68 245 läst ·
865 svar
68k läst
865 svar
P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?
Sjukhusen skulle inte behöva reservera antal platser för BB och akuten.J JohanLun skrev:När vi fick våra barn så var det ont om p-platser utanför BB. Man fick ett p-tillstånd gratis, men var tvungen hitta en plats, gå upp, gå ned med lappen osv. Kan tyckas som en skitsak då man ofta är på BB ett fåtal gånger i livet, men där och då är det en extra stress. Varför inte göra säg 20 platser (givetvis beroende på hur stort BB det är) som är RESERVERADE för barnafödare, man får en "garanterad" plats (överskott på dessa) och skriver upp / säger numret i receptionen. SÅ enkelt och skulle vara en stresssänkare. Borde vara samma med akuten, att OM man har ett ärende där bara kan ange regnr så är det "klart".
Jag har besökt butiker med begränsad parkeringsmöjlighet där man kan få ett parkeringstillstånd i butiken som gällde hela parkeringen.
Jag minns tyvärr inte i vilket/vilka länder det var.
Hur gör man idag om man ska parkera och inte har en mobiltelefon? Åker hem igen?F Festlund skrev:
Här kan man göra så på akuten, men annars är det oftast fullt på parkeringen så man får snurra runt i kringliggande bostadsområden i en halvtimme+ och leta.J JohanLun skrev:
Känns som att det är rätt många besökare till ett sjukhus som av olika anledningar blir stressade av att det inte finns någon parkering, så vet inte om det är så smart att reservera platser till just BB. Vore bättre om parkeringen var dimensionerad efter sjukhusets kapacitet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Diskussionen påminner mig om när vi anländer till Ystad Lasarett för att vår förstfödda är på väg och parkeringsautomaterna låg nere, ringer för att fråga hur man då gör och de kan inget göra utan jag får helt enkelt hitta en parkeringsplats någon annanstans...
Detta är före apparna började sprida ut sig.
Och på samma tema så började lokala lasarettet ta betalt för personalparkeringen vilket innebär att alla omkringliggande området blir översvämmade av bilar parkerade i gatorna...
Detta är före apparna började sprida ut sig.
Och på samma tema så började lokala lasarettet ta betalt för personalparkeringen vilket innebär att alla omkringliggande området blir översvämmade av bilar parkerade i gatorna...
Det är väldigt viktigt och det förstår dessutom nästan alla. Om du bokar en tid hos vården och inte dyker upp för att du blir överkörd och ligger på intensiven eller om du bara skiter i att avboka, "pallar inte", det tror jag du har svårt att hitta någon (utom du) som tycker man ska behandla lika.Sittställning skrev:
Samma sak med p-böter eller vad du vill. Även i rättssystemet spelar avsikten väldigt stor roll. Har du gjort vad du rimligen kunnat?
Det är bara Hojabab Parkering eller vad dom heter och Parkster och så vidare som resonerar som du. Ring dom och hör om dom behöver nån. Du får jobb direkt...
Akuten och BB är ju besök som oftast måste företas mer eller mindre oplanerat. Har man en läkartid kan man ta till en halvtimme för att parkera.
Därav att just dessa kunde ha platser som man bara fick stå på om man skulle besöka dessa och som hade rejäl överkapacitet.
Därav att just dessa kunde ha platser som man bara fick stå på om man skulle besöka dessa och som hade rejäl överkapacitet.
C cpalm skrev:Här kan man göra så på akuten, men annars är det oftast fullt på parkeringen så man får snurra runt i kringliggande bostadsområden i en halvtimme+ och leta.
Känns som att det är rätt många besökare till ett sjukhus som av olika anledningar blir stressade av att det inte finns någon parkering, så vet inte om det är så smart att reservera platser till just BB. Vore bättre om parkeringen var dimensionerad efter sjukhusets kapacitet.
Det är nog inte optimalt i en akut situation. De gånger jag har besökt akuten har jag helt enkelt parkerat där det finns plats, nära ingången till akuten. Jag minns inte riktigt hur jag löste parkeringsavgiftproblemen.C cpalm skrev:
Ja, det är ju rätt bra om man kan ta sig till akuten på egen hand och slipper belasta landstinget med ambulanskostnad.C cpalm skrev:
Sjukhus ska väl ha tillräckligt med parkeringskapacitet för att man inte ska behöva snurra runt för att hitta parkering helt oavsett vilket slags besök man gör?J JohanLun skrev:
I fallet Danderyds sjukhus, nej, eller kanske sett till hela området men med någon som strax ska föda så bör man hamna hyfsat nära ingången.P pmd skrev:
Men kanske ska man rekommendera andra att ringa ambulans. Men givetvis är hur bråttom det är olika för olika personer. Vi blev hemskickade första gången och när vi sen kom tillbaka några timmar senare blev det riktigt bråttom. Taxi vågar man inte lita på så rätt (rekommenderat till yngre läsare) är kanske ambulans om det känns brådskande. Det är väl så att de stundtals haft platsbrist så de minimerar tiden före och efter födseln man kan få plats på sjukhuset.
Hojab driver enbart in och är inget parkerings bolag. Parkster är bara en app och sätter aldrig kontrollavgifter eller liknande.Farstatjej90 skrev:
Det är väldigt viktigt och det förstår dessutom nästan alla. Om du bokar en tid hos vården och inte dyker upp för att du blir överkörd och ligger på intensiven eller om du bara skiter i att avboka, "pallar inte", det tror jag du har svårt att hitta någon (utom du) som tycker man ska behandla lika.
Samma sak med p-böter eller vad du vill. Även i rättssystemet spelar avsikten väldigt stor roll. Har du gjort vad du rimligen kunnat?
Det är bara Hojabab Parkering eller vad dom heter och Parkster och så vidare som resonerar som du. Ring dom och hör om dom behöver nån. Du får jobb direkt...
Resonerar och resonerar, lagen säger vad den gör. Som sagt har du ett akut ärende, per definition akut, så är det lugnt. Det är reglerat i lagen och då får kontrollavgift inte tas ut.
"Vad du rimligen kunnat", från vems perspektiv?
Handplockar man exempel så ser det väldigt orättvist ut.
Ja man måste göra bedömningar annars kan man inte leva. Hjärna måste finnas...Sittställning skrev:
Hojab driver enbart in och är inget parkerings bolag. Parkster är bara en app och sätter aldrig kontrollavgifter eller liknande.
Resonerar och resonerar, lagen säger vad den gör. Som sagt har du ett akut ärende, per definition akut, så är det lugnt. Det är reglerat i lagen och då får kontrollavgift inte tas ut.
"Vad du rimligen kunnat", från vems perspektiv?
Handplockar man exempel så ser det väldigt orättvist ut.