36 036 läst ·
562 svar
36k läst
562 svar
Ny sopsortering snart - vad tycker ni?
Ok då är jag med, ett år till sedan måste ni med ha det!K KariHa skrev:
Men vi har kvar dom gemensamma återvinningsstationerna där man kan lämna pappersförpackningar mm..
Åker dit någon gång per år när man har för mycket kartong tex. Efter julafton😉
Var 4:e vecka hade inte fungerat på någon av tunnorna, dom som är mer är fyra i hushållet har det svårt med varannan vecka nu..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Ja jo, svägerskan med tre tonåringar hemma har det knökfullt i sin.J Jansson69 skrev:
Hade gärna hade två veckor mellan tömningarna på båda.
Frågade om kommunen skulle gå över till 3v på båda i takt med att folk blev bättre på att sortera fick till svar att det inte ingick i renhållningstaxan 🙄
Så du kan få tätare men till höjd taxa?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Konstigt!13th Marine skrev:
Vi kan tydligen få veckotömning efter godkännande eller dubbelt så stora kärl..
Medlem
· Blekinge
· 12 228 inlägg
Det tror jag inte, hen är ett utmärkt ord när man inte vet eller vill avslöja kön på en person. Pragmatisk som jag är använder jag det när det fyller ett syfte, och jag förstår inte varför någon ska strunta i att läsa eller svara p.g.a. det.T Thomas_Blekinge skrev:
Vad är det egentligen som är så upprörande för vissa att de måste bete sig som barn i trotsåldern när de läser det?
Angående sorteringen så är det inte infört hos oss än, men jag tror att det kommer bli smidigare att kunna sortera hemma istället för att behöva ta bilen till återvinningen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Beror också hur man pressar samman förpackningar, kastar man bara i dem så tar det plats😉J Jansson69 skrev:
Men självklart också var de kommer ifrån för typ av konsumtion.
Och lite kartong används för att tända i kaminerna hos oss, Närvärme...