Har en Mosquito Magnet Pioneer som är köpt som reparationsobjekt eftersom den slutar funka vid ojämna intervall och blinkar snabbt (felindikation). Den kan gå allt mellan en dag och två veckor, men då och då lägger den av.
Två tankar, om någon kan tänkas veta:
Är det tänkt att den går i cykler och slår på gas och tänder då och då, eller ska den tända en gång vid uppstart och sedan brinna utan uppehåll tills den stängs av eller gasen tar slut?
Om den går i cykler så kanske den inte tänder 100%-igt och därmed verkar lägga av vid något av dessa misslyckanden.
Det finns ett glödstift, eller vad det kan heta, som ska tända gasen. Det glöder, men magkänslan är att det kanske inte är så ljust och hett som det borde vara, och därför kanske inte alltid lyckas tända. Har försökt fota, men det är inte helt lätt att få en rättvisande bild. Det har en vit beläggning och glöder iaf inte hela vägen till spetsen. Borde det inte vara typ vidglödgat?
Två tankar, om någon kan tänkas veta:
Är det tänkt att den går i cykler och slår på gas och tänder då och då, eller ska den tända en gång vid uppstart och sedan brinna utan uppehåll tills den stängs av eller gasen tar slut?
Om den går i cykler så kanske den inte tänder 100%-igt och därmed verkar lägga av vid något av dessa misslyckanden.
Det finns ett glödstift, eller vad det kan heta, som ska tända gasen. Det glöder, men magkänslan är att det kanske inte är så ljust och hett som det borde vara, och därför kanske inte alltid lyckas tända. Har försökt fota, men det är inte helt lätt att få en rättvisande bild. Det har en vit beläggning och glöder iaf inte hela vägen till spetsen. Borde det inte vara typ vidglödgat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det ser onekligen trött ut, utan att ha sett ett original i drift.
Jag skulle byta ut det:
https://www.myggfri.nu/product/mosquito-magnet-patriot-defender-tandstiftskit
Jag skulle byta ut det:
https://www.myggfri.nu/product/mosquito-magnet-patriot-defender-tandstiftskit
Nytt glödstift inhandlat, och jag tycker mig se --- eller hoppas --- att det verkar ha lite mera Oumph. Det glöder iaf längre ut i spetsen och har ingen beläggning. Nu återstår att se om det har någon effekt på driftsäkerheten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara