78 007 läst ·
217 svar
78k läst
217 svar
Min nya fina elcentral
Det var en fälla.. offeranoder finns bara i beredare som kan rosta....E elmont skrev:
Elbranschen ser kunderna som problemet
Jag ser glappet mellan branschen och kunderna som orsaker till att det förekommer tråkigheter
centralbyte med fast förlagda ledningar inbyggda är ett omfattande arbete som kräver en hantverkare som kan göra jobbet
...
Men är inte ämnet redan rätt väl penetrerat, det är ju då som trådar brukar "spåra ur" för det finns inte nått vettigt kvar att säga? Visst kan man upprepa tidigare inlägg i all oändlighet men det blir väl ungefär lika "värdefullt" som övriga urspårade inläggen.
SS4370102 kopplingsutrustningar ska placeras mellan 0,4 m och 2,0 m över betjäningsplanetS sverkerc skrev:Jag har en byggfirma i huset för renovering. De ska också byta ut elcentralen och snygga till så det ser proffsigt ut efter att jag i 35 år har pulat själv. Rummet ska kuna göras om till sovrum sen. Elektriern är inte färdig än men så här ser det ut nu. Den nya centralen är upptryckt mot taket så att det inte går att komma åt elrören som kommer ner från taket.Förut var där en distanslåda man kunde öppna och komma åt om man skulle lägga till något. Ledningarna är nu kapade så det går inte att flytta ner den. Får det vara så?[bild]

