Ett oglaserat släpper en hel del ballast(grusmaterial), det åker ned i hängrännan som man ska städa ur då och då. I övrigt håller vanligt betongtaktegel, godtagbar kvalité.
Däremot plåttak, (jag har ett) kan man bli otroligt besiken på. Färgen bleks, färgen flagar mm.
Undertak är tätskiktet!! har man torrsnö o storm tar den sig in, och en tegelpanna kan ju gå sönder med vatten som följd på undertaket.
Men i Danmark är väl knappast snö nåt motiv, kraftiga slagregn och storm tillsammans med dålig taklutning kan oxå ställa till det.
Går det bra med danskt tangentbord? ibland letar jag dom norska o Danska bokstäverna, men huvudsaken att man förstår iofs.