44 438 läst ·
426 svar
44k läst
426 svar
P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?
Det där är inget bra system. En stressad bilist (inlägg #351) ställde in 7 istället för 17. Det ska vara omöjligt att ta miste. En sån här är bättre.Fairlane skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktiga män läser inte instruktioner. Något har du väl lärt dig på dina elva år här på Byggahusforumet? 😉Fairlane skrev:
Det framgår rimligen av avtalet mellan kommunen och parkeringsbolaget vilka avgifter som bolaget får ta ut av parkerare?J JohanLun skrev:
Det vore helt OK, och det vore OK om parkeringsbolaget gjorde sammalunda. Då man kan välja att ge dricks till bolaget beroende på hur bra service man har fått …J JohanLun skrev:
Redigerat:
Ska "eller" i den paragrafen tolkas som ett inklusivt eller; eller(!) som ett exlusivt eller.Alfredo skrev:
Eller det kanske ska vara logiskt "och"?
Det är ju inte enbart den enskilde p-vaktens beslut att lappa som jag anser gör dessa bolag till moraliskt tvivelaktiga. Den som sätter lappen kanske inte vet att HD dömt att sidofönster också räknas till bilens främre del och därför är en godkänd placering. Det som gör att jag anser att de sätter fulspel i system är att det inte går att förklara sig via mail eller telefon för att få dem att undersöka huruvida de gjort rätt. De ger kalla handen och hotar med inkasso och försöker spel upp dess roll och förklarar hur livet kan bli förstört om man får en prick där. Allt för att skrämma folk till att betala en kontrollavgift de vet att personen inte behöver stå för.P Pydon skrev:Absolut. Man omger ju sig med personer som har ungefär samma värderingar. Det är så livet tickar på.
Vidare har jag glömt lite hur ursprunget var, men om jag inte minns fel så var den här p-biljetten felplacerad. Det har jag åtminstone sett någon som refererat till lagtext som, förvisso inte är dubbelkontrollerad, men lät legitim. Ergo, det blev fel. Moraliskt tvivelaktigt absolut (vilket lockar vissa personlighetsdrag/syndrom enligt min spaning i något tidigare inlägg), men juridiskt har man ingenting.
De tjänar helt enkelt mer på att inte lägga tid på att undersöka sakfrågan då de antingen får betalt fast de inte borde eller endast i undantagsfall, när personen är lika principfast som jag, och vägrar ge sig så lägger de resurser på att kontrollera sakförhållanden och ev lägger ner.
Klicka här för att svara