R Robbban77 skrev:
Tack för ditt svar!

Du nämner epoxi? Går detta att använda som ett Top/slit lager?
Jag jobbade rätt mycket med Epoxi-varianter på 90-talet, det finns att blanda satser med olika fraktioner av krossmatreal av sten eller natursten ned till ca 6 mm.

Epoxin är då bindemedlet genom "hela tjockleken", medans krossmatrealet har själva "nötningsmotståndet" & Epoxi är på ett sätt både bindemedel & slitlager.
2-4 mm stenkross/makadam epoxiblandat skulle kunna fungera, men man vill ALDRIG lägga för tunt eftersom matrealets "syfte" då blir sämre/dåligt. (inget material förutom Epoxi blir slitstark nog vid 0-3 mm, dvs när man justerar en avslutning på en svacka, men transparant Epoxi blir inte vackert)

Vit krossad Dolomit i 2 mm fraktion med Epoxi skulle kunna bli vackert & slitstarkt & hålla 20+ år, men aldrig i närheten av ren betong.
Så mitt råd kvarstår, slipa maximalt utan att armeringen kommer fram, sedan flytfix/fix och vacker matt kalksten som beläggning.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har sagt att "Det finns flytspackel anpassade för att användas som slitlager och som fungerar utomhus.". Håller du inte med om det?
Men en avgörande faktor är att inget flytspackel klarar 0-3 mm utomhus, & det är en faktor som TS behöver på många kvm.

Kräver produkten du hänvisar till ett minimum på 10-12 mm tjocklek, så hjälper det knappast TS att den "kan användas utomhus" eller?

J jawen skrev:
Men en avgörande faktor är att inget flytspackel klarar 0-3 mm utomhus, & det är en faktor som TS behöver på många kvm.

Kräver produkten du hänvisar till ett minimum på 10-12 mm tjocklek, så hjälper det knappast TS att den "kan användas utomhus" eller?
Jag har en alt lösning för kunna lägga på denna tjocklek på högsta punkten men dock mer då vid de lägre punkterna, ta bort understa tegelraden på huset.
För den vara beredd på jag kommer behöva göra fasadbytet tidigare än planerat.

Men detta är bara om ett riktigt flytspackel för utomhus och snygg och bra finish existerar

Farstatjej90
Sekunden du accepterar deras lösning med flytspackel kommer dom sparka ut några hinkar och sen kommer det heta att

1) betongen var inte så dålig som du påstår, dom spacklade för goodwill så du skulle bli nöjd,

2) klart du inte kan förvänta dig samma fina resultat när du insisterar på flytspackel, det fattar ju vem som helst.

Du läste det här först..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.