Hemmakatten
Å andra sidan; om man bor i ett trångt radhus/kedjehusområde, får man kanske förstå att man kanske behvöer hyra en p-plats för sin husvagn...
 
Nog är det här ett I-landproblem aedwall. Det är TS utsikt från köket som störs inte grundläggande mänskliga behov som kränks direkt.

Det vore sjukt (men inte för den skull uteslutet) att man inte får ställa vilket fordon man får plats med på sin uppfart utan trafikfara. Har man flyttat in i ett hus med utsikten över grannens uppfart så tycker jag banne mig man får stå för sitt val. Jag tycker det är tokfel att utnytta myndigheter och ta till lagens bokstav för att kontrollera grannarna in i detalj eller rätta till problem som har med egna ogenomtänkta val att göra.

*tar på mig ironihatten*
Usch grannens Volvo 240 är ju så förfärligt rostig. Det ser ju sååå illa ut på gatan. Jag ringer kommunen och klagar. De måste ju ta ansvar för att kvarteret förblir fiiiiint annars stämmer jag dem för att jag inte får ut så mycket jag tänkt för huset när jag ska sälja. * tar av mig ironihatten*
 
Redigerat:
  • Gilla
Villa Spinell
  • Laddar…
Men nu handlade ju inte trådskaparens problem om huruvida man får parkera vad som helst på sin garageuppfart, utan om långtidsuppställning halvårsvis eller mer.....
 
Hade jag varit grannen hade jag smällt upp en tuja häck framför TS fönster så hade han sluppit gnället.:p
 
Ingper skrev:
Men nu handlade ju inte trådskaparens problem om huruvida man får parkera vad som helst på sin garageuppfart, utan om långtidsuppställning halvårsvis eller mer.....
När trådskaparen startade tråden hade den stått där mindre än 4 månader

Rent moraliskt i min värld: Absolut

*ironihatten på igen*
Men vem vet grannen kanske åker en vända runt kvarteret om natten en gång i veckan när ingen ser. Ut och kolla hur ventilerna står med jämna mellanrum vetja fotografera och samla bevis. Eller är det 24h zon på min garageuppfart *ironihatten av*
 
Redigerat:
galaxenspresident skrev:
När trådskaparen startade tråden hade den stått där mindre än 4 månader

Rent moraliskt i min värld: Absolut

*ironihatten på igen*
Men vem vet grannen kanske åker en vända runt kvarteret om natten en gång i veckan när ingen ser. Ut och kolla hur ventilerna står med jämna mellanrum vetja fotografera och samla bevis. Eller är det 24h zon på min garageuppfart *ironihatten av*
Lol.. irriterande ironihatt. Verkligen. :) Jag kan nog hålla med om att det är ett i-landsproblem. Men dessa kan vara nog så störande.
 
galaxenspresident skrev:
*tar på mig ironihatten*
Usch grannens Volvo 240 är ju så förfärligt rostig. Det ser ju sååå illa ut på gatan. Jag ringer kommunen och klagar. De måste ju ta ansvar för att kvarteret förblir fiiiiint annars stämmer jag dem för att jag inte får ut så mycket jag tänkt för huset när jag ska sälja. * tar av mig ironihatten*
Vid försäljningen av vårt hus framkom följande vid en visning: (Närmaste grannen var i full gång med vinkelslipen på sonens bil. Reparation av rostskador. )

En dam, spekulant, utbrast: Nej, nej inte en bilverkstad igen. Inget bud av henne.

En annan spekulant vände utan att titta på huset p.g.a. skrotbilar på en tomt på vägen till fastigheten.

:o
 
aedwall skrev:
Dagens mest korkade inlägg...
Det vet jag inte, ditt är klart värre.....

Ser verkligen husbilen så anskrämlig ut så att den måste flyttas? Är inte detta ett I-lands problem så vad är det då? Att det är allvar för den "drabbade" betvivlar jag inte, men innebär detta att svältande barn dör.....????
 
kan vi inte bara lägga ner våra spydiga comments o låta TS leka indian o cowboy med sin granne i lugn o ro.
 
LUDDET skrev:
Vid försäljningen av vårt hus framkom följande vid en visning: (Närmaste grannen var i full gång med vinkelslipen på sonens bil. Reparation av rostskador. )

En dam, spekulant, utbrast: Nej, nej inte en bilverkstad igen. Inget bud av henne.

En annan spekulant vände utan att titta på huset p.g.a. skrotbilar på en tomt på vägen till fastigheten.

:o
Ser framför mig en tråd i juridikforumet om grannsonen inte varit igång under visningen: "Kan grannens bilhobby ses som dolt fel?" ;-)

Jag ber om ursäkt för mitt plumpa skämtlynne. Hoppas ingen tar illa upp (utan ironihatt)

Lägger härmed port pilbåge och pickadoller
 
Klockrent. Man undrar ständigt varför det blir sandlåda i var och varannan tråd här och i många andra forum på nätet. Är folk verkligen så bortskämda och självcentrerade att de tror att försök till lagvrängning är lösningen på varje problem?! Tackar min lyckliga stjärna för att jag har vettiga grannar och att jag själv är en ganska flexibel prick.

galaxenspresident skrev:
Ser framför mig en tråd i juridikforumet om grannsonen inte varit igång under visningen: "Kan grannens bilhobby ses som dolt fel?" ;-)

Jag ber om ursäkt för mitt plumpa skämtlynne. Hoppas ingen tar illa upp (utan ironihatt)

Lägger härmed port pilbåge och pickadoller
 
Tänk va hemsk världen skulle vara om alla bara var ute för att jävlas med lagparagrafer gentemot en.....
Men som tur är verkar dom flesta av oss klarsynta, ödmjuka o flexibla
 
Har det hänt något med häst/husbilen, flyttade den på sig tillslut eller har den strandat för gott?
 
Med en kanske svag parallell till parkeringsregler i allmänhet kan man ju undra: Om grannen flyttar husbild/husvagn regelbundet (helgutflykt etc) är det då långtidsuppställning? Det är väl fler än jag som ibland kört ett varv runt kvarteret och parkerat om personbil på endygnsparkering.
 
Nu vet jag ju inte hur när den numera forumkända grunkan stod fönstret, men ibland blir jag lite förundrad när jag läser om de problem folk har med sina grannar. Jag har svårt att se att en uppställd "vad-det-nu-är" i normalt skick och på hyfsat avstånd från ett köksfönster är något att gå igång på egentligen.

Träd som växer vid gränser tar nog priset. De får "hålla reda på rötter och grenar" som någon skrev.

Helt klart ett I-landsproblem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.