Den där rackaren ser riktigt gammal ut Jag skull nog byta ut den mot en nyare, kostar inte många hundralappar. Nest hello måste även ha minst 12v och 8va för att funka.

Någon som har en idé hur jag skall koppla om jag har 2 ringklockor (kopplade på 0+1 och 0+2) samt trafo på 0+3?

• Eltransformator märkt 8-16V med kopplade sladdar på märkta terminaler 0, 1 och 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle först prova att koppla in Hello direkt utan Chime connectorn, dvs bara byta ut själva hello mot den gamla ringknappen. Du måste dock mata den med mer effekt än den gamla. Men det har du kanske koll på.

C Cancellara skrev:
Skulle först prova att koppla in Hello direkt utan Chime connectorn, dvs bara byta ut själva hello mot den gamla ringknappen. Du måste dock mata den med mer effekt än den gamla. Men det har du kanske koll på.
Trafon är bara på 8v så den måste bytas

Trafon bytt till Hager ST 303 och nest pucken installerad på 2 och 3, nu hoppade den igång:)

Hej,
Glömde att läsa här innan jag började att mecka :(. Hade en 8V Trafo och då fungerade inte dörrklockan inne med Nest hello inkopplad. Bytte då till 12V och fick det att fungera. Koppla då in som jag ville ha det och skarvade kabeln. Allt klart så går inte inneklockan igen. Måste vara för låg spänning. Får byta till 24 trafo.

Byter också ut till en Nest Hello med för klen trafo.
Tufvassons transformator modell PSS10 monterad på elcentral, närbild på teknisk etikett med specifikationer.
Skapa konto

Ska byta ut denna mot PSS10 24VAC och koppla bort dongen, d.v.s. mata Nest Hello direkt från nya trafon.

Kablage som använts tidigare ser ut som telekabel (EKKX?) där man kört dubbla ledare troligtvis för att komma upp i kabeldimension.
Gamla transformatorn i ringklocka, telekabel synlig, före byte till PSS10 24VAC.
Skapa konto

Spänningen blir ju högre nu och lite högre ström, samt att Nest Hello lär dra mer kontinuerligt än när det endast var en ringklocka. Ingen har nämnt kabeldimension här. Är det rätt safe att använda befintligt kablage med nya trafon och Nest Hello med tanke på kablarnas kapacitet?
Närbild på en gammal trafo med kopplade kablar och tecken på användning.
Skapa konto

D Daro8 skrev:
Byter också ut till en Nest Hello med för klen trafo.
[bild]
Ska byta ut denna mot PSS10 24VAC och koppla bort dongen, d.v.s. mata Nest Hello direkt från nya trafon.

Kablage som använts tidigare ser ut som telekabel (EKKX?) där man kört dubbla ledare troligtvis för att komma upp i kabeldimension.
[bild]

Spänningen blir ju högre nu och lite högre ström, samt att Nest Hello lär dra mer kontinuerligt än när det endast var en ringklocka. Ingen har nämnt kabeldimension här. Är det rätt safe att använda befintligt kablage med nya trafon och Nest Hello med tanke på kablarnas kapacitet?
[bild]
Gick alldeles utmärkt att byta och använda befintliga kablar.

Blev en Malmbergs T-108: https://www.malmbergs.com/Products/2011024

anders07 anders07 skrev:
Jag har tagit en trafo från en gammal julljusslinga på 12V till min Nest Hello därrklocka, jag använder en Google Home mini (och Appen förstås) som "chime" och har inte kopplat någon annan klocka till den.
Hej! Går det att tilldela google home mini till bara Nest Hello dörrklockan? Jag har nämligen en home mini över.

Mvh Lord Niclas

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.