H
Martin_B Martin_B skrev:
Men ändå åker de inte på att byta tillbaka? Ett tak är ju rätt synligt menar jag. Syns både från gatan och på flygbilder, så byggnadsnämnden behöver inte direkt forska runt för att hitta olovligen bytta tak?
skulle säga att det först och främst är grannar som gnäller.

Martin_B
Bäst o hålla sig vän med grannarna då :D

• Gilla
1
  • Laddar…
Är det bara jag som tänker "vafan har byggnadsnämnden med att göra vad jag har för typ av takbeklädnad? "Är vi så hjärntvättade i Sverige att vi tror att det är detta som är frihet?

Själv är jag rätt nöjd med att villaområdena inte är karamellfärgade eller att man får bländande reflexer från var och vartannat tak. Vill man rå om sig själv k mer frihet så skalll man byggs utanför detaljplanerat område.

• Gilla
per s och 1 till
  • Laddar…
H
A Adam F skrev:
Är det bara jag som tänker "vafan har byggnadsnämnden med att göra vad jag har för typ av takbeklädnad? "Är vi så hjärntvättade i Sverige att vi tror att det är detta som är frihet?
blir du lurad på din frfihet för att du inte får välja fri färg?
jag tror det är lite för grannsämjan och lite för fastighetsbranschen som du inte får hitta på vad du vill.

Snailman
När kommunen här gör nya villaområden så måste alla tak vara röda, men när kommunen själva bygger skolor och daghem i dessa områden så är det fritt fram med falsade plåttak i aluzinkfärg, och sådana där typ torvtak etc...etc...

H
Snailman Snailman skrev:
När kommunen här gör nya villaområden så måste alla tak vara röda, men när kommunen själva bygger skolor och daghem i dessa områden så är det fritt fram med falsade plåttak i aluzinkfärg, och sådana där typ torvtak etc...etc...
är ju kommun som ritat och designat. viktigt att dom får göra som dom vill

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.