J
returen returen skrev:
Säkert CE märkt--chinese enginering

så sa dom när jag gjorde beställningar på maskiner
Fruktansvärt resursslöseri med billiga Kina maskiner dom håller i bästa fall några hundra timmar och sedan blir det svårt att reparera då tillgången på reserv delar är sådär..
Bättre köpa en begagnad kvalitetsmaskin alla dagar i veckan..

• Gilla
returen
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Herregud gestapo kan du låta folk köpa grävmaskiner ifred..
Det är rätt !
skit i EU visa vem som bestämmer SWEXIT,SWEXIT, SWEXIT

säkerhet behöver inte de upplysta bara de som är söndercurlade och lågpresterande

Redigerat:
J Jansson69 skrev:
Fruktansvärt resursslöseri med billiga Kina maskiner dom håller i bästa fall några hundra timmar och sedan blir det svårt att reparera då tillgången på reserv delar är sådär..
låt dem upptäcka detta själva man kan inte kommunicera med de troende

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Lite tips om man går i tankarna att köpa en minigrävare från kina som att tänka på.
1.Att förvara minigrävaren så är det bra att tänka på att man kan fälla/ta bort taket för dom flesta är över 2 meter.
2.Smörning har man nog igen och är ganska många smörjpunkter på en minigrävare och jag smorde efter ca 10 timmar.
3.Svängbar bom.man lär sig fördelarna med en svängbar bom när det blir trångt eller man behöver inte flytta grävaren lika mycket om man kommer på tekniken när man gräver exempel runt en stubbe.
4.CE intyg.Tror dom flesta som säljer kina grävare får man ett intyg som ce intyg men tror inte det är ett äkta intyg så fråga säljaren vad som gäller.
5.Reservdelar.Nu behövde jag inte beställa några reservdelar till min minigrävare som jag hade i 3 år men säljaren sa att det fanns hemma eller gick bra att ta hem men vad blir leveranstiden från kina?.
6.Motor.Om man exempel en annan motor till grävaren som jag gjorde med kubota motor 3-cylinder så kostar det mer än orginalmotorn som dom flesta har som är 1-cylindrig men den 1-cylindriga låter ganska högt mot kubota motorn.
7,Nackdelar.När man väl har en minigrävare så av någon anledning så är det lätt att man drar på sig mer projekt än man tänkt sig och det märker man när man säljer sin minigrävaren att man får forsätta gräva för hand istället och undrar varför sålde jag min minigrävare?😤
smörjningen är extra superviktig och verkligen kolla att det blir fullständigt smort alla punkter funkar inte som de skall på dessa då de rostar något så kopiöst även att förvara dessa inomhus eller åtminstone under tak.

J Jansson69 skrev:
Tror det blir svårt att hitta en kvalitetsmaskin under 100000 och ts budjet är ju runt 50000 och ska gräva ca 30-40 cm djupt på en tomt som inte är så stor.Fick garanti på 1000 timmar på min kina maskin och 1000 timmar hinner man gräva mycket.Tittade på några maskiner kubota och takeuchi men mycket glapp på dom jag tittade på så nej tack

J
V växelventil skrev:
Tror det blir svårt att hitta en kvalitetsmaskin under 100000 och ts budjet är ju runt 50000 och ska gräva ca 30-40 cm djupt på en tomt som inte är så stor.Fick garanti på 1000 timmar på min kina maskin och 1000 timmar hinner man gräva mycket.
Men din maskin kostade 145tkr enligt din tidigare utsago..

J Jansson69 skrev:
Men din maskin kostade 145tkr enligt din tidigare utsago..
Tänkte mer på TS budjet så därför den för 68000 kanske skulle vara intressant med tanke på 30-40cm djupt behöver man inte någon stor maskin.

J
V växelventil skrev:
Tänkte mer på TS budjet så därför den för 68000 kanske skulle vara intressant med tanke på 30-40cm djupt behöver man inte någon stor maskin.
Jag skulle hyrt med den budgeten, för Kina maskiner efter något år kostar betydligt mer i drift än 10år gamla kvalitets maskiner gör..

• Gilla
Det_finns_inte_skrot och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
returen returen skrev:
knappt

backhoe????
är ju västvärldens benämning på traktorgrävare
Rövkliare kallas dom i Sverige...

• Haha
returen
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jag skulle hyrt med den budgeten, för Kina maskiner efter något år kostar betydligt mer i drift än 10år gamla kvalitets maskiner gör..
inte minst värdeminskningen

Cheesen Cheesen skrev:
Rövkliare kallas dom i Sverige...
rövhack har jag hört detta var nytt🤣

J
returen returen skrev:
inte minst värdeminskningen
Men skroten tar väl alltid emot den som blandat?

• Gilla
returen
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jag skulle nog hyrt jag med med tanke på det lilla jobbet men nu verkar det som ts inte tycker det är så intressant.Kollade ganska mycket på beganade maskiner men alla jag provade glappade rätt mycket och min kina maskin efter 3 år glappade inget.

B
returen returen skrev:
Om en karusellmaskin är skött
är 12000timmar inga problem
12000 timmar på en minigrävare?

J
V växelventil skrev:
Jag skulle nog hyrt jag med med tanke på det lilla jobbet men nu verkar det som ts inte tycker det är så intressant.Kollade ganska mycket på beganade maskiner men alla jag provade glappade rätt mycket och min kina maskin efter 3 år glappade inget.
Lite glapp gör väl ingett det löser en skillad förare😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.