J Jansson69 skrev:
Öö vad pratar du om? Nuförtiden så sorterar man på sin egna tomt😉
Ja men hen frågade var hen skulle göra av pappersförpackningarna. Finns fortfarande kommuner som inte sorterar
 
J
K KariHa skrev:
Ja men hen frågade var hen skulle göra av pappersförpackningarna. Finns fortfarande kommuner som inte sorterar
Ok då är jag med, ett år till sedan måste ni med ha det!
Men vi har kvar dom gemensamma återvinningsstationerna där man kan lämna pappersförpackningar mm..
Åker dit någon gång per år när man har för mycket kartong tex. Efter julafton😉
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Lyx!
Hos oss har pappersförpackningar och restavfall bytt plats jämfört med dina.
Jag får komprimera pappkartongfacket rätt bra för att få ner allt som blir under 4v. Bävar för när barnen blir tonåringar. 😳
Var 4:e vecka hade inte fungerat på någon av tunnorna, dom som är mer är fyra i hushållet har det svårt med varannan vecka nu..
 
J Jansson69 skrev:
Var 4:e vecka hade inte fungerat på någon av tunnorna, dom som är mer är fyra i hushållet har det svårt med varannan vecka nu..
Ja jo, svägerskan med tre tonåringar hemma har det knökfullt i sin.

Hade gärna hade två veckor mellan tömningarna på båda.

Frågade om kommunen skulle gå över till 3v på båda i takt med att folk blev bättre på att sortera fick till svar att det inte ingick i renhållningstaxan 🙄
 
  • Ledsen
Jansson69
  • Laddar…
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja jo, svägerskan med tre tonåringar hemma har det knökfullt i sin.

Hade gärna hade två veckor mellan tömningarna på båda.

Frågade om kommunen skulle gå över till 3v på båda i takt med att folk blev bättre på att sortera fick till svar att det inte ingick i renhållningstaxan 🙄
Så du kan få tätare men till höjd taxa?
 
J Jansson69 skrev:
Så du kan få tätare men till höjd taxa?
Det tror jag tyvärr inte, kanske kan få en extra tunna de tömmer samtidigt.
 
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det tror jag tyvärr inte, kanske kan få en extra tunna de tömmer samtidigt.
Ser inte ut som det heller, men man kan få ett extra 190l kärl för papp eller plast med tömning var fjärde vecka för 350kr om året.
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser inte ut som det heller, men man kan få ett extra 190l kärl för papp eller plast med tömning var fjärde vecka för 350kr om året.
Konstigt!
Vi kan tydligen få veckotömning efter godkännande eller dubbelt så stora kärl..
 
  • Tabell som visar avgifter för hemsorteringskärl beroende på tömningsfrekvens och storlek. Kähr kräver godkännande för veckotömning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K KariHa skrev:
Ja men hen frågade var hen skulle göra av pappersförpackningarna. Finns fortfarande kommuner som inte sorterar
Du fattar att bidrag med "hen" ratas av de flesta. Du skriver som du vill men du tappar många svar/följare.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
MaKrBr och 4 till
  • Laddar…
R
T Thomas_Blekinge skrev:
Du fattar att bidrag med "hen" ratas av de flesta. Du skriver som du vill men du tappar många svar/följare.
Det tror jag inte, hen är ett utmärkt ord när man inte vet eller vill avslöja kön på en person. Pragmatisk som jag är använder jag det när det fyller ett syfte, och jag förstår inte varför någon ska strunta i att läsa eller svara p.g.a. det.

Vad är det egentligen som är så upprörande för vissa att de måste bete sig som barn i trotsåldern när de läser det?

Angående sorteringen så är det inte infört hos oss än, men jag tror att det kommer bli smidigare att kunna sortera hemma istället för att behöva ta bilen till återvinningen.
 
  • Gilla
mejeriet och 9 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Du fattar att bidrag med "hen" ratas av de flesta. Du skriver som du vill men du tappar många svar/följare.
Välkommen till verkligheten, folk pratar olika
 
  • Gilla
mejeriet och 5 till
  • Laddar…
Restavfall bli knöka fullt ändå. Värdelöst med så glest mellan tömningar.
 
R RoAd skrev:
Det tror jag inte, hen är ett utmärkt ord när man inte vet eller vill avslöja kön på en person
OT, men... Vi har redan ett utmärkt ord för detta. Du kanske har hört frasen "Den som inga byxor har".
 
  • Gilla
Saelen och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Konstigt!
Vi kan tydligen få veckotömning efter godkännande eller dubbelt så stora kärl..
Lite saftigare dock.
 
J Jansson69 skrev:
Hur kommer det sig våran är nästan full på två veckor?
Ok om man komposterar men pappersförpackningar vart gör ni av med dom?
Beror också hur man pressar samman förpackningar, kastar man bara i dem så tar det plats😉
Men självklart också var de kommer ifrån för typ av konsumtion.
Och lite kartong används för att tända i kaminerna hos oss, Närvärme...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.