MB77 skrev:
Jag fyller på XL-bygg kostar med 350kr, 600 låter väldigt dyrt.
Samma pris på granngården mitt ute i ödemarken i jämtland. Låter onödigt dyrt, tom den lokala (svindyra) lilla OKQ8 bensinstationen här tar 545 kr.

Danne_83 skrev:
Dyrt :( Synd att du inte har rusta i närheten. Fyllde förra sommaren för knappt 350kr per flaska om jag inte minns fel.
Tyvärr är de de lokala bensinstationerna som gäller, hutlösa priser.

Då jag inte fick något svar på min fråga så slog jag slag i saken och beställde basic modellen. Ett mindre bekymmer.

Ni som importerat, har ni bara hittat era mosquito magnets via ebay eller är det via andra kanaler? Mottar gärna tips!

Billig gasol

http://www.gasolfyllarna.se/

Tyvärr bara Tokholm å Nörrping

De kan även toppa upp en halvfull flaska eftersom det tar betalt per kg

swemax skrev:
Billig gasol

[länk]

Tyvärr bara Tokholm å Nörrping

De kan även toppa upp en halvfull flaska eftersom det tar betalt per kg
Bra mycket dyrare än den jag länkade till. Och de tar också betalt per kilo.

EAK skrev:
Ni som importerat, har ni bara hittat era mosquito magnets via ebay eller är det via andra kanaler? Mottar gärna tips!
Har inte importerat men såg den här igår: Mosquito Patriot
Jag har letat billig Octenol och är inne på att beställa en sådan här Octenol
Rengöringspatroner CO2

Någon som hittar bättre priser?

Får man förresten hem CO2 patroner med flygfrakt:o

Redigerat:
Om man importerar från USA så får man inte med rätt gasolanslutning och om det är en Patriot så är det heller inte rätt strömkabel.
Dessutom om man får problem med sin maskin så har man inte någon garanti i Sverige utan då ska man skicka tillbaka den dit man har köpt den.
Så det kan bli dyrare att importera.....

MaZtoR skrev:
Bra mycket dyrare än den jag länkade till. Och de tar också betalt per kilo.
Ja, jo men liiite långt till Åhus för oss som bor i Stockholm

Å det är mycket billigare än mackarna, rusta & plantagen

Jag är en av de som har importerat en Mosquito Magnet från Kanada. Tyvärr verkar inte säljaren finnas kvar på ebay, men det finns förmodligen andra som säljer till bra pris.

Jag har tidigare redogjort för mina erfarenheter i post 130 och post 132 men drar det kort igen.

Gasolslangen är 6 mm i den amerikanska modellen och det är svårt att hitta svenska regulatorer med 6 mm anslutning då våra slangar i regel är 8 mm. Jag fick hjälp av en butik som säljer gasspisar och annat att tillverka en övergång i form av en slangnippel där jag kunde koppla ihop 6 mm slang mot 8 mm slang.

Köper man som jag den sladdlösa varianten så klarar laddaren till batteriet 110-240V. Det är bara att klippa kontakten och sätta på en ny, alternativt köpa en omvänd reseadapter eller så köper man en transformator på Clahs Olsson för någon hundring.

Vad kostade då min maskin?
4921 kr betalade jag via Visa och den kom levererad på två veckor med FedEx. Då säljaren tog på sig att betala alla nödvändiga skatter har jag ännu inte sett röken av tull- eller momsfaktura.

Exakt samma maskin listades förra året på Pricerunner för 13 279 kr. Jag har alltså 8358 kr över att eventuellt köpa reservdelar för.

Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Så då har jag införskaffat en patriot som gått i några dagar. Fått en hel del i nätet men de verkar lite dö för det är full aktivitet i nätet. Dör de av tristess eller vad händer? Börjar fundera på vad som händer när man skall tömma. Hur gör ni?

Själv öppnar jag plexilocket så behållaren stängs och sen dränker jag dom uslingarna:@
Spolar ur filtret och monterar tillbaka det.

De dör genom att de torkas ut, så det tar ju någon dag från det att de fångas tils de dör.

Jo, men när man ska tömma vill man ju ta kål på dom som fångats och fortfarande lever :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.