197 483 läst ·
333 svar
197k läst
333 svar
Ockupering av min fastighet
Jag förstår inte det här riktigt eller så gör jag ?
Du äger en tomt med hus på och du har
en granne som äger en tomt som de ska bygga hus på.
Nu har de betett sig illa och ställt saker hos dig och då kontaktar du inte grannen och hittar en lösning tex jag fraktar bort det på din bekostnad eller så köper du en flaska Cognac till mig ?! Istället skriver du på forum om vad rättspraxis är som inte finns. Något sådant ärende har aldrig prövats juridiskt så ingen vet ändå vad som gäller med säkerhet.
Har jag förstått det rätt?
Nu har de betett sig illa och ställt saker hos dig och då kontaktar du inte grannen och hittar en lösning tex jag fraktar bort det på din bekostnad eller så köper du en flaska Cognac till mig ?! Istället skriver du på forum om vad rättspraxis är som inte finns. Något sådant ärende har aldrig prövats juridiskt så ingen vet ändå vad som gäller med säkerhet.
Nej du har inte förstått det rätt.P psorre skrev:Jag förstår inte det här riktigt eller så gör jag ?
polisanmäl Belamring som är förbjudet i lag. och skadestånd kan hanteras efter /senare änTo66e skrev:
Hej. Byggbolaget som ska bygga ett hus på fastigheten brevid min har ockuperat min uppfart så jag inte kan komma till mitt hus.
Uppfarten är min mark. De skickade ett sms och skrev i eftermiddags att de är tvunga att ockupera min mark och tar bort det på måndag, dvs 4 dygn senare. Jag svarade att det inte är möjligt och att de får ställa av det någon annan plats. De skrev och frågade om jag kan fråga grannarna om att lösa logistiken. Jag är rätt så upprörd nu att man beter sig så, ockuperar min mark. Vad är en rimlig kompensation av att de har material på min mark i 4 dygn och om häckarna är förstörda? Allt ni ser på bilden står på min mark bortanför den asfalterade ytan.
anmälan
Polisen får ombesörja flyttning.