197 483 läst ·
333 svar
197k läst
333 svar
Ockupering av min fastighet
De har ju redan ”råkat tappa” prima byggmaterial på TS tomt…M merbanan skrev:De är ett bygg bolag. Hur svårt ska det vara att gottgöra? De kan ju råka "tappa" lite prima virke hos TS eller annat lämpligt som kan tas som overheadkostnad.
Jag som byggare skull också dragit en fuling om det krisade men acceptansen lär ju vara betydligt mycket högre om man ber om ursäkt inklusive muta.
Bara att skrina ihop till ett hus över helgen.
De lyckades ju lasta av första bilarna i morse till rätt tomt med kran. Sedan lastade de av på vår tomt. De påstår det beror på en långt hängande elkabel. Men det gick ju bra att lasta av första bilarna. Jag tror detta är resultatet av dålig planering och att se tyckte ser var smidigare att lägga allt på min tomt istället för att betala för kranbilar i fyra dygn.H hempularen skrev:Nu vet vi ju inte hur situationen har uppstått. Har byggaen redan från början planerat att ockupera vägen. Eller var det något som gick snett, typ att lyftkranen inte kunde komma på utsatt dag.Och placeringen blev en nödlösning.
Hur ofta kommer det att byggas på granntomten? typ vart 100e år?
Jag uppfattar att byggaren meddelat vad han gjort innan du själv upptäckte det? Det tycker jag tyder på visst ansvarstagande, att försöka minimera din skada.
Jag skulle nog ta det lite lungt här. Självklart skall du ha ersättning för faktiska skador, typ om du verkligen hade på gång att få vägen asfalterad de här dagarna. Och lite goodwill ersättning fär strulet att behöva gå en längre sträcka till ditt hus. Men då ngt i stil med en låda god öl, eller några bra vinflaskor.
22:30 är en bra tid. Säg att du inte hade möjlighet att komma förbi tidigare.Claes Sörmland skrev:
vart ska kranbilen stå när dom ska lyfta allt på plats sen då?To66e skrev:
De lyckades ju lasta av första bilarna i morse till rätt tomt med kran. Sedan lastade de av på vår tomt. De påstår det beror på en långt hängande elkabel. Men det gick ju bra att lasta av första bilarna. Jag tror detta är resultatet av dålig planering och att se tyckte ser var smidigare att lägga allt på min tomt istället för att betala för kranbilar i fyra dygn.
Varför är ersättning bara att glömma. De ska ju ringa mig imorgon och diskutera ersättning därför frågar jag här om skälig ersättning. Varför är det så många som spekulerar och behöver fördjupning i var kranbilen ska stå ? Jag tror rimlig ersättning är 10.000 kr per dygn.M maria01 skrev:
Det tråkiga svaret är faktiska kostnader intrånget ger upphov till. Det kanske går att hitta på någon ytterligare olägenhet men jag är tveksam.To66e skrev:
Jag ser det ytterst svårt att få till något mot byggaren som inte i även drabbar den nye grannen.