H
Är det någon som har en bild på hur en korrekt golvbrunn skall se ut efter montering`?

Stort grattis! Hoppas att du snart har ett betydligt bättre badrum att ståta med!

Nu kanske vi får 14 sidor hur det SKA utföras, Peter, mycket bilder nu på alla moment som görs.

Protte

Hemmakatten
Grattis Peter!
Undrar dock varför firman/motparten skall ha hela 30 dagar på sig att betala? Det brukar väl vara ganska omgående betalning, typ en vecka/10 dagar.
Min andra undran är hur långt målet hann gå i tingsrätten? Man kan få en förlikning stadfäst via domstolen och medföljande domstolsbeslut. Det innebär att man enklare (via kronofogden) kan begära in pengarna. I ditt fall blir, om företaget inte betalar, avtalet ogiltigt och du måste börja om på ny kula igen. Vilket vi verkligen inte hoppas. Har du kollat att han verkligen har pengar?

Men varför kan han inte deponera pengarna på sin advokats klientmedelskonto?
Dvs han sätter in pengarna där, sedan skriver ni på förlikningen och advokaten betalar ut pengarna till dig.

Men jag är inte advokat, så ta rådet med en nypa salt, men rent intuitivt låter en betalningsfrist farligt

Håller med ovastående talare. Skriv inte på förlikningen innan pengarna har deponerats på ett referenskonto.

Stort grattis! Hoppas att allt fortlöper snabbt & smidigt nu, så att du kan lägga detta bakom dig.

Milkshaken
vad händer om han gör konkurs INNAN han har betalat eller skrivit på sin del av avtalet?

Grattis förresten, och jag bara häpnar varje ggn hur du kan vara så rakryggad hela tiden..... Det finns hopp för Sveriges folk iaf.....

K
Herrpeter: Grattis. Jag har följt tråden hela vägen och beundrar din ork.

Är bara att gratulera skönt att rättvisan får segra till slut :-D

Tack, tack för gratulationerna, men jag vågar inte fira riktigt ännu! It aint over 'til the fat lady sings!

Förlikningsavtalet skickades till motpartens ombud för påskrift för snart två veckor sedan, men ännu har det inte kommit i retur. När det sedan väl blivit påskrivet så återstår 30 dagars betalningsfrist.
Trots detta har faktura redan kommit från min advokatbyrå, den kommer dock att betalas med avdrag på pengarna som kommer ur förlikningen, så jag behöver inte ligga ute med mer pengar.
Enda risken jag ser att inte få betalt är om Alo Pettersson väljer att istället gå i personlig konkurs och därmed även konkursa firman, men det känns ganska drastiskt.

Grattis HerrPeter!! även om Du inte är i mål än har Du kommit så långt att ett grattis är på sin plats! Din uthållighet är imponerande verkligen. d^_^b

Ang. tv3 så vill jag utfärda en varning, företaget jag jobbar på har varit utsatta för dom och som jag ser det är dom mindre seriösa än Alo, jag skulle hellre jobba med HA än med tv3 :@:x

Jag gör ett inlägg s a s i dagbokssyfte:
Det har nu gått över tre veckor sedan förlikningsavtalet blev klart, men det har fortfarande inte kommit i retur från Alos ombud, Martin Wiklundh på advokatfirman Pedersen.
Med tanke på att det dessutom är 30 dagars frist på betalningen när avtalet väl är påskrivet, så lär det nu dröja ett bra tag till innan det här är avslutat.

H
nino skrev:
HEM2121: [länk]
Med Ardex Tricom där man monterar manschetten efter folien vissa andra ska ha manschetten först
Vad rent och snyggt det ser ut på bilderna! i våra brunnar är det en massa geggamoja runt kanterna (inuti) i övre delen av brunnarna, men de kanske är vanligt att det blir så?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.