68 245 läst ·
865 svar
68k läst
865 svar
P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Enklaste?
Det tror jag inte. Appar är så populära att nästan ingen vill använda parkeringsautomater …Fairlane skrev:
Du tycks ha råkat ut för rätt usla parkeringsautomater. Jag har, på senare tid, inte drabbats av en automat som tar mer än några sekunder på sig att ge mig en biljett.Fairlane skrev:
Men visst, om du bara behöver använda en app så blir det förstås smidigare än om du måste välja app.
Hur ser avtalet ut? Om det står att det ska gå att betala avgiftsfritt så har nog inte EasyPark brutit mot avtalet, men om det står att betalning ska vara avgiftsfri så vill jag nog hävda att EasyPark har brutit mot avtalet.J JohanLun skrev:
Hur går det till?Sittställning skrev:
Ja, det är inte rimligt att det kostar olika mycket att parkera på en viss parkering beroende på vem som är betalningsförmedlare. För att det ska vara rimligt ska en dyrare betalningsförmedlare erbjuda ett mervärde.Sittställning skrev:
Aa, jag tycker att det borde vara transparent men transparens skapar också mycket frågor. Ta t.ex 12kr / h istället för 10kr /h, täck in alla kostnader i avgiften mot kund så slipper det bli så stora diskussioner och förvirring.. alla dessa olika avgifter förvirrar folk. Många samtal för att man inte förstår modellen.
Det det skulle det nog vara om man har för vana att ha mynt i fickan. Jag har slutat med det sen många, många år. Jag tror inte att jag skulle känna igen dagens svenska mynt om jag fick se dem.T Thomas_Blekinge skrev:
Snopet. Jag tror dock att de flesta av oss betalar ändå. Dels är det oartig att inte betala för sig och del är det nog inte så många som känner till lagluckan.Fairlane skrev:
Lite slarvigt av Parkman (och kanske andra) att inte kolla upp det innan de byggde anläggningar för parkeringsbetalning som bygger på fotografering av registreringsskyltar.
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Nu Ja, för 10 år sen fanns det bara sådana maskiner på sjukhuset.P pmd skrev:
Ja, det hade väl med läsning av chip:et att göra i kombination med kommunikation med servern.P pmd skrev:
Det var som sagt 10 år sen och det stod till och med på maskinerna att inloggning eller utloggning kunde ta upp till 45 sekunder
I princip så klarar jag mig nästan enbart med Parkster. På många ställer finns kanske 3-4 olika varianter att välja mellan, exempelvis Parkster för X kr/h eller EasyPark för X kr/h plus en serviceavgift på 5 kr.P pmd skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Jag vet och har hört denna vals många gånger. Jag ser det mer som en okunskap och svaghet från din sida. Tänk om jag har den där åtråvärda saken på loppis och vill ha betalning med pengar. Har faktiskt hänt att en Blocket-kund kom från Stockholm och inte hade kontanter. Dom fick snällt köra till en bankomat.P pmd skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Låter jobbigt att parkera där det kostar 60 kr/h, tungt att släpa på en massa mynt.T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Vi lever i olika världar. Hos mig kostar det 5-15 kr/h beroende på tid/dag. Jag grabbar mynt i lådan hemma innan jag kör till staden och det blir jättebra. Mycket snabbare än alla digitala lösningar, det bettar jag på.
Och jag antar att mina slantar går oavkortat till kommunen utan att en massa mellantjuvar tar sitt.
Och jag antar att mina slantar går oavkortat till kommunen utan att en massa mellantjuvar tar sitt.
Jag kan utan att göra det experimentet berätta att det tar nästan oändligt[*] mer tid att betala med mynt, eftersom jag inte har några mynt.T Thomas_Blekinge skrev:
[*] Nästan oändligt är förstås ett begrepp som är något svårdefinierat, men tänk dig något som rör sig bort ifrån dig och som du aldrig når fram till. Ungefär.
Numera kallas de gemensamma pengarna "betalkort"T Thomas_Blekinge skrev:
Jag undviker i det längsta att frekventera butiker (eller andra sorters försäljningsställen) som inte kan ta betalt med kort (eller i värsta fall Swisch). Jag ser det inte som en svaghet eftersom det stärker min ekonomi att inte spontanhandla så mycket. Jag gör de allra flesta av mina inköp på postorder (inklusive matvaror och alkoholhaltiga drycker).T Thomas_Blekinge skrev:Jag vet och har hört denna vals många gånger. Jag ser det mer som en okunskap och svaghet från din sida. Tänk om jag har den där åtråvärda saken på loppis och vill ha betalning med pengar. Har faktiskt hänt att en Blocket-kund kom från Stockholm och inte hade kontanter. Dom fick snällt köra till en bankomat.
Är du folkskygg?P pmd skrev:Jag undviker i det längsta att frekventera butiker (eller andra sorters försäljningsställen) som inte kan ta betalt med kort (eller i värsta fall Swisch). Jag ser det inte som en svaghet eftersom det stärker min ekonomi att inte spontanhandla så mycket. Jag gör de allra flesta av mina inköp på postorder (inklusive matvaror och alkoholhaltiga drycker).