36 029 läst ·
562 svar
36k läst
562 svar
Ny sopsortering snart - vad tycker ni?
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 839 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 839 inlägg
Jag fick också skäll av kommunen eftersom jag slängde för lite mat. Biogasen räcker tydligen inte ens till sopbilen. Minst 30% matsvinn ska det vara.K Kirre2 skrev:
Men är det inte just Glas, papper, metall, wellpapp bla som man delar upp i dessa fack eller vad tänkte du att det var?Solhemsgatan skrev:
Det är ju samma sortering som man gör hemma istället för att behöva fara med det till nån avsedd plats
Låter ytterst märkligt.K Kirre2 skrev:
Har vi inte dragit fram tunnorna blir det inte tömt bara. Inte får man skäll för att man inte dragit fram eller för att man slängt för lite.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Vi rullar fram vår tunna 1 kanske var 5-6e tömning. Om ens det. Än har kommunen inte krävt att vi ska ha mer sopor 😉
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Annan utformning gissar jag på, Pappersförpackningar är tunna 2 här.J Jansson69 skrev:
Den måste fram varje tömning, var fjärde vecka, då den har pappersförpackningar och plastförpackningar och speciellt pappen är full.
Rullade ut för några timmar sedan, tömning imorgon 🙂
Vi har varannan vecka på båda kärlen..13th Marine skrev:
I 30 år har vi sopsorterat och lämnat på återvinningsstationer. Plastförpackningar, pappersförpackningar, tidningar, färgat glasförpackning, ofärgat glasförpackning, metall, batterier… Har du missat dem helt och hålletJ Jansson69 skrev:
Öö vad pratar du om? Nuförtiden så sorterar man på sin egna tomt😉K KariHa skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg