45 543 läst ·
109 svar
46k läst
109 svar
Ny siemens frys låter illa
Hej hej, vi har precis fått hem vår nya frys från siemens och upplever samma problem som er i tråden. Vårt ljud verkar komma från nedre delen på baksidan av frysen. Vi har öppen planlösning så blir väldigt störande när man ska ta det lugnt i vardagsrummet. Någon som kan skicka dessa dokument till mig så jag är lite förberedd för att kontakta service? Ni som fått detta åtgärdat gick det på garanti eller fick ni stå för kostnad?
Mvh
Mvh
Hej
Vi fick simens frys igår med samma fel , låter på samma sätt.vi har inte kontakt än support eller någon service kille.Vad jag har fattat det finns här någon som har löst problemet.
Skulle någon kunna skicka mailen till mig innan jag ringer Simens?
Tacksam
trafa2@hotmail.com
Vi fick simens frys igår med samma fel , låter på samma sätt.vi har inte kontakt än support eller någon service kille.Vad jag har fattat det finns här någon som har löst problemet.
Skulle någon kunna skicka mailen till mig innan jag ringer Simens?
Tacksam
trafa2@hotmail.com
Hej,edi skrev:
Jag har samma problem med frys GS36NAXFV.
Vad står det i mailet, är det till någon hjälp? Har du fått felet i fryser åtgärdat ännu?
Tack alla i tråden för er hjälp! Intressant att samma problem finns kvar mer än tre år efter att tråden skapades.
Vår nyinköpta Bosch GSN36VBFP lät precis som i trådskaparens ljudinspelning. Ringde Bosch och fick numret till en lokal servicefirma som gick med på att prova lösningen som presenterats här. Det tog 5 minuter för teknikern att öppna upp frysen och kleta dit ett rejält block permagum och sedan var ljudet som terroriserat oss helt borta..
Vår nyinköpta Bosch GSN36VBFP lät precis som i trådskaparens ljudinspelning. Ringde Bosch och fick numret till en lokal servicefirma som gick med på att prova lösningen som presenterats här. Det tog 5 minuter för teknikern att öppna upp frysen och kleta dit ett rejält block permagum och sedan var ljudet som terroriserat oss helt borta..
L lotten777 skrev:Hej! Har precis införskaffat en ny siemens frys med ismaskin på dörren. Det är nåt irriterande ljud från frysen mestadels hela tiden. Tror det kommer från fläkten. Den tystnar korta stunder, sen startar den igen. Ska det verkligen låta så här från en ny frys? Vår gamla från 2009 lät inte ett dugg förutom nu när den gick sönder. Är det någon som har några erfarenheter ang detta? Lyssna gärna på ljudet i videon...[/QUOTE
Hej
Vi ringde Simens och det kom en kill och fixade utan någon kostnad .Det var någon rör som vibrerade
Ring
Hej. Det här var en intressant tråd att följa. Jag köpte ny kyl och frys från Samsung för ngn månad sedan och har precis samma ljud som på inspelningen. Samsung support hävdar att ljudet är normalt.
jag misstänker att mina skåp lider av samma problem. Finns det några dokument man skulle kunna ta del av? Så kanske jag kan få någon tekniker komma ut och testa lösningen. Tack på förhand allihopa fsallstrom@hotmail.com
jag misstänker att mina skåp lider av samma problem. Finns det några dokument man skulle kunna ta del av? Så kanske jag kan få någon tekniker komma ut och testa lösningen. Tack på förhand allihopa fsallstrom@hotmail.com
Du kan ju inte använda dokument för bshskåp till ditt Samsungskåp
Pratade precis med en trevlig tjej på återvinningen och hon sa att det mesta som återfanns
i form av vitvaror på återvinningen va just fabrikat som samsung när det gäller spisar kylskåp osv, meectools som jag tror e jula å resten av all skit som kedjor producerar i form av sina "egna märken"
Intressant med feedback från återvinningen faktiskt.
I framtiden kan man tänka sig att "dessa märken" betalar återvinningsstationen för att städa bort dem ifrån återvinningen då det är alltför avslöjande för deras goda rykte
i form av vitvaror på återvinningen va just fabrikat som samsung när det gäller spisar kylskåp osv, meectools som jag tror e jula å resten av all skit som kedjor producerar i form av sina "egna märken"
Intressant med feedback från återvinningen faktiskt.
I framtiden kan man tänka sig att "dessa märken" betalar återvinningsstationen för att städa bort dem ifrån återvinningen då det är alltför avslöjande för deras goda rykte