189 713 läst ·
183 svar
190k läst
183 svar
Mosquito Magnet Defender
Jo det är såklart sant, hellre lite sus än myggerna, nu har vi placerat den en bit ifrån (ca 10 m) så vi märker inte av den, hoppas myggorna hittar den bara. Nu har det blåst nästan konstant sen vi satte dit den så den har inte tagit så många mygg ännu, däremot en hel del knott 
En fråga här med förresten,
Har försökt hitta rengöringspatroner billigt, men dom jag hittar på Ebay levererar inte till Sverige.
Någon som har nåt tips om var man kan handla såna co2-flaskor billigt?
Dom flaskorna på Clas olsson t.ex. har inte samma koppling, eller kan man få dom att funka?
Har försökt hitta rengöringspatroner billigt, men dom jag hittar på Ebay levererar inte till Sverige.
Någon som har nåt tips om var man kan handla såna co2-flaskor billigt?
Dom flaskorna på Clas olsson t.ex. har inte samma koppling, eller kan man få dom att funka?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
dessa har jag köpt (och fått levererade till SE):tomson skrev:
http://www.ebay.com/itm/Mosquito-Magnet-12-gram-CO2-cartridge-MMQCC-3-pack-NEW-/320931361815?
Om det inte explicit står att de inte skickar till SE brukar jag ställa en fråga, och väldigt ofta är det inga problem.
Sen tror jag också det borde gå att lösa det på annat sätt, jag tror jag sett en övergång från just Mosquito Magnet nippeln till "vanliga" CO2-patroner, typ luftpistol.
/U
Medlem
· Västra götaland
· 118 inlägg
Har köpt en av rustas varianter mosquito powertrap. Är inte imponerad kan jag säga, första fick bytas för det fattades delar, den andra har gått två veckor snart och ja, det ligger lite mygg o annat löst kryp i burken men inte i den omfattning jag hade hoppats på. Ska dock testa andra platser.
Med tanke på den enorma mängd mygg jag har så är det här ren skit.
/Torpalainen
Med tanke på den enorma mängd mygg jag har så är det här ren skit.
/Torpalainen
Jag köpte en Mosquito Magnet primärt mot svidknott och den funkar perfekt. Alla blodsugande insekter dras till fällan.nino skrev:
Ja i min är det mest knott hittillls och det är många efter bara en knapp vecka.
Så vi kan redan nu sitta på altanen på kvällarna utan o behöva vifta med armarna hela tiden
Vi har våran ca 8-10 meter från altanen, 1-2 meter från där skogen börjar.
Edit: Hade den ett par meter in i skogsgläntan först men där fångade den inte lika mycket, det ökade betydligt när den fick stå på gräsmattan med mer fri luft runt om, (står i manualen oxå nånstans att högt gräs/sly försämrar effekten).
--Hittade förresten CO2-patroner på Ebay nu med som är på väg hem
Så vi kan redan nu sitta på altanen på kvällarna utan o behöva vifta med armarna hela tiden
Vi har våran ca 8-10 meter från altanen, 1-2 meter från där skogen börjar.
Edit: Hade den ett par meter in i skogsgläntan först men där fångade den inte lika mycket, det ökade betydligt när den fick stå på gräsmattan med mer fri luft runt om, (står i manualen oxå nånstans att högt gräs/sly försämrar effekten).
--Hittade förresten CO2-patroner på Ebay nu med som är på väg hem
Redigerat:
Köpte en Mosquito Magnet våren 2012 på Jula. Den har i princip strulat från första stund. Visst tar den knott och mygg, men den slutar ofta gå efter några timmar eller något dygn så man får starta om den igen. Fungerar med andra ord inte alls om man har den vid en sommarstuga och inte är där i veckorna. Har lagt ner stora summor på att köpa patroner som ska rensa den.MUSS skrev:Eftersom ingen postat får jag svara mig själv
Fick gå tillbaka med myggfångaren till återförsäljaren, de sa att tändstiftet ofta är problemet så de bytte ut den, tog ca 5 minuter och jag fick gå hem och testa igen. Hjälpte dock föga och nu är den inskickad på reparation, jag hade själv isär den delvis för att se om jag kunde lokalisera något fel.
Då ser jag att kretskortet är helt oskyddat inne i myggfångaren, allt smuts och torkade insexter som fastnar i filtret som sitter i sidan går ju via kretskortet också i stort sett. Helt vansinnigt och jag är nöjd om den fungerar garantitiden ut med tanke på vad jag sett.
När jag nu lämnat in den på Jula för reparation så strular Jula nånting helt otroligt. De lyckas inte skicka in den förrän efter tre månader trots att återförsäljaren Acreto lovat lösa problemen på garantin. Nu eftet totalt fem !!! månader och kanske 40-50 telefonsamtal har jag fortfarande inte fått tillbaka min apparat och nu efter fem månader vill helt plötsligt Acreto och Jula ändå ha betalt av mig fastän det skulle gå på garantin. Kretskortet är utslitet påstår de. Det har naturligtvis att göra med att konstruktionen är dålig från början, men Acreto vill inte ta sitt ansvar.
Jag har aldrig varit med om en så dålig kundservice som jag nu fått från både Jula och Acreto. Det är fullständig katastrof och närmast Kafkaartat. Jag kan verkligen inte rekommendera Mosquito magnet till någon och inte heller att handla på Jula.
Köpte en Mosquito Magnet våren 2012 på Jula. Den har i princip strulat från första stund. Visst tar den knott och mygg, men den slutar ofta gå efter några timmar eller något dygn så man får starta om den igen. Fungerar med andra ord inte alls om man har den vid en sommarstuga och inte är där i veckorna eller om man inte vill gå upp mitt i natten och starta om den. Har lagt ner stora summor på att köpa patroner som ska rensa den.
När jag nu lämnat in den på Jula för reparation så strular Jula nånting helt otroligt. De lyckas inte skicka in den förrän efter tre månader trots att återförsäljaren Acreto lovat lösa problemen på garantin. Nu eftet totalt fem !!! månader och kanske 40-50 telefonsamtal har jag fortfarande inte fått tillbaka min apparat och nu efter fem månader vill helt plötsligt Acreto och Jula ändå ha betalt av mig fastän det skulle gå på garantin.
Jag har aldrig varit med om en så dålig kundservice som jag nu fått från både Jula och Acreto. Det är fullständig katastrof och närmast Kafkaartat. Jag kan verkligen inte rekommendera Mosquito magnet till någon och inte heller att handla på Jula.
När jag nu lämnat in den på Jula för reparation så strular Jula nånting helt otroligt. De lyckas inte skicka in den förrän efter tre månader trots att återförsäljaren Acreto lovat lösa problemen på garantin. Nu eftet totalt fem !!! månader och kanske 40-50 telefonsamtal har jag fortfarande inte fått tillbaka min apparat och nu efter fem månader vill helt plötsligt Acreto och Jula ändå ha betalt av mig fastän det skulle gå på garantin.
Fan att du bumpade tråden. Nu kom jag ju på att jag måste skicka in maskinen igen, den här gången utan garanti.
Jag funderar allvarligt på skrota skiten, för även om jag reparerar den nu för 1000 eller 1500kr så vad säger att den håller ens över sommaren? Jag har för mig att man får tre månaders garanti på reparationen, men det finns ju stor risk att den pajar ändå. Har haft min tre somrar och den har nog inte gått problemfritt en enda av dem. Maken till skrot får man ju leta efter.
Jag funderar allvarligt på skrota skiten, för även om jag reparerar den nu för 1000 eller 1500kr så vad säger att den håller ens över sommaren? Jag har för mig att man får tre månaders garanti på reparationen, men det finns ju stor risk att den pajar ändå. Har haft min tre somrar och den har nog inte gått problemfritt en enda av dem. Maken till skrot får man ju leta efter.