2 298 läst ·
70 svar
2k läst
70 svar
Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor
Fast trenden med minskande statsskuld är väl bruten av dagens regering? Spenderas en hel del lånade pengar just nu.P pmd skrev:
Redigerat:
Fungerar det då? Bortsett från socialbidrag så har jag svårt att se att folk röstar utifrån diverse valfläsk. Politiker verkar tro att det är så men i allmänhet verkar folk rösta utifrån helt andra saker?F fribygg skrev:
Ja, men det är knappast ett stort problem med tanke på hur låg statsskulden är.AndersPS skrev:
Det dumma som regeringen gör är att presentera ny upplåning som att den går till försvaret. Eftersom försvaret är statens viktigaste uppgift (utan försvar av vår demokrati kan inte staten, eller resten av Sverige, fungera).
Alltså bör man presentera budgeten på ett annat sätt, att upplåningen går till mindre viktiga, men ändå önskvärda, saker än försvaret.
Man kan skicka elbidraget vidare till någon som behöver det bättre. Jag skickade mitt till PowerUp Ukraine.F fribygg skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 549 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 549 inlägg
Att ge bidrag vid inflation eldar bara på inflationen.han.kan skrev:
Det är alltså precis som att pissa i byxorna för att bli varm, det är en väldigt kortsiktig lösning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden