Jag hoppas att tråden blir kvar för att hjälpa andra i liknande fall som TS.
Dock så önskar jag Herr Peter att få till ett slut på detta ärende så jag är lite delad till vad jag tycker om tråden existens.

Men att du är värd en Laphroaig det råder det inga tvivel om!

Hemmakatten
Självklart måste tråden vara kvar. Det är ett av forumets grundpelare att ingen skall kunna använda inlägg som utpressning eller att hantverkare skall kunna hantera en tråds vara eller inte som förhandlingskrav. Det skulle öppna upp för en mängd liknande ärenden. En mycket stor del av forumets trovärdighet skulle försvinna om man gick med på att ta bort trådar.

Det är mycket tråkigt det du råkat ut för herr Peter, men du har hanterat det mycket bra och gått den korrekta juridiska vägen. Det arbete du utfört är ett föredöme och en hjälp för många andra. Men tyvärr, om du inte velat ha den här tråden kvar, så borde du inte ha startat den från början.

Jag håller helt med Hemmakatten att "lagt kort ligger". Forumets trovärdighet bygger på att de inte påverkas av entreprenörer/hantverkare etc. som fått dålig kritik som kan tvinga bort inlägg eller att medlemmar använder forumet som en utpressning mot en motpart för att ta bort ett inlägg.

Jag är grymt imponerad av din ihärdighet och att du drivit fallet hela vägen. Tråden har dessutom varit saklig och jag har svårt att se att Alo på något sätt skulle kunna invända mot de rena fakta som presenterats här men jag har all förståelse för att han försöker tvinga bort tråden från byggahus och nätet. Men han har haft alla chanser i världen att lösa problemet för länge sen och det är lite förvånande att han försöker ställa krav på att tråden ska tas bort när både han och hans juridiska ombud rimligtvis känner till vilka regler som gäller för det här forumet.

Vi har haft liknande problem och en av våra besiktningsmän sa rakt ut att det enda sättet att se till att få bort slarviga/fuskande/okunniga entreprenörer är att verkligen se till att de får åtgärda de problem som de ställer till med och att det verkligen ska straffas att göra fel. Tyvärr så klarar sig många klåpare undan med att beställaren är okunnig eller inte kan/orkar/vågar driva fallet vidare, vilket gör att skojare kan fortsätta obehindrat.

Jag är glad att se att du vågat ta striden och hoppas att det löser sig trots att du rimligtvis inte kan få den här tråden att försvinna. Utifrån de fakta du lagt fram så har i alla fall jag svårt att se att du skulle förlora en fortsatt juridisk process så förhoppningsvis tar Alo och hans juridiska ombud sitt förnuft tillfånga och skrapar ihop den sista gnuttan heder som kanske finns kvar och accepterar dina krav och slipper större skadeståndskrav och mer eländig publicitet här på forumet.

Hoppas att du verkligen njöt av din Laphroaig, som du absolut är värd efter allt elände som du drabbats avd^_^b

Du har ett PM

En gång på internet, alltid på internet. Händer ju titt som tätt att människor själva eller någon i deras bekantskapskrets lägger ut tex bilder på nätet. Ibland ångras detta misstag och personen i fråga försöker få bort bilderna. Så enkelt är det ju inte eftersom det finns lokala kopior hos alla som tittat på bilden i sin webbläsare eller som i detta fallet läst den här tråden.
Vem som helst av besökarna här kan alltså spara ner texten, ta printscreens eller hitta informationen i någon webbcache tex google. Det står ju sen den personen fritt att återpublicera materialet på valfritt ställe. Tanken att begära att information ska tas bort från internet är därmed lika dum som att bygga ett badrum med fallet bort från golvbrunnen och tätskiktet bakom gipsskivorna. :)

MultiMan
Tas tråden bort är allt mitt förtroende för både byggahus.se och Peter förbrukat, trots min djupa beundran för hans kamp. Jag hoppas verkligen inte det blir så.

Finns mycket, annars svårtillgänglig, kunnskap nedplöjd i den här tråden. Om tråden skulle försvinna försvinner också hela vitsen med Byggahus.se

Vi verkar resonera på samma sätt allihop, jag är ju som sagt även själv av uppfattningen att tråden ska få vara kvar.
Ur ett annat perspektiv kan man också se att eftersom Alo med ombud redan för länge sedan kontaktat forumet för att få bort tråden så är de medvetna om att det inte är jag som äger materialet. Att då i det här skedet försöka kräva att jag ska förmå en tredjepart som inte har med själva ärendet att göra att ge upp tråden är egentligen ganska märkligt.
Har man problem med vad byggahus har bland sina tillgångar så får man väl köpslå med dem, inte med mig?
Nåja, jag hoppas på att få höra från mitt ombud imorgon, men jag utgår ifrån att tråden blir kvar.

För övrigt har jag nu fått bekräftat vad Martin heter i efternamn och kan konstatera att om han har en firma så har han mycket skickligt lyckats hålla den borta från all typ av spårbarhet på internet.

stå på dig:) rolig tråd för oss, mer synd om dig.

Kan bara instämma med föregående.. Stå på dig och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

skall bli väldigt intressant att läsa om hur allt detta slutar till slut...
Kämpa på och hoppas att du blir väl kompenserad.

Gott folk, jag kan nu lämna det glädjande beskedet att Byggahus.se via sin advokat meddelat att tråden INTE kommer tas bort. Det beskedet är även skickat till motparten och jag hoppas på ett svar från Alo inom kort (även om erfarenheten säger att det kommer dröja).

Jag har även varit i yterligare kontakt med TV3 och vi har beslutat att inte göra något program till den här säsongen, de håller dock dörren öppen för nästa säsong och det känns bättre så eftersom jag då kommer ha koll på hur seriöst programmet läggs upp, lättare att ta ställning till om man vill vara med då.

Jag noterar också att tråden passerat 50.000 läsningar sen sist jag skrev, verkligen kul! Någon som vet vad byggahus-rekordet ligger på?

Fantastiskt roligt att det är så många läsare av tråden.
Det bidrar ju till att det inte är så enkelt för slarviga/mindre nogräknade/fuskbyggare att komma undan med devisen" Jag får alltid nya kunder som jag kan blåsa eftersom de nya kunderna inte vet om att jag blåste den förra kunden".
Nu finns ju internet som ett enkelt sätt att söka referenser och inlägg i diverse forum.
Det borde bidra till att fuskbyggarna inte får lika mycket jobb plus att det är enklare för oss kunder att välja bort dom.
d^_^b

Milkshaken
Kanske byggahus skulle skapa en ny deltråd där man kan rapportera alla konstaterade fuskbyggare.... Dvs, där det juridiskt blivit klargjort....
jag menar en gemensam plats för oss på byggahus att kunna kolla över, istället för att kuska runt på en mängd olika saiter...

Juridiskt klargjort betyder besiktningsmanens utlåtande?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.