useless useless skrev:
Kan dom inte göra som hos oss? Har man inte dragit fram kärlet på tömningsdagen blir det inte tömt.
Det kanske går där vägen/uppfarten är asfalterad. Men inte på grusväg i snöslasket.
 
MultiMan
K Kirre2 skrev:
Samma hos oss! Har vi inte ställt ner kärlet får vi skäll efter några missar. Eftersom vi har så lite sopor trodde vi inte att det spelade nån roll.
Vem får ni skäll av? Jag ställer ut min var tredje månad ungefär och aldrig hört något från kommunen om det.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Samma hos oss! Har vi inte ställt ner kärlet får vi skäll efter några missar. Eftersom vi har så lite sopor trodde vi inte att det spelade nån roll.
Jag fick också skäll av kommunen eftersom jag slängde för lite mat. Biogasen räcker tydligen inte ens till sopbilen. Minst 30% matsvinn ska det vara.
 
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Glas papper, metall och wellpapp är ok att sortera och lätt att återvinna. Resten borde åka i samma tunna och förbrännas. Det är både billigast och bäst för miljön. Tyvärr handlar det om politik😥
Men är det inte just Glas, papper, metall, wellpapp bla som man delar upp i dessa fack eller vad tänkte du att det var?
Det är ju samma sortering som man gör hemma istället för att behöva fara med det till nån avsedd plats
;)
 
  • Gilla
MaKrBr och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Samma hos oss! Har vi inte ställt ner kärlet får vi skäll efter några missar. Eftersom vi har så lite sopor trodde vi inte att det spelade nån roll.
Låter ytterst märkligt.
Har vi inte dragit fram tunnorna blir det inte tömt bara. Inte får man skäll för att man inte dragit fram eller för att man slängt för lite.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C cbrolin skrev:
Jag fick också skäll av kommunen eftersom jag slängde för lite mat. Biogasen räcker tydligen inte ens till sopbilen. Minst 30% matsvinn ska det vara.
Du måste trolla
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Vi rullar fram vår tunna 1 kanske var 5-6e tömning. Om ens det. Än har kommunen inte krävt att vi ska ha mer sopor 😉
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi rullar fram vår tunna 1 kanske var 5-6e tömning. Om ens det. Än har kommunen inte krävt att vi ska ha mer sopor 😉
Hur kommer det sig våran är nästan full på två veckor?
Ok om man komposterar men pappersförpackningar vart gör ni av med dom?
 
J Jansson69 skrev:
Hur kommer det sig våran är nästan full på två veckor?
Ni köper nog för mycket..
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Hur kommer det sig våran är nästan full på två veckor?
Ok om man komposterar men pappersförpackningar vart gör ni av med dom?
Annan utformning gissar jag på, Pappersförpackningar är tunna 2 här.
Den måste fram varje tömning, var fjärde vecka, då den har pappersförpackningar och plastförpackningar och speciellt pappen är full.

Rullade ut för några timmar sedan, tömning imorgon 🙂
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Annan utformning gissar jag på, Pappersförpackningar är tunna 2 här.
Den måste fram varje tömning, var fjärde vecka, då den har pappersförpackningar och plastförpackningar och speciellt pappen är full.

Rullade ut för några timmar sedan, tömning imorgon 🙂
Vi har varannan vecka på båda kärlen..
 
  • Fyra avdelningar i ett kärl: matavfall 118 l, pappersförpackningar 177 l, färgade glasförpackningar 30 l, tidningar 45 l.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fyrfackskärl med fördelning: plastförpackningar 155L, restavfall 155L, ofärgade glasförpackningar 30L, metallförpackningar 30L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tabell över elboxinnehåll med poster: småbatterier utan löstagbara litiumbatterier och ljuskällor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
F fribygg skrev:
Ni köper nog för mycket..
Ja vi handlar mat på ICA, Willys mm. Har ingen egen produktion av mat så det blir förpackningar av allt..
 
J Jansson69 skrev:
Hur kommer det sig våran är nästan full på två veckor?
Ok om man komposterar men pappersförpackningar vart gör ni av med dom?
I 30 år har vi sopsorterat och lämnat på återvinningsstationer. Plastförpackningar, pappersförpackningar, tidningar, färgat glasförpackning, ofärgat glasförpackning, metall, batterier… Har du missat dem helt och hållet
 
J
K KariHa skrev:
I 30 år har vi sopsorterat och lämnat på återvinningsstationer. Plastförpackningar, pappersförpackningar, tidningar, färgat glasförpackning, ofärgat glasförpackning, metall, batterier… Har du missat dem helt och hållet
Öö vad pratar du om? Nuförtiden så sorterar man på sin egna tomt😉
 
J Jansson69 skrev:
Vi har varannan vecka på båda kärlen..
Lyx!
Hos oss har pappersförpackningar och restavfall bytt plats jämfört med dina.
Jag får komprimera pappkartongfacket rätt bra för att få ner allt som blir under 4v. Bävar för när barnen blir tonåringar. 😳
 
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.