Den där rackaren ser riktigt gammal ut Jag skull nog byta ut den mot en nyare, kostar inte många hundralappar. Nest hello måste även ha minst 12v och 8va för att funka.
Skulle först prova att koppla in Hello direkt utan Chime connectorn, dvs bara byta ut själva hello mot den gamla ringknappen. Du måste dock mata den med mer effekt än den gamla. Men det har du kanske koll på.
Hej,
Glömde att läsa här innan jag började att mecka
. Hade en 8V Trafo och då fungerade inte dörrklockan inne med Nest hello inkopplad. Bytte då till 12V och fick det att fungera. Koppla då in som jag ville ha det och skarvade kabeln. Allt klart så går inte inneklockan igen. Måste vara för låg spänning. Får byta till 24 trafo.
Glömde att läsa här innan jag började att mecka
Byter också ut till en Nest Hello med för klen trafo.
Ska byta ut denna mot PSS10 24VAC och koppla bort dongen, d.v.s. mata Nest Hello direkt från nya trafon.
Kablage som använts tidigare ser ut som telekabel (EKKX?) där man kört dubbla ledare troligtvis för att komma upp i kabeldimension.
Spänningen blir ju högre nu och lite högre ström, samt att Nest Hello lär dra mer kontinuerligt än när det endast var en ringklocka. Ingen har nämnt kabeldimension här. Är det rätt safe att använda befintligt kablage med nya trafon och Nest Hello med tanke på kablarnas kapacitet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska byta ut denna mot PSS10 24VAC och koppla bort dongen, d.v.s. mata Nest Hello direkt från nya trafon.
Kablage som använts tidigare ser ut som telekabel (EKKX?) där man kört dubbla ledare troligtvis för att komma upp i kabeldimension.
Logga in
Skapa konto
Spänningen blir ju högre nu och lite högre ström, samt att Nest Hello lär dra mer kontinuerligt än när det endast var en ringklocka. Ingen har nämnt kabeldimension här. Är det rätt safe att använda befintligt kablage med nya trafon och Nest Hello med tanke på kablarnas kapacitet?
Logga in
Skapa konto
Gick alldeles utmärkt att byta och använda befintliga kablar.D Daro8 skrev:Byter också ut till en Nest Hello med för klen trafo.
[bild]
[bild]
[bild]
Blev en Malmbergs T-108: https://www.malmbergs.com/Products/2011024
Hej! Går det att tilldela google home mini till bara Nest Hello dörrklockan? Jag har nämligen en home mini över.anders07 skrev:
Mvh Lord Niclas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden