68 274 läst ·
865 svar
68k läst
865 svar
P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?
Angående mobilapp så skulle jag inte ens vilja ladda ned en app som skrivits av ett P-bolag. Kan man ens lita på den? Tänk på att den gjorts av ett bolag som gör allt de kan för att pungslå folk, vad säger att de inte har någon olämplig kod i appen? Skulle hellre ladda ned Temus app än en från ett P-bolag.P pmd skrev:
Tur man slipper skiten, närmsta stad är så pass liten att man inte behöver betala för parkering ifall man inte vill
På med foliehatten när du går på Ica, har hört att pastan lyssnar på dina tankar.L lbgu skrev:Angående mobilapp så skulle jag inte ens vilja ladda ned en app som skrivits av ett P-bolag. Kan man ens lita på den? Tänk på att den gjorts av ett bolag som gör allt de kan för att pungslå folk, vad säger att de inte har någon olämplig kod i appen? Skulle hellre ladda ned Temus app än en från ett P-bolag.
Tur man slipper skiten, närmsta stad är så pass liten att man inte behöver betala för parkering ifall man inte vill![]()
Märklig kommentar, Försvarar inte felaktigt utfärdade Kontrollavgift. Har också gett tips och råd på hur man bestrider, även när man har fel. Vad exakt har jag försvarat? Jag har förklarat en hel del långa med tråden. Är det svårare att ta in info med hatten på, skyddar den mot kompetens? 😁L lbgu skrev:
Konstigt att engagera sig i forum för diskussioner och sen säga att man inte vill förklara.Farstatjej90 skrev:
Idag såg jag en till P-automat som tog kort. Den var dock sämre än gamla tiders kort-P-automater. På den gamla gode tiden valde man parkeringstid, stoppade in sitt kort, och fick ut en P-biljett/kvitto som man la i framrutan i bilen.P pmd skrev:
Så enkelt är det inte nu. Man måste knappa in bilens registreringsnummer och sitt eget telefonnummer/emailadress för att få ett kvitto. Den enda fördelen var att man inte behöver gå tillbaka till bilen för att lägga P-biljetten i framrutan. Det var bra eftersom P-automaten stod ett kvarter bort från parkeringsplatsen. Det tog en stund innan jag insåg att skylten med texten "Parkeringsautomat" och en pil pekade så långt bort.
Medlem
· Blekinge
· 12 277 inlägg
Man kan inte hänvisa till enkla fel eller åberopa good-will med dessa piratföretag. Jag har haft lite framgång med formfel:
* Dom tyckte att mina däck toucherade de vita linjerna runt parkeringsrutan. Jag tog bilder och kunde bevisa att reglerna säger att däcken inte får vara utanför de vita linjerna.
* två gånger stämde den angivna adressen på den gula lappen inte överens med verkligheten. Ett formfel som gör att man kan bestrida alltihopa.
* Dom tyckte att mina däck toucherade de vita linjerna runt parkeringsrutan. Jag tog bilder och kunde bevisa att reglerna säger att däcken inte får vara utanför de vita linjerna.
* två gånger stämde den angivna adressen på den gula lappen inte överens med verkligheten. Ett formfel som gör att man kan bestrida alltihopa.
Det hände ju rätt ofta förr att p-automaten var trasig. Då skulle man ringa ett telefonnummer som var skyltat på automaten och uppge en kod som också stod på automaten. En felanmälan alltså. Då fick man en kontrollkod som man skulle skriva på en lapp och lägga i framrutan. Jag gjorde detta rätt många gånger på 90-talet. Hade tur som hade mobiltelefon ganska tidigt, annars hade det blivit svettigt.13th Marine skrev:
Diskussionen påminner mig om när vi anländer till Ystad Lasarett för att vår förstfödda är på väg och parkeringsautomaterna låg nere, ringer för att fråga hur man då gör och de kan inget göra utan jag får helt enkelt hitta en parkeringsplats någon annanstans...
Detta är före apparna började sprida ut sig.
Och på samma tema så började lokala lasarettet ta betalt för personalparkeringen vilket innebär att alla omkringliggande området blir översvämmade av bilar parkerade i gatorna...
Att behöva åka vidare till en annan parkering hade jag inte accepterat, p-bolaget har ju ett uppdrag av markägaren att ha parkeringsplatser och erbjuda parkering. Om och hur de tar betalt ska rimligen inte vara kundens ansvar.
Men visst. Det var ju något tåg mellan Stockholm och Göteborg för en del år sedan där konduktörens handdator pajade så hen kunde inte kontrollera passagerarnas biljetter. Lösning? Alla blev avslängda och tåget körde tomt. Folk stod kvar på perrongen med sina förköpta och förbetalda biljetter.
Varför reagerar du direkt då ifall någon antyder att man kanske bör vara försiktig med P-bolagens appar? Börjar skriva om foliehattar..... Onekligen ger du ett intryck att vilja försvara dessa skurkbolag.Sittställning skrev:
Själv tycker jag att det är sunt att vara misstänksam mot appar skrivna av vad man anser vara skurkbolag. Att du inte anser de vara skurkbolag förstår jag, men skulle du välja att installera programvara från ett bolag som du ansåg vara ett skurkbolag? Själv tycker jag det är normal försiktighet att undvika sådan programvara, men vi är kanske olika.
Jag har själv installerat varenda p-app som finns (annars fungerar inte livet med bil här i Stockholm), men visst kan man väl ändå tänka sig att denna typ av gangsterföretag inte är så noga med att följa t.ex. GDPR och hanterar din data lite hur som helst? För egen del är jag inte så brydd, men jag kan förstå oron om man är en person som vill hålla hårt i sin data.Alfredo skrev: