36 035 läst ·
562 svar
36k läst
562 svar
Ny sopsortering snart - vad tycker ni?
Hushållspappret ska väl i komposten?J Jorny skrev:
Jag har valt tömning var 12 vecka, som är det längsta spannet. (De tog bort 1 gg/år)13th Marine skrev:
Kommer upp i 1,5 påse så det känns lite onödigt.
Tänk om vi kunnat ha en kvartersåtervinning …
Men tyvärr fungerar det inte då ”roliga” människor lägger i vad som helst i tunnorna och saboterar hela ide’n
Det ska det. Vi använder trasor till att torka nästan allt. Upplever bara att många använder hushållspapper till att torka nästan allt, och att många slänger hushållspapper i restavfall. Fruktansvärt anekdotiskt och med ett minimalt urval. Så ta det för det.useless skrev:
Här har de delat ut små trattar man kan sätta på en 50cl petflaska för matfett. Använder inte heller så stora mängder matfett att det ens brukar gå att hälla bort.F fribygg skrev:
useless skrev:
Ska och ska... Det finns det allt delade meningar om...J Jorny skrev:
https://www.sopor.nu/haer-aatervinner-du/?searchTerm=Hushållspapper&lang=sv-se&pageSize=10&page=0
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hällde stekflott från sidfläsk direkt i plastpåsen för komposterbart. Då den påsen var halvfull räknade jag med att det skulle sugas upp, men inte.F fribygg skrev:
Det smälter påsen i botten och rinner ut i behållaren. Fick fan av den andra i familjen och tillsagd att inte göra om det.🙄
Anläggningarna som eldar sopor är dyrare att driva än de som eldar finare bränsle. Det återspeglas antagligen i eventuell framtida kg-taxa för "förpackningsplast" när du får 4facktunna.F fribygg skrev: