9 143 läst ·
111 svar
9k läst
111 svar
Minigrävare, grävaggregat eller spade?
är inte ett alternativ att ta in proffs för 40000 med rätt planering blir ju allt gjort snabbt och smidigt och du har 10000 kvar till öl? som du avnjuter i solstolen i din nya trädgård? 😀
Låter som du faktiskt ska ta in offerter på arbetet , det blir rätt direkt och du slipper köpa/hyra maskin.
Har jag rätt när jag påstår att den där är förhållandvis billig att köpa ny idag? Jag letade begagnad maskin för 6-7 år sedan i spannet 1,5-2ton men hittade inga billiga maskiner. Allt under 100.000 då hade reparationsbehov. Bland lättare maskiner var det också tunt utbud.V växelventil skrev:
En ny enklare maskin kanske är vettigare än en proffsmaskin med variabla pumpar, lastkännande hydraulik och återförsäljare hemikring. För med 5000 timmar på mätaren så lär reservdelar behövas till den begagnade maskinen och då är den lokala handlaren inte direkt billig när svängkransdrev och hydraulventiler kommer på tal.
Foto från tyskt byggvaruhus i somras.
Stod i entren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag köpte min mingrävare så fanns det inte så många som sålde kina grävare mot vad det finns nu.Sedan är det inte samma kvalitet som premiumgrävare och inget man kanske sitter 8t/dag men funktion tycker jag den grävaren jag hade fyllde mina behov och klart starkare än vad jag räknade med.En del säger 1 ton skrot så kanske är fallet hos en del men min fungerade klockrent och strulade inget under 3 år.Hört att kinagrävaren Rippa har fått bra betyg .B Bjober skrev:Har jag rätt när jag påstår att den där är förhållandvis billig att köpa ny idag? Jag letade begagnad maskin för 6-7 år sedan i spannet 1,5-2ton men hittade inga billiga maskiner. Allt under 100.000 då hade reparationsbehov. Bland lättare maskiner var det också tunt utbud.
En ny enklare maskin kanske är vettigare än en proffsmaskin med variabla pumpar, lastkännande hydraulik och återförsäljare hemikring. För med 5000 timmar på mätaren så lär reservdelar behövas till den begagnade maskinen och då är den lokala handlaren inte direkt billig när svängkransdrev och hydraulventiler kommer på tal.
Foto från tyskt byggvaruhus i somras.
Stod i entren.
[bild]