197 479 läst ·
333 svar
197k läst
333 svar
Ockupering av min fastighet
Smart. Den kan ju stå bredvid och så åker jag på semester i två veckor eftersom jag kunde ställa bilen på min tomt. Till vänster om deras saker.Bart skrev:
Jag skulle ockupera platsen(din mark) runt om allting så dom inte kan flytta skiten när dom vill. Eller ställ något i vägen så dom inte kan köra fram till bygget.
Ja men det är inte heller lagligt att göra så. Då hindrar jag ju dem att göra rätt men de kommer ju använda kranbil..S Stegelsten skrev:
För en massa år sedan så blev jag kontaktad av ett byggbolag som ville låna vårt då nybyggda hus för en husvisning för ett gäng familjer som övervägde att bygga (nästan) likadana hus. Vi fick 10 000 för 30 minuters ockupation.
Claes Sörmland skrev:
Ja det är extremt frustrerande med dessa oseriösa ADHD-byggare som försöker driva företag men inte kan planera ens det mest basala.
Har själv stålsatt mig nu i månader p g a tre parallella husbyggen i grannskapet som breder ut sig, sabbar och blockerar. Men man vinner inget på annat än att visa tålamod och försöka kommunicera tydligt var gränsen går och vad de måste återställa. Man får påminna sig om att snart är de borta. Stålsätt dig så att din Falling-Down-personlighet inte bryter igenom.
ADHD-byggare var det ja...
Medlem
· Blekinge
· 12 200 inlägg
Jag hade vart vansinnig och anmält han! Är saknad av respekt för annans tomt.. Vi har sånna här i området också..! Fattar bara inte hur folk tänker ibland..To66e skrev:
Har god lust eftersom han inte svarar på samtal eller sms. Lust att skriva imorgon bitti att jag kommer boka bortforsling. Ibland tänker jag hur han tänker. Jag menar jag kanske hade haft planer på att asfaltera i helgen eller väntar på leverans av ett spabad eller annat. Beteendet att ockupera min mark och hindrar oss att komma med bil till vårt hus är märkligt. Jag bara undrar var som är skäligt att söka i ersättning eller om jag ska påminna dem att läsa i brottsbalken. Ja, jag är bara lite extra frustrerad nu på beteendet. Hade gått att komma överens om man frågade innan. Inte kontaktar samma dag som leverans sker.