kontrollera grannarna in i detalj eller rätta till problem som har med egna ogenomtänkta val att göra.
*tar på mig ironihatten*
Usch grannens Volvo 240 är ju så förfärligt rostig. Det ser ju sååå illa ut på gatan. Jag ringer kommunen och klagar. De måste ju ta ansvar för att kvarteret förblir fiiiiint annars stämmer jag dem för att jag inte får ut så mycket jag tänkt för huset när jag ska sälja. * tar av mig ironihatten*
Redigerat:
Medlem
· Uppsala Län
· 389 inlägg
När trådskaparen startade tråden hade den stått där mindre än 4 månaderIngper skrev:
Rent moraliskt i min värld: Absolut
*ironihatten på igen*
Men vem vet grannen kanske åker en vända runt kvarteret om natten en gång i veckan när ingen ser. Ut och kolla hur ventilerna står med jämna mellanrum vetja fotografera och samla bevis. Eller är det 24h zon på min garageuppfart *ironihatten av*
Redigerat:
Lol.. irriterande ironihatt. Verkligen.galaxenspresident skrev:När trådskaparen startade tråden hade den stått där mindre än 4 månader
Rent moraliskt i min värld: Absolut
*ironihatten på igen*
Men vem vet grannen kanske åker en vända runt kvarteret om natten en gång i veckan när ingen ser. Ut och kolla hur ventilerna står med jämna mellanrum vetja fotografera och samla bevis. Eller är det 24h zon på min garageuppfart *ironihatten av*
Vid försäljningen av vårt hus framkom följande vid en visning: (Närmaste grannen var i full gång med vinkelslipen på sonens bil. Reparation av rostskador. )galaxenspresident skrev:*tar på mig ironihatten*
Usch grannens Volvo 240 är ju så förfärligt rostig. Det ser ju sååå illa ut på gatan. Jag ringer kommunen och klagar. De måste ju ta ansvar för att kvarteret förblir fiiiiint annars stämmer jag dem för att jag inte får ut så mycket jag tänkt för huset när jag ska sälja. * tar av mig ironihatten*
En dam, spekulant, utbrast: Nej, nej inte en bilverkstad igen. Inget bud av henne.
En annan spekulant vände utan att titta på huset p.g.a. skrotbilar på en tomt på vägen till fastigheten.
Det vet jag inte, ditt är klart värre.....aedwall skrev:
Ser verkligen husbilen så anskrämlig ut så att den måste flyttas? Är inte detta ett I-lands problem så vad är det då? Att det är allvar för den "drabbade" betvivlar jag inte, men innebär detta att svältande barn dör.....????
Medlem
· Uppsala Län
· 389 inlägg
Ser framför mig en tråd i juridikforumet om grannsonen inte varit igång under visningen: "Kan grannens bilhobby ses som dolt fel?" ;-)LUDDET skrev:Vid försäljningen av vårt hus framkom följande vid en visning: (Närmaste grannen var i full gång med vinkelslipen på sonens bil. Reparation av rostskador. )
En dam, spekulant, utbrast: Nej, nej inte en bilverkstad igen. Inget bud av henne.
En annan spekulant vände utan att titta på huset p.g.a. skrotbilar på en tomt på vägen till fastigheten.
![]()
Jag ber om ursäkt för mitt plumpa skämtlynne. Hoppas ingen tar illa upp (utan ironihatt)
Lägger härmed port pilbåge och pickadoller
Klockrent. Man undrar ständigt varför det blir sandlåda i var och varannan tråd här och i många andra forum på nätet. Är folk verkligen så bortskämda och självcentrerade att de tror att försök till lagvrängning är lösningen på varje problem?! Tackar min lyckliga stjärna för att jag har vettiga grannar och att jag själv är en ganska flexibel prick.
galaxenspresident skrev:
Med en kanske svag parallell till parkeringsregler i allmänhet kan man ju undra: Om grannen flyttar husbild/husvagn regelbundet (helgutflykt etc) är det då långtidsuppställning? Det är väl fler än jag som ibland kört ett varv runt kvarteret och parkerat om personbil på endygnsparkering.
Nu vet jag ju inte hur när den numera forumkända grunkan stod fönstret, men ibland blir jag lite förundrad när jag läser om de problem folk har med sina grannar. Jag har svårt att se att en uppställd "vad-det-nu-är" i normalt skick och på hyfsat avstånd från ett köksfönster är något att gå igång på egentligen.
Träd som växer vid gränser tar nog priset. De får "hålla reda på rötter och grenar" som någon skrev.
Helt klart ett I-landsproblem.
Träd som växer vid gränser tar nog priset. De får "hålla reda på rötter och grenar" som någon skrev.
Helt klart ett I-landsproblem.
Klicka här för att svara