Nja, jag ser nog delforumen Referenser Hustillverkare och Referenser Hantverkare som sådana forum. Här kan du bara söka på företaget du funderar på att anlita, så får du träff om de har diskuterats hos oss.

Synd att vansinnesutbrottet från mk bygg inte fick ligga kvar alls särskilt länge, tur man prenumerar på tråden så man fick läsa det ändå, maken till utbrott, dålig svenska, fattigt ordförråd och primitiv inställning till problemlösning har jag inte sett på mycket länge :D

Helt j*vla underbart, tur att man är prenumerant...d^_^b
mk bygg du vrockar vröööv, tänk om det fanns flera som dig - vilken skrattfest hade inte detta forumet blivit då:D

Milkshaken
mkbygg??? Har jag missat nåt?

Jag med, uppenbarligen. Det man inte får se är alltid det som man vill se!

Stackars Herr Peter! Hur skall man våga lita på en hantverkare om man skall bygga om sitt badrum? Tur iallafall att det inte går att ta bort "trådar" hur som helst, utan att andra kan få ta del av oseriösa firmor. Jag håller tummarna att allt slutar på bästa sätt för Herr Peter, snälla håll oss uppdaterade tack.

Har fått veta att anståndet som beviljats (jag tror det är det fjärde i ordningen) gäller t o m måndag den 1 november, så gissningsvis kommer inget besked från Alo förrän tidigast nästa fredag. Ska bli intressant att se vad det beskedet innehåller, med tanke på att han ju i senaste budet accepterade mina krav.

Vänner, trådläsare!
Idag har jag fått meddelande från mitt ombud att motparten dels accepterat förlikningsbudet, dels insett och accepterat att den här tråden inte kommer tas bort vare sig av mig eller av forumets moderatorer. En stor dag i badrummets historia, således!
Jag är dock lite avvaktande i mitt firande, ljuset i slutet av tunneln är ju ibland ett godståg, men det ser faktiskt ut som att ärendet närmar sig sitt slut!

Det som nu händer är att mitt ombud upprättar ett förlikningsavtal och skickar till motpartens ombud för underskrift, varefter den juridiska delen av saken är avslutad!

Jag funderar nu på att lägga matta på golvet vid kommande renovering, kan man då få till ett godkänt tätskikt med kaklade väggar? Kan man kanske rentav lägga matta även på väggarna i det här skedet och sedan komplettera med kakel om ett år eller två, om man skulle få lust?

Grattis!

Grattis!!!

Först och främst ett stort grattis!

För att svara på dina frågor så går det bra att göra som du tänkt.

Det är bara att gratulera så här på den 13:e sidan, det har varit en lång process.

Om du tänker lägga vanlig våtrumsmatta och sedan kakel o klinker så har man gjort så men slutat med det för det blev någe problem med det också.

Protte

Fick just mail från mitt ombud, innehållande förlikningsavtalet för godkännande. Jag har inget att invända mot det och gnolar glatt på 'final countdown'.

Och så här (bifogat) ser förlikningsavtalet ut, som kommer att skickas till Alo och hans ombud!

Får man var nyfiken och fråga vad advokatkostnaderna hamnat på?

vojma skrev:
Får man var nyfiken och fråga vad advokatkostnaderna hamnat på?
Det får man så gärna, men dessvärre har jag inget svar ännu. Återkommer när vi gjort upp räkningen.

En annan sak: Några har noterat att mitt personnummer är utskrivet och vänligt upplyst mig om detta, jag vill bara nämna att jag är medveten om det och det kommer få stå kvar.
Dels är personnumret offentlig uppgift och kan begäras ut från Skatteverket eller diverse betaltjänster, dels känns det mest rakryggat med tanke på att Alo Pettersson med firma figurerat med sitt person/firmanummer utskrivet sedan länge. Men tack till er som påpekat det, det var omtänksamt av er.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.