M maria01 skrev:
vems är huset till vänster då ?
Vad spelar det för roll?
Behövs inte fler kommentarer nu.

• Gilla
  • Wow
BlackDragon och 3 till
  • Laddar…
To66e To66e skrev:
Vad spelar det för roll?
Behövs inte fler kommentarer nu.
ingen forum räv här inte hela vitsen med forum är frågor trådarna lever vidare

• Gilla
  • Haha
Andreasja och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
ingen forum räv här inte hela vitsen med forum är frågor trådarna lever vidare
Men frågan är besvarad.

• Gilla
BlackDragon
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Har du någon länk till den belamrimslagen?
Och om du tror att polisen kommer ut och flyttar några pallar byggmaterial så är du tyvärr felinformerad.
BrB kap 8 o 12 om jag minns rätt.

To66e To66e skrev:
Men frågan är besvarad.
vad är det du inte förstår

• Gilla
Tamazin och 2 till
  • Laddar…
To66e To66e skrev:
Hej. Byggbolaget som ska bygga ett hus på fastigheten brevid min har ockuperat min uppfart så jag inte kan komma till mitt hus.

Uppfarten är min mark. De skickade ett sms och skrev i eftermiddags att de är tvunga att ockupera min mark och tar bort det på måndag, dvs 4 dygn senare. Jag svarade att det inte är möjligt och att de får ställa av det någon annan plats. De skrev och frågade om jag kan fråga grannarna om att lösa logistiken. Jag är rätt så upprörd nu att man beter sig så, ockuperar min mark. Vad är en rimlig kompensation av att de har material på min mark i 4 dygn och om häckarna är förstörda? Allt ni ser på bilden står på min mark bortanför den asfalterade ytan.

Låna in några bekantas extrabilar och parkera på din egna mark …

• Gilla
Backafall
  • Laddar…
E
Rent hypotetiskt tycker jag ersättningen borde vara proportionerlig med den ekonomiska skadan byggaren undvikit. Särskilt om den skada han orsakat rent juridiskt anses vara liten.

• Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
Allt det här tjafset för en låda whiskey...

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
trådarna lever vidare
Varför ska den här göra det då?

H HJ-C skrev:
Varför ska den här göra det då?
skrev jag att den måste men som ts kan man inte bli arg på att dom lever vidare eller hur?

M maria01 skrev:
skrev jag att den måste men som ts kan man inte bli arg på att dom lever vidare eller hur?
TS skrev att ”det behövs inte fler kommentarer”. I den här tråden. Det är inte argt eller att hindra andra trådar.

• Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
TS skrev att ”det behövs inte fler kommentarer”. I den här tråden. Det är inte argt eller att hindra andra trådar.
så vad är saken då ingen tvingar ju dig eller ts att läsa vidare

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Allt det här tjafset för en låda whiskey...
Inte konstigt att folk gör som de vill när det aldrig kostar dom nått... en platta Ramlösa är han nöjd med :O

Jag vet inte vad häcken är gjord utav, men nog fan borde den vara värd mer än ett flak bubbel om den nu var skadad?

• Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
To66e To66e skrev:
Kan man stänga för fler kommentarer?
Nej, det här kommer fortsätta i tre–fyra dagar nu och varje ny kommentator kommer att ha läst proportionerligt färre av de föregående inläggen än den förre.

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 22 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.