Men herregud !
Hur stoppar man den här Ai Melano 007 ?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Men herregud !
Hur stoppar man den här Ai Melano 007 ?
Är jag AI person 😂
Jag hoppas såklart

M Melano007 skrev:
Är jag AI person 😂
Jag hoppas såklart
Skratta du. De flesta AI svar jag läser är rena goddag yxskaft.

E Elajomannen skrev:
Skratta du. De flesta AI svar jag läser är rena goddag yxskaft.
Var någonstans fick du det ifrån att jag är en AI, bara utifrån det jag skrev?
Håller ni fortfarande på på Elajo och tävlar om vem som hinner klaga först på varandra, medan ni jobbar i två dagar för att montera ett uttag?
Och varför svarar du inte på folks frågor i stället för att komma med dina kommentarer?

M Melano007 skrev:
Håller ni fortfarande på på Elajo och tävlar om vem som hinner klaga först på varandra, medan ni jobbar i två dagar för att montera ett uttag?
Och varför svarar du inte på folks frågor i stället för att komma med dina kommentarer?
Jag vill förtydliga att jag INTE arbetar på Elajo.

• Gilla
Melano007
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Jag vill förtydliga att jag INTE arbetar på Elajo.
That’s is wonderful

M Melano007 skrev:
Jag är endast ute efter att folk som läser dina inlägg inte ska missförstå och göra något tokigt. Därför är det viktigt med korrekta begrepp och att vara tydlig på bra svenska. Som du ser har jag redan deltagit tidigt i tråden.
M Melano007 skrev:
det är enkelt att koppla laddboxen med 16A personskydd för att skydda apparaten och personen + måste kopplas innan JFBn om det finns i huvudcentralen
Ok du menade andra JFBer i anläggningen.
Nej det måste man inte, men det är brukligt, och det beror återigen på typ av laddstation, enkelladdare eller dubbelladdare.

TS har problem med sin lastbalansering. Vi kanske skulle återgå till ämnet. Hur kan TS avgöra om lastbalanseringen fungerar som den ska?

• Gilla
Melano007
  • Laddar…
M Melano007 skrev:
Vad ska jag göra med Överströmsskyddet 32A om jag har 3g2,5 kabel + laddboxen är 11kw,
Givetvis så väljer man inte ett överströmsskydd på 32A när gruppledningen är 3G2,5.

Om man väljer överströmsskydd på 32A så väljer man givetvis en kabel som klarar den strömmen.

Sen är det idiotiskt att välja en 3G2,5-kabel till en laddbox på 11 kW, man väljer minimum 5G2,5.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M Melano007 skrev:
That’s is wonderful
Vad menar du med "That is is wonderful"?

• Haha
Peter_Ker
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vad menar du med "That is is wonderful"?
Detta här meningen för Elajomannen

Nissens
M Melano007 skrev:
Ja precis som Malmberg laddboxen
Alla våra kunder har de beställt zaptec go utan lastbalansering men med zaptec pro annan sak
Och en ”annan sak” är ”effektvakt”?

• Gilla
Melano007
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och en ”annan sak” är ”effektvakt”?
Angående lastbalansering så erbjuder Ferroamp en lastbalaserare som kan jämna ut 20A mellan faserna så enbilen kan få högre laddeffekt. Men en effektvakt är nästan nödvändig för de flesta tycker jag

Och det finns inget sätt att ens be bilen att dra olika mycket per fas (bilar i produktion idag, iaf).
På sikt kan det ev. ändras, då ISO 15118-20 tillåter laddstationen att ge bilen olika mycket per fas (men det kräver då dels att både laddstation och bil stöder ISO15118 för AC-laddning, samt att båda stödjer -20…)

Nissens
M Melano007 skrev:
Angående lastbalansering så erbjuder Ferroamp en lastbalaserare som kan jämna ut 20A mellan faserna så enbilen kan få högre laddeffekt. Men en effektvakt är nästan nödvändig för de flesta tycker jag

Och det finns inget sätt att ens be bilen att dra olika mycket per fas (bilar i produktion idag, iaf).
På sikt kan det ev. ändras, då ISO 15118-20 tillåter laddstationen att ge bilen olika mycket per fas (men det kräver då dels att både laddstation och bil stöder ISO15118 för AC-laddning, samt att båda stödjer -20…)
Jösses.
Det var ett av de längsta ”Ja” jag sett.

AI är ingen höjdare…

Nissens Nissens skrev:
Jösses.
Det var ett av de längsta ”Ja” jag sett.

AI är ingen höjdare…
Gesù Cristo ✝️, tutti quelli presenti in questi commenti così

Ok som du vill att jag AI
MEN jag försätter med vad vi snackar om för att hjälpa dig och andra!
Jag skiter i nu

J jrosen skrev:
Kör du ett 2.4 ghz SSID och utan mesh? Kan vara nätverk som krånglar så att det inte uppdaterar i tid
Hej
Jag har ett wifi utan mesh, men jag har varit tvungen att ha en extra antenn från routern, dvs tp-kabel dragen till en UniFi antenn på taket. Jag förväxlade laddboxens signalmottagningsstyrka (100%) med Perific-effektvakten. Den är bara på 30%. Det kan ju vara en felkälla.

• Skärmdump av appen "Lastbalanseringen" visar enhetsinformation med signalstyrka 30% och HAN-portinställningar aktiverade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.