E elmont skrev:
Speciellt när kunden tror att det ska bytas "anod" på rostfria ( saknar alltid anod) beredare och man förgäves försöker tala om för kunden att anoder sitter inte i RF beredare.
Det var en fälla.. offeranoder finns bara i beredare som kan rosta....
Elbranschen ser kunderna som problemet
Jag ser glappet mellan branschen och kunderna som orsaker till att det förekommer tråkigheter
centralbyte med fast förlagda ledningar inbyggda är ett omfattande arbete som kräver en hantverkare som kan göra jobbet
...

Fälla ? För vad då??
Hur kan du påstå att elbranschen ser sina kunder om ett problem?? Det finns kunder som är "problematiska" men det finns det i alla branscher.

• Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
Hjälper det här TS något?

• Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Och vad tycker du skulle kunna tillföra någon hjälp till TS utöver det han redan fått? Din kommentar?

Ja jag vet inte riktigt, jag tappade siktet på var diskussionen var på väg för länge sedan men en lite mer handfast plan kring vad som borde göras vore kanske bra?

Men är inte ämnet redan rätt väl penetrerat, det är ju då som trådar brukar "spåra ur" för det finns inte nått vettigt kvar att säga? Visst kan man upprepa tidigare inlägg i all oändlighet men det blir väl ungefär lika "värdefullt" som övriga urspårade inläggen.

Ja du kanske har rätt, det är väl bara jag som tappade siktet på vad som diskuterades.

Ett steg i annan riktning kan ju vara om TS tar av locken så man ser om det finns andra typer av brister som är mer konkreta och visar på om det finns annat att ta upp med "chefen".

• Gilla
Oldfart
  • Laddar…
Tror du vi verkligen vill se det som göms under skalet?

• Ledsen
Panor82
  • Laddar…
E elmont skrev:
Klart vi vill. Det kan garanterat ge ett par hundra inlägg till. :D

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Detta måste vara den mest urspårade tråden på länge?

E elmont skrev:
Om det ser ut som det gör utanpå kapslingar så vill man inte se virret under skalet fy så olustigt

S sverkerc skrev:
Jag har en byggfirma i huset för renovering. De ska också byta ut elcentralen och snygga till så det ser proffsigt ut efter att jag i 35 år har pulat själv. Rummet ska kuna göras om till sovrum sen. Elektriern är inte färdig än men så här ser det ut nu. Den nya centralen är upptryckt mot taket så att det inte går att komma åt elrören som kommer ner från taket.Förut var där en distanslåda man kunde öppna och komma åt om man skulle lägga till något. Ledningarna är nu kapade så det går inte att flytta ner den. Får det vara så?[bild]
SS4370102 kopplingsutrustningar ska placeras mellan 0,4 m och 2,0 m över betjäningsplanet

L Landsknekt skrev:
SS4370102 kopplingsutrustningar ska placeras mellan 0,4 m och 2,0 m över betjäningsplanet
Skärmdump av en text om elinstallationsregler med en tabell som visar färgkodning för säkringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För kännedom...
ElinstallationsreglernaSS 436 40 00, utgåva 3

Det står även "i regel" så höjden är flexibel och det är bara en rekommendation.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.