52 363 läst ·
97 svar
52k läst
97 svar
Oseriös vedhandlare
G-83 skrev:
Visste inte att det var förbjudet att vara nystartat konto.G-83 skrev:
Hittade nyligen sidan och tycker den är bra för att dela med sig av åsikter och även ställa frågor kring husbygge.
Det är inte alls förbjudet och det är kul med nya medlemmar. Men du förstår nog vad jag menar. Om du är nöjd med veden du har fått är det ju jättebra.
Men det ändrar inte det faktum att många av de användare som försvarar företag har nystartade konton. Du förstår säkert också att man då lätt misstänker att företaget eller folk med anknytning till företaget står bakom dessa. Jag säger inte att det gäller dig utan hoppas att du är en medlem som kommer ha lika mycket nytta av forumet som jag. Välkommen.
Men det ändrar inte det faktum att många av de användare som försvarar företag har nystartade konton. Du förstår säkert också att man då lätt misstänker att företaget eller folk med anknytning till företaget står bakom dessa. Jag säger inte att det gäller dig utan hoppas att du är en medlem som kommer ha lika mycket nytta av forumet som jag. Välkommen.
Ja har råkat för samma Blöt vedL Lillahusetpåprärien skrev:[bild] [bild]
Jag rekommenderar inte (!) att köpa ved från ”Prima ved” i Gråbo (i bolagsregistret Far & Son Bioenergi AB...) Jag beställde 20 st 70-literssäckar torr björkved från företaget som kallar sig ”Prima ved” på Blocket. Fick säckarna levererade hem för 2300 kr (jag bor ute på landet). Tyvärr var jag orutinerad nog att inte kolla i säckarna direkt, före jag swishade betalningen
När jag sedan skulle stapla veden insåg jag att den var fuktig, vissa vedträn med synligt mögel/svampsporer, och en stor del av veden var inte ens björk utan andra träslag som tex tall.
När jag kontaktade säljaren (det är Far & Son Bioenergis ägares mobilnr jag smsat till och fått svar av) så svarar han bara att ”har jag sagt torr björk så är det torr björk”. Så j-a irriterande, speciellt som jag bifogat bilder på veden - uppenbart fuktig tallved (och lite björk). Jag sa att jag vill att han antingen hämtar veden och ger pengarna tillbaka, alternativt bara levererar ny, torr ved. Han vägrar.
Jag har anmält ”fallet” till Blocket, de har sparat anmälan utifall att det skulle komma in fler klagomål, men tyvärr påverkar det inte säljarens möjligheter att annonsera sig själv som seriös säljare av fin ved.
Någon annan här som har liknande erfarenhet av denne säljare?
Har man hängt med på forumet några år så förstår man precis vad du menar! Det är inte alls ovanligt att det vid kritik av ett företag dyker upp ett par nya användare som är extremt nöjda och dom skriver inte i några andra trådar som du säger!G-83 skrev:
Det är inte alls förbjudet och det är kul med nya medlemmar. Men du förstår nog vad jag menar. Om du är nöjd med veden du har fått är det ju jättebra.
Men det ändrar inte det faktum att många av de användare som försvarar företag har nystartade konton. Du förstår säkert också att man då lätt misstänker att företaget eller folk med anknytning till företaget står bakom dessa. Jag säger inte att det gäller dig utan hoppas att du är en medlem som kommer ha lika mycket nytta av forumet som jag. Välkommen.
Sen är ju ved lite speciellt. Jag tror att mycket av problemen dels beror på att folk inte riktigt förstår vad dom beställer i kombination med att säljaren inte utrycker sig tillräckligt klart. Sedan är det ju inte helt ovanligt att en del tror att man kan tjäna pengar fort med tanke på att veden ser dyr ut i slutänden, men sedan inser dom hur mycket utgifter och arbete det faktiskt är och börjar sälja vilket skräp som helst bara för att rädda ekonomin.
Till sist så har vi ju också den osunda konkurrensen med dom som helst tar kontant betalning eller swish till privatkontot utan någon tanke på att ta upp detta i deklarationen.
jag funderar på om den där veden du visade har varit lagrad i Skåne? Där kan man se sådan ved lite oftare, då det regnar en hel del, aldrig blir riktigt kallt, nästan aldrig snö och slarvar man med förvaringen (vilket tydligen vissa ved-leverantörer gör) så blir veden kass på direkten...
Har gjort som TS när jag fått sån ved. Klyvt extra, staplat löst, eller lagt på _mycket_ luftig förvaring till nästa år. Inte mycket annat att göra. Eldar med sånt i hallen och "renoveringsdelen" av huset. Aldrig i köket...
Och jag blir så förbannad att jag måste jobba lite utomhus för att lugna ner mig HAHAHAH
Har gjort som TS när jag fått sån ved. Klyvt extra, staplat löst, eller lagt på _mycket_ luftig förvaring till nästa år. Inte mycket annat att göra. Eldar med sånt i hallen och "renoveringsdelen" av huset. Aldrig i köket...
Och jag blir så förbannad att jag måste jobba lite utomhus för att lugna ner mig HAHAHAH
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden