V växelventil skrev:
Tycker min kina grävare fungerade utmärkt och sålde min till en här på forumet och han verkar nöjd.
du är vinnaren...

• Gilla
Anders Björkkvist
  • Laddar…
returen returen skrev:
du är vinnaren...
Tycker jag.Hade den i 3 år och sålde den för billigt.Köper nog en större grävare nästa år.

• Gilla
Hammarskallen
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Tycker jag.Hade den i 3 år och sålde den för billigt.Köper nog en större grävare nästa år.
som grävmaskinist tycker jag att det finns en del bra 5tonnare även om jag föredrar 25tonsklassen

useless useless skrev:
Vart köper man då? Jag har hyrt minigrävare 5-6 helger för 2-3000 varje gång. Tveksamt om jag hade kunnat köpa en lika bra maskin för de pengarna.
alibaba

M maria01 skrev:
alibaba
För 20-25 000:- inklusive frakt till Sverige? Kan du länka?
En maskin som är lika robust och problemfri som de kubota och liknande man kan hyra.

• Gilla
returen
  • Laddar…
är inte ett alternativ att ta in proffs för 40000 med rätt planering blir ju allt gjort snabbt och smidigt och du har 10000 kvar till öl? som du avnjuter i solstolen i din nya trädgård? 😀

Låter som du faktiskt ska ta in offerter på arbetet , det blir rätt direkt och du slipper köpa/hyra maskin.

• Gilla
returen
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Tycker min kina grävare fungerade utmärkt och sålde min till en här på forumet och han verkar nöjd.gräva var inget problem och lyfta tunga saker som trappblock exempel problemet är att flytta all matrial.
Har jag rätt när jag påstår att den där är förhållandvis billig att köpa ny idag? Jag letade begagnad maskin för 6-7 år sedan i spannet 1,5-2ton men hittade inga billiga maskiner. Allt under 100.000 då hade reparationsbehov. Bland lättare maskiner var det också tunt utbud.
En ny enklare maskin kanske är vettigare än en proffsmaskin med variabla pumpar, lastkännande hydraulik och återförsäljare hemikring. För med 5000 timmar på mätaren så lär reservdelar behövas till den begagnade maskinen och då är den lokala handlaren inte direkt billig när svängkransdrev och hydraulventiler kommer på tal.

Foto från tyskt byggvaruhus i somras.
Stod i entren.

Minigrävare utställd i entré till tyskt byggvaruhus, omgiven av varningstejp och försedd med prisskylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

useless useless skrev:
För 20-25 000:- inklusive frakt till Sverige? Kan du länka?
En maskin som är lika robust och problemfri som de kubota och liknande man kan hyra.
vart skrev jag pris?

• Haha
returen
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vart skrev jag pris?
Du skrev att det var billigare att köpa än att hyra.

• Arg
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vart skrev jag pris?
Du skrev att det var billigare att köpa än att hyra:

M maria01 skrev:
biligare att köpa idag
Att hyra en helg kostar 2-3000:- så nu får du visa vart man köper billigare än så.

• Haha
  • Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
V växelventil skrev:
Tycker min kina grävare fungerade utmärkt och sålde min till en här på forumet och han verkar nöjd.gräva var inget problem och lyfta tunga saker som trappblock exempel problemet är att flytta all matrial.
Vad betalade du?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad betalade du?
145000 men då tog jag 3-cylinder kubota motorn och svängom samt skopor mm.Den 1-cylindrer motor hade jag fått gett 99000.

B Bjober skrev:
Har jag rätt när jag påstår att den där är förhållandvis billig att köpa ny idag? Jag letade begagnad maskin för 6-7 år sedan i spannet 1,5-2ton men hittade inga billiga maskiner. Allt under 100.000 då hade reparationsbehov. Bland lättare maskiner var det också tunt utbud.
En ny enklare maskin kanske är vettigare än en proffsmaskin med variabla pumpar, lastkännande hydraulik och återförsäljare hemikring. För med 5000 timmar på mätaren så lär reservdelar behövas till den begagnade maskinen och då är den lokala handlaren inte direkt billig när svängkransdrev och hydraulventiler kommer på tal.

Foto från tyskt byggvaruhus i somras.
Stod i entren.

[bild]
När jag köpte min mingrävare så fanns det inte så många som sålde kina grävare mot vad det finns nu.Sedan är det inte samma kvalitet som premiumgrävare och inget man kanske sitter 8t/dag men funktion tycker jag den grävaren jag hade fyllde mina behov och klart starkare än vad jag räknade med.En del säger 1 ton skrot så kanske är fallet hos en del men min fungerade klockrent och strulade inget under 3 år.Hört att kinagrävaren Rippa har fått bra betyg .

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Låter som du faktiskt ska ta in offerter på arbetet , det blir rätt direkt och du slipper köpa/hyra maskin.
nu är det så att TS vill köra lite maskin själv en pojkdröm så att säga

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.