R Robbban77 skrev:
Känns som det blev lika mycket bråk här i tråden som jag haft med företaget :)

Update:
Har haft besiktningsman och sakkunnig på plats och fått bekräftat "Detta är bland de sämre jobben jag sätt" och det är inte godkänt.

Firman som gjort jobbet har blivit införstådda att någon betalning ej kommer ske.

Status just nu är att forska vidare och hitta firma som faktiskt kan rädda upp detta på bästa möjliga sätt.

Skulle detta inte vara möjligt så kommer en process startas för att företaget att ta smällen med ta bort skiten.
Vissa är bråkiga.
Vissa ger råd om saker som de kan.
Vissa ger råd lite på måfå.
Vissa ger råd baserat på vad de har läst.
Vissa kopierar ChatGpt eller motsvarande rakt av.
Vissa ts återkopplar inte.

Eloge till Robban77 för sin återkoppling!

• Gilla
Peter #11
  • Laddar…
R Robbban77 skrev:
Känns som det blev lika mycket bråk här i tråden som jag haft med företaget :)

Update:
Har haft besiktningsman och sakkunnig på plats och fått bekräftat "Detta är bland de sämre jobben jag sätt" och det är inte godkänt.

Firman som gjort jobbet har blivit införstådda att någon betalning ej kommer ske.

Status just nu är att forska vidare och hitta firma som faktiskt kan rädda upp detta på bästa möjliga sätt.

Skulle detta inte vara möjligt så kommer en process startas för att företaget att ta smällen med ta bort skiten.
Firman accepterar inte att själva ta bort och göra om efter att ha tagit del av besiktningsmannens utlåtande? Enligt lag har de rätt att få en chans att åtgärda, men det kräver att de vill göra det.

N nevinator skrev:
Firman accepterar inte att själva ta bort och göra om efter att ha tagit del av besiktningsmannens utlåtande? Enligt lag har de rätt att få en chans att åtgärda, men det kräver att de vill göra det.
Då jag inte ser att ta bort den utan andra skador kommer ske och otroligt stort jobb och påfrestning på mig så skall vi först och främst se om det går att lösa på annat sätt innan det isåfall skulle bli aktuellt att ta bort.

Sakkunnig och besiktningsman samt företaget är alla med och förstående med detta.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.