P pmd skrev:
Måste man mata in registreringsnumret i en P-app varje gång man parkerar? Finns det någon P-app som sparar numret?
Alla jag använt sparar numret.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Svaret att appar tar kort hade lite "– Goddag!, Yxskaft" över sig.
Vill du jag ska svara på något här får du upprepa din fråga. Jag kommer inte ihåg vad det handlar om en dryg vecka efter det att ämnet diskuterades och orkar inte försöka leta bland gamla inlägg för att förstå sammanhanget igen.

P
13th Marine 13th Marine skrev:
De enda extra avgifterna som finns med Parkster är väl pappersfaktura?
Och det står ju ändå rätt tydligt på fakturan.
För ett par år sen behövde jag parkera på en P-plats med avgift (jag väljer annars inte sådana P-platser) ocheftersom jg inte hade en P-app så valde jag SMS-parkering (minns inte vilket bolag).

Jag fick förstås en pappersfaktura där fakturaavgiften var minst tre gånger så stor som parkeringsavgiften eftersom jag inte hade lagt märke till att det stod (med mycket liten stil) på P-skylten att pappersfaktura var default. Jag skrev till P-bolaget och klagade och bolaget efterskänkte faktiskt fakturaavgiften.

Jag borde försöka ta reda på vilket bolag det var. Det är nog P-bolaget med världens bästa kundtjänst.

Korrigering och tillägg: Det var en faktura via email, men med fakturaavgift. Bolaget var Parkster.

Redigerat:
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
För några år sen behövde jag parkera på en P-plats med avgift (jag väljer annars inte sådana P-platser)
Den som ändå hade det valet som ett realistiskt alternativ...

Sittställning
P pmd skrev:
För ett par år sen behövde jag parkera på en P-plats med avgift (jag väljer annars inte sådana P-platser) ocheftersom jg inte hade en P-app så valde jag SMS-parkering (minns inte vilket bolag).

Jag fick förstås en pappersfaktura där fakturaavgiften var minst tre gånger så stor som parkeringsavgiften eftersom jag inte hade lagt märke till att det stod (med mycket liten stil) på P-skylten att pappersfaktura var default. Jag skrev till P-bolaget och klagade och bolaget efterskänkte faktiskt fakturaavgiften.

Jag borde försöka ta reda på vilket bolag det var. Det är nog P-bolaget med världens bästa kundtjänst.

Korrigering och tillägg: Det var en faktura via email, men med fakturaavgift. Bolaget var Parkster.
De grundade bolaget på denna "dolda" avgift. Sen lyckades dom få stämpel som den "goda" och easypark som den dåliga, trots att easypark tar avgiften helt transparent.

Alfredo Alfredo skrev:
Alla jag använt sparar numret.
Tyvärr även när man bara parkerat med lånebil och sen glömmer att ta bort lånebilens registreringsnummer från appen till när man parkerar med den vanliga igen. Fråga gärna hur jag vet.

• Haha
  • Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J
Om man inte
Sittställning Sittställning skrev:
De grundade bolaget på denna "dolda" avgift. Sen lyckades dom få stämpel som den "goda" och easypark som den dåliga, trots att easypark tar avgiften helt transparent.
Om man inte reggat kort på easypark , skickar de altså pappersfaktura gratis?

Eller tar de både avgift för varje transaktion och faktura så det står helt klart att de är genomonda redan från början?

Sittställning
J JohanLun skrev:
Om man inte
Om man inte reggat kort på easypark , skickar de altså pappersfaktura gratis?

Eller tar de både avgift för varje transaktion och faktura så det står helt klart att de är genomonda redan från början?
I princip ingen skickar pappersfaktura gratis. Det handlar om default alternativ i appen. EasyPark ville gärna att man la in kort medans Parkster ville ha default faktura för avgiften.

Kom på en annan sak som ställer till det lite för konsumenten, möjlighet att ta betalt med mobil fakturan, det finns ju knappt idag, tidigt med sms parkering fanns det möjligheten. Kommer inte ihåg vilket år den försvann

Som sagt, Parkster var tydliga med att om jag inte bytte så blev det pappersfaktura.

Hos EasyPark ser jag inga sätt att komma runt serviceavgiften enkelt.

Något jag tyckte var krångligt när jag hade med Hojab att göra är vem som egentligen är min motpart. Har för mig att på kontrollavgiften står det Hojab och nån associerad mejladress, men sen helt plötsligt pratar man med nån på Svea Inkasso. Kollade precis skrivelserna jag hade med dom senast och längst ner i en PDF står det:
"HOJAB PARKERINGSSERVICE
Särskilt företagsnamn till Svea Inkasso AB"

Om jag får tramsavgift av dom fler gånger ska jag prova att dra dom till tinget om dom inte omgående avskriver ärendet.

Sittställning
L Leifur skrev:
Något jag tyckte var krångligt när jag hade med Hojab att göra är vem som egentligen är min motpart. Har för mig att på kontrollavgiften står det Hojab och nån associerad mejladress, men sen helt plötsligt pratar man med nån på Svea Inkasso. Kollade precis skrivelserna jag hade med dom senast och längst ner i en PDF står det:
"HOJAB PARKERINGSSERVICE
Särskilt företagsnamn till Svea Inkasso AB"

Om jag får tramsavgift av dom fler gånger ska jag prova att dra dom till tinget om dom inte omgående avskriver ärendet.
Hojab är en del av Svea.

Som sagt, Parkster var tydliga med att om jag inte bytte så blev det pappersfaktura.

Hos EasyPark ser jag inga sätt att komma runt serviceavgiften enkelt.
Som sagt.. https://se.trustpilot.com/review/parkster.se

Det GÅR inte att ha en kostnadsneutral tjänst för alla parter. Om inte du betalar, betalar någon annan. Grattis till dig.

Hojab är en del av Svea.

Som sagt.. [länk]

Det GÅR inte att ha en kostnadsneutral tjänst för alla parter. Om inte du betalar, betalar någon annan. Grattis till dig.
Så du menar att Parkster inte får något av kommunen för att de hanterar min parkering?

Sittställning
Så du menar att Parkster inte får något av kommunen för att de hanterar min parkering?
Det kan vara så! Vilken kommun gäller det?

Det kan vara så! Vilken kommun gäller det?
Trelleborg, Malmö, Lund och Kristianstad är väl där jag använt appen i på senare tid.

Edit: Stryk Kristianstad och lägg till Ystad istället.

Redigerat:
Sittställning
Trelleborg, Malmö, Lund och Kristianstad är väl där jag använt appen i på senare tid.
Malmö är en sådan som är så gott som en omsättningsaffär, den ska förhandlas om snart. Roliga krav bud accepteras på 0-1%, 3 st appar ska antas.. ingen annan utvärdering än pris och att man ska uppfylla kravbilden som ställs. Detta medför att samtliga kommer lägga 0kr och då försöka få in pengar på annat sätt. Man kan enkelt begära ut dokumenten från kommunen om man gillar läsningen 🫣

Dom andra vet jag inte så mycket om.

Parkster sitter i Lund tror jag iaf 🙃

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.