36 037 läst ·
562 svar
36k läst
562 svar
Ny sopsortering snart - vad tycker ni?
Har ni inte haft stora problem med det kretsloppet, bönderna har väl tidvis vägrat sprida slammet då det innehåller grön plast.A AndersS skrev:
Slöseri med tid och pengar är vad det är.
Men det finns människor i många led som tjänar pengar på’t.
Och man ska inte glömma att det är skönt för många att dämpa sin klimatångest med att göra vad man kan, hur verkningslöst det än må vara. Bättre att säga ”bäää” och göra som man blir tillsagd, det är enklast så.
Blir jobbigt när man funderar några steg längre 🙂
Men det finns människor i många led som tjänar pengar på’t.
Och man ska inte glömma att det är skönt för många att dämpa sin klimatångest med att göra vad man kan, hur verkningslöst det än må vara. Bättre att säga ”bäää” och göra som man blir tillsagd, det är enklast så.
Blir jobbigt när man funderar några steg längre 🙂
Det var problem för något år sedan gällande påsarna och vems ansvar det var att separera påsresterna, insamlande enhet eller producent av biogas.F fribygg skrev:
Efter det har det varit tyst, vet inte hur man löste det.
Enl lösa rykten i norra länsdelen löste man inte problemet utan samlade skiten på hög.A AndersS skrev: