38 930 läst ·
314 svar
39k läst
314 svar
P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?
Inte alls många, många ggr makulerat man också dom. Vilket jag vet att alla bolag gör, inte alla men många. Ställt mot totalen då.Alfredo skrev:
Sen får man inte vara naiv heller, kontrollavgiftsversamheten är som vilken produktion som helst, man övervakar den intensivt, kolla vart dom kör, när dom kör, har vakten bevakat uppdrag enligt avtal osv.
Vill du bli mörkrädd, begär ut avtalen som kommunalägda bolag har med p bolagen. Då är det kommunbolaget som lägger upp villkoren genom upphandling och därefter ger p bolagen bud. Här tjänar allmännyttan massiva intäkter. Villkoren i upphandlingen driver att man måste lappa mycket för att överleva.
OK men det var mååånga år sedan jag fick bekräftelse på det, så i dagens läge så finns det då kanske inte.Sittställning skrev:
Och det är bra, då finns inte någon morot för P-nisse att lappa hej vilt.
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Vad är det för värld du lever i? Här ser jag dagligen bilar/lastbilar/företagsbilar som står på tomgång, ingen gubbe i. Jag kunde ta dom och köra iväg till närmaste Drottninggatan och ställa till med elände.J jonaserik skrev:
För övrigt är ditt bidrag mycket svårt att förstå, som vanligt.
I trafikförordningen 3 kap. 49 a § andra stycket punkt 3 framgår det att: "Om en parkeringsskiva eller motsvarande används, ska tiden på denna ställas in på den närmast följande halvtimmen räknat från den tidpunkt då uppställningen påbörjades.",Sittställning skrev:
Det är klart att du ser en del med motorn igång. VARFÖR tror du att det är så.T Thomas_Blekinge skrev:
Jo för att om dom stänger av så har dom parkerat och får en lapp på rutan. Med motorn igång så pågår ett arbetet och det vet P-nissar om.
Sen det med vanligt att förstå, förstår även jag om ditt, som ska försöka vara så perfekt att du kan konkurera med Daniel109. Så var inte en så perfektionist som du tror att du är. Du är det inte.
I Knivsta, utanför Uppsala, var det en kvinna som lade två stycken P-skivor, exat likadant inställda, och hon fick böter. Motiveringen, från kommunen, var att tiden inte var entydig just för att det fanns två skivor att titta på,T Thomas_Blekinge skrev:
Om inte p-vakten tjänar något på att fuska och lappa felaktigt så kan man ju undra varför de gör det. Någon morot måste de väl ändå ha för att lappa många bilar? Så även om det inte är ren provision så är det väl något annat som t.ex. bättre lön som lockar för att lappa mera. Eller så får man kanske sparken ifall man lappar för lite.Sittställning skrev:
När jag var en fattig student i Lund parkerade jag lite för nära en korsning i Malmö, fick en p-bot på 750 kr och det var 1992, det var skitmycket pengar för mig och det var en av katalysatorerna att jag utvandrade direkt efter att jag var färdig med studierna. Nu har jag snart en fet pension i Euro inte i svenska pesetas.
M Mikkael skrev:När jag var en fattig student i Lund parkerade jag lite för nära en korsning i Malmö, fick en p-bot på 750 kr och det var 1992, det var skitmycket pengar för mig och det var en av katalysatorerna att jag utvandrade direkt efter att jag var färdig med studierna. Nu har jag snart en fet pension i Euro inte i svenska peset Dessförinnan som student i Uppsala runt 1988 körde upp till flickvännen i Falun, kommunen där hade ut lagt p-bevakningen på sub och de började jaga oss som parkerade på gatan som hade datumzon - alltid hålla koll på vilken sida man kunde parkera, vilket skit.
Rimlighet är oftast subjektiv. Om det finns en dom så är det fastslaget utanför resonemang om rimlighet.Sittställning skrev:
Men det finns ju P-skivor med 24 timmar på snurran. Det borde inte ställa till problem om man ställer in en sådan på ankomsttid istället för första tid då parkeringsregeln gäller.
Det är ju inte direkt raketkirurgi att lära sig en liten uppsättning regler. Jag utgår från att kunskaperna testas efter genomgången kurs, med ett litet prov.Sittställning skrev:
Redigerat:
Det är inte fel att ställa den bak heller i praktiken. Kommer vakten och tittar på skyltningen och sen på din P skiva kommer den vara giltig oavsett, men du förlorar tid om du gör så. 2 timmar p blir alltid mer ifall man ställer fram. Detta måste man tänka på om man sätter upp p skiva på ett uppdrag.L Leifur skrev:
Redigerat:
Vi hade prov, men tror inte alla är lika duktiga. Men överlag vill man ha duktiga vakter. Har du för nitiska vakter blir hot och våld en stor fara... Så det är inte bara att lappa och se glad ut, dom måste vara oerhört försiktiga många gånger.P pmd skrev:Rimlighet är oftast subjektiv. Om det finns en dom så är det fastslaget utanför resonemang om rimlighet.
Men det finns ju P-skivor med 24 timmar på snurran. Det borde inte ställa till problem om man ställer in en sådan på ankomsttid istället för första tid då parkeringsregeln gäller.
Det är ju inte direkt raketkirurgi att lära sig en liten uppsättning regler. Jag utgår från att kunskaperna testas efter genomgången kurs, med ett litet prov.
Nä det är inte super svårt. Man kopplar överträdelser till rådande skyltning, alltid.
Jag tänker förn vaktens perspektiv, men rätt i sak är så du skriver.
Redigerat:
