21 219 läst ·
62 svar
21k läst
62 svar
När hela jobbet inte är gjort
Det blir inget återbetalningskrav från skattmasen för att Ts protesterar över ett arbete som inte är klart eller dåligt utfört. Glöm det.J javlaandersson skrev:
Nu har vi inte sett hur fakturan som Ts betalat ser ut men historian börjar låta lite märklig minst sagt.R Rampage2216 skrev:
Blev lite konfundersam när jag läste denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/naer-administratoeren-skiter-i-en-fullstaendigt.422582/
1) På fakturan som Ts har betalat ska det tydligt framgå uträkning för Rotavdrag. Nu har Ts godkänt och betalt fakturan. Då har hantverkaren ansökt och fått rot utbetalt.
2) 2 fakturor har skickats. En till vardera i hushållet och båda är betalda. Det verkar verkar vara identiska fakturor så rotavdrag lär vara ansökt på båda fakturorna.
3) OM nu Ts skulle lyckas visa för Skatteverket att hen inte varit vid sina sinnes fulla bruk och förstått att om fakturan betalas så kommer det ansökas om rot så kan skattmasen kräva tillbaks pengarna. Men då får ju Ts en ny faktura på det beloppet och kommer aldrig kunna få Rotavdrag på beloppet igen.
4) Därför verkar det klokare om Ts reklamerar det arbete som inte är klart. Får man ingen respons tar man in en ny hantverkare som räknar ut vad det kostar att färdigställa. Sen vänder man sig till kronkalle för indrivning av belopp. Helst ska man i detta läge ha så mycket på fötterna att man är beredd att gå in i en juridisk process. Men man har tid på sig att ångra sig om man vill.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur räknar jag ut arean av hela huset, hus A och hus B?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
1 1/2 Plan med golvknarr på hela övervåningen.
Golv -
Varför slocknar värme i hela våningen när jag stänger av bara ett element
Värme allmänt -
Robotklippare, slingsignal saknas när hela slingan är inkopplad
Robotgräsklippare -
Snart möjligt att genomföra hela fastighetsköpet digitalt - kommentarstråd
Artikelkommentarer