P
To66e To66e skrev:
Jag vill att de slutar ställa saker på min enda väg hem. För nu kommer jag inte hem till mitt hus för de blockerar min väg i 30 meter ungefär.
Då får de väl betala hotell för dig istället.

• Gilla
ckswede
  • Laddar…
S
Jag hade dragit till med att de får pröjsa en hotell-helg för mig och familjen på närliggande spa-hotell, så slipper man vara orolig över ambulansen ;)

• Gilla
  • Haha
ErikB-79 och 4 till
  • Laddar…
Jag förstår inte det här riktigt eller så gör jag ?

Du äger en tomt med hus på och du har
en granne som äger en tomt som de ska bygga hus på.

Nu har de betett sig illa och ställt saker hos dig och då kontaktar du inte grannen och hittar en lösning tex jag fraktar bort det på din bekostnad eller så köper du en flaska Cognac till mig ?! Istället skriver du på forum om vad rättspraxis är som inte finns. Något sådant ärende har aldrig prövats juridiskt så ingen vet ändå vad som gäller med säkerhet.
Har jag förstått det rätt?

• Wow
Hellwiz
  • Laddar…
Nej

• Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
J jahallåja skrev:
Nej
ok ja då förstår jag ingenting av den här trams - tråden

P psorre skrev:
ok ja då förstår jag ingenting av den här trams - tråden
Gör ju inte så mycket eftersom hela situationen s a s är avslutad.

• Gilla
  • Haha
bling och 2 till
  • Laddar…
P psorre skrev:
Jag förstår inte det här riktigt eller så gör jag ?

Du äger en tomt med hus på och du har
en granne som äger en tomt som de ska bygga hus på.

Nu har de betett sig illa och ställt saker hos dig och då kontaktar du inte grannen och hittar en lösning tex jag fraktar bort det på din bekostnad eller så köper du en flaska Cognac till mig ?! Istället skriver du på forum om vad rättspraxis är som inte finns. Något sådant ärende har aldrig prövats juridiskt så ingen vet ändå vad som gäller med säkerhet.
Har jag förstått det rätt?
Nej du har inte förstått det rätt.

• Gilla
Kätting och 8 till
  • Laddar…
Kan man stänga för fler kommentarer?

• Gilla
  • Haha
Kätting och 6 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Grattis, nu kan du ha barnkalas!

[bild]
Kul! :-) Om det är vad jag får för att han hyr min mark så kommer jag gladeligen lämna tillbaka det, men jag ger service och tankar upp hans bil med det isf.

• Haha
  • Gilla
kattlucka och 16 till
  • Laddar…
P
To66e To66e skrev:
Hej. Byggbolaget som ska bygga ett hus på fastigheten brevid min har ockuperat min uppfart så jag inte kan komma till mitt hus.

Uppfarten är min mark. De skickade ett sms och skrev i eftermiddags att de är tvunga att ockupera min mark och tar bort det på måndag, dvs 4 dygn senare. Jag svarade att det inte är möjligt och att de får ställa av det någon annan plats. De skrev och frågade om jag kan fråga grannarna om att lösa logistiken. Jag är rätt så upprörd nu att man beter sig så, ockuperar min mark. Vad är en rimlig kompensation av att de har material på min mark i 4 dygn och om häckarna är förstörda? Allt ni ser på bilden står på min mark bortanför den asfalterade ytan.
polisanmäl Belamring som är förbjudet i lag. och skadestånd kan hanteras efter /senare än
anmälan
Polisen får ombesörja flyttning.

• Haha
Lilak
  • Laddar…
FruNilsson skrev:
polisanmäl Belamring som är förbjudet i lag. och skadestånd kan hanteras efter /senare än
anmälan
Har du någon länk till den belamrimslagen?
Och om du tror att polisen kommer ut och flyttar några pallar byggmaterial så är du tyvärr felinformerad.

• Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
FruNilsson skrev:
anmälan
Redan avklarat. Inte aktuellt längre. Tack ändå.

• Gilla
Lilla selma
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har du någon länk till den belamrimslagen?
Och om du tror att polisen kommer ut och flyttar några pallar byggmaterial så är du tyvärr felinformerad.
några pallar? Det är 1 helt hus. I byggsats... :-))

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Bjud över några polare på lite öl och sätt upp huset i helgen. Blir kul på måndag när dom kommer!

• Haha
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
To66e To66e skrev:
Ja. Hela uppfarten är blockerad helt. Bild från andra sidan.
vems är huset till vänster då ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.