Har ett lite besvärligt hörn och fick tanken att det allra bästa vore att platsbygga något. Men jag inser att det nog är några nivåer över min färdighet, även om jag nog har de verktyg som behövs.

Vad säger ni med erfarenhet?

• Hörn i rum med ljusblå tapet och trälist, trägolv och dekorativ bård; funderingar kring platsbyggt projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Enklast är ju att ställa färdiga stommar endera framför eller vid sidan av hörnet som sticker ut. Sedan passbitar runt om så ser det platsbyggt ut.

• Gilla
sturnus och 1 till
  • Laddar…
Det är hur enkelt som helst. Troligtvis det allra enklaste som går att göra i snickeriväg.
Vill du göra det ännu enklare anpassar du dörröppningen efter en IKEA-dörr.

Intet Intet skrev:
Det är hur enkelt som helst. Troligtvis det allra enklaste som går att göra i snickeriväg.
Vill du göra det ännu enklare anpassar du dörröppningen efter en IKEA-dörr.
Jag kan, med viss handledning, hänga upp en tavla. Viss överdrift, men tror att du överskattar lättheten… 😅

Vad ska man helst använda för material? Är det mdf som gäller?

Jag använde 45×45 eller vad det 45×70 reglar och 13mm spånskiva. MDF går naturligtvis utmärkt den med.
Du spikar/skruvar fast en regel i taket och en i golvet och däremellan stående reglar i samma dimension. Precis som en router vägg.

BirgitS
Intet Intet skrev:
Precis som en router vägg.
?

BirgitS BirgitS skrev:
?
Hoppsan. -Vanlig vägg. Nu då

Since you're not very confident yourself, follow @Intet 's advice. Also, a tip: there are electrical boxes in the upper corner that need space. If the room isn't too high, you can solve this by using a shallower cabinet in the corner.
Hörn av ett rum med mönstrad tapet och trägolv. Elboxar i övre hörnet och rödmarkerade mått på golvet visar 50x38 och 100x58 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S sturnus skrev:
Since you're not very confident yourself, follow @Intet 's advice. Also, a tip: there are electrical boxes in the upper corner that need space. If the room isn't too high, you can solve this by using a shallower cabinet in the corner.
[bild]
I forgot it was IKEA PAX

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.