110 734 läst ·
727 svar
111k läst
727 svar
Måste jag låta Bauhaus och Hornbach titta i min bil?
Och det går inte heller att avtala på vilket sätt som helst.P pmd skrev:
Ett avtal bygger på att det faktiskt är bägge parters vilja att ingå avtalet. Det är därför en skylt aldrig blir ett avtal.
En skylt kan vara information, men genererar ej ett avtal.
Jepp det är ju flera saker som detta verkar hänga upp sig på.
Hur behöver det upplysas om att detta är ett avtal man ingår när man kör in.
Går det att göra ett sådant avtal giltigt? Om detta inte går på något vis så faller ju självklart den första punkten.
Hur behöver det upplysas om att detta är ett avtal man ingår när man kör in.
Går det att göra ett sådant avtal giltigt? Om detta inte går på något vis så faller ju självklart den första punkten.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 678 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 678 inlägg
Du är så fördomsfull att du inte kan uttrycka dig sakligt och neutralt och verkar till och med misstro videoupptagningen. Det stämmer visserligen att klippet inte var början. Det var just sekvensen när konstapeln gav sig på journalistens kamera. Att Swebbtv inte hade längre klipp beror sannolikt på upphovsrätten och programmets fokus. Frilandsjournalisten verkar ha gjort videon på uppdrag åt en annan kanal. Swebbtvs program var en intervju och analys. Bara för din skull letade jag rätt på en längre video där man ser vad som hände innan. Videon är 10 minuter lång och slutar med polisens angreppet på journalisten.Fairlane skrev:
Ah, lite härliga "bevis" från Swebbtv. Jag har inte sett hela den långa videon. Jag såg början som knappast var början och sen klippte man till studion.och då gav jag upp. Hade man lagt upp en 5 minuter lång film på själva händelsen så hade jag tittat, men när de ska ha 30 minuter med "analyser" så får det vara.
Att polisen inte agerar i utanförskapsområden för att man vill ta politiska hänsyn är så korkat så klockorna stannar, men det är väl något som samma dunkla site har lurat i sina lättlurade tittare. Sanningen är ju dels att polisen jobbar mycket i dessa områden. Dessutom, tro det eller ej, så är de flesta människorna som bor där inte kriminella typer och de stöder inte de kriminella gängen. Tvärtom de skulle med glädje vara utan dessa gäng. Så rent logiskt så vill de nog att polis och myndigheter försöker lösa problemen så kopplingen till röster är då märklig så den måste vara skapad av en konspiratör. Det är den nog också...
Samhällsutvecklingen verkar ha gått dig förbi. Du uttrycker dig i affekt om de som har förklaringar och analyser men saknar själv sådana. Faktum är att vår överhet låter vissa demonstrera men inte andra. Faktum är att vår överhet under decennier har låtit främmande klaner ta över fler och fler områden och stärka sin lokala makt där allt mer. Faktum är att det är i dessa områden som vår överhet har sin maktbas. Det kan vara svårt för svenskar, som är extremt individualistiska, att förstå hur klansamhällen fungerar. Det är strukturer som har funnits sedan urtiden och varit nödvändiga för att dessa människor skulle kunna överleva där de kommer ifrån. Det är djupt rotade tänkesätt som inte går ur när man passerar Sveriges gräns. Dessa pojkar/unga män är inte fristående individer. De ingår i klanen och utgör dess polisstyrka så att säga. I toppen finns åldermän som medlar eller dömer i konflikter, predikar och förhandlar med utomstående, till exempel vår överhet. De har röster att erbjuda, ty i en klan röstar man som åldermannen säger. I utbyte får de förmåner och autonomi. Jag kan garantera att förhandlingen om rösterna skulle gå sämre för vår överhet om den hade gått hårt fram mot klanens egen polis för att återta ett rikstäckande våldsmonopol. Vår överhet skulle aldrig göra något som rubbar deras maktbas, särskilt inte för att skydda några driftiga småföretagare som försöker verka i dessa områden, för den sortens människors röster kan de inte räkna med. Överheten har heller inte behövt bromsa eller vända utvecklingen eftersom den tolereras av "det sovande folket", som tyvärr kommer att fortsätta med det tills det inte längre har sitt öde i sina händer på grund av demografin.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Ett kort svar sen släpper jag detta.C civilingenjören skrev:Du är så fördomsfull att du inte kan uttrycka dig sakligt och neutralt och verkar till och med misstro videoupptagningen. Det stämmer visserligen att klippet inte var början. Det var just sekvensen när konstapeln gav sig på journalistens kamera. Att Swebbtv inte hade längre klipp beror sannolikt på upphovsrätten och programmets fokus. Frilandsjournalisten verkar ha gjort videon på uppdrag åt en annan kanal. Swebbtvs program var en intervju och analys. Bara för din skull letade jag rätt på en längre video där man ser vad som hände innan. Videon är 10 minuter lång och slutar med polisens angreppet på journalisten.
Samhällsutvecklingen verkar ha gått dig förbi. Du uttrycker dig i affekt om de som har förklaringar och analyser men saknar själv sådana. Faktum är att vår överhet låter vissa demonstrera men inte andra. Faktum är att vår överhet under decennier har låtit främmande klaner ta över fler och fler områden och stärka sin lokala makt där allt mer. Faktum är att det är i dessa områden som vår överhet har sin maktbas. Det kan vara svårt för svenskar, som är extremt individualistiska, att förstå hur klansamhällen fungerar. Det är strukturer som har funnits sedan urtiden och varit nödvändiga för att dessa människor skulle kunna överleva där de kommer ifrån. Det är djupt rotade tänkesätt som inte går ur när man passerar Sveriges gräns. Dessa pojkar/unga män är inte fristående individer. De ingår i klanen och utgör dess polisstyrka så att säga. I toppen finns åldermän som medlar eller dömer i konflikter, predikar och förhandlar med utomstående, till exempel vår överhet. De har röster att erbjuda, ty i en klan röstar man som åldermannen säger. I utbyte får de förmåner och autonomi. Jag kan garantera att förhandlingen om rösterna skulle gå sämre för vår överhet om den hade gått hårt fram mot klanens egen polis för att återta ett rikstäckande våldsmonopol. Vår överhet skulle aldrig göra något som rubbar deras maktbas, särskilt inte för att skydda några driftiga småföretagare som försöker verka i dessa områden, för den sortens människors röster kan de inte räkna med. Överheten har heller inte behövt bromsa eller vända utvecklingen eftersom den tolereras av "det sovande folket", som tyvärr kommer att fortsätta med det tills det inte längre har sitt öde i sina händer på grund av demografin.
Nej, samhällsutvecklingen har inte gått mig förbi. Tvärtom så oroar det mig med dessa kriminella nätverk, men också att den öppna rasismen och tilltron till konspirationsteorier växt så kraftigt.
Helt klar så röstar många i utanförskapsområdena rött, men de gör det av andra anledningar än att polisen låter de kriminella nätverken vara. Klanerna har ett stort inflytande över områdena de verkar i, men de är ändå en liten minoritet. Övriga medborgare som bor där skulle nog gärna se att rättsväsendet grep och spärrade in dessa kriminella typer.
För övrigt så hör vi ofta om en stor härva med Vårbynätverket. Om det nu vore så att Polis och rättsväsende fått order från politiker att inte gripa dessa personer så är det ju mycket märkligt. Lika märkligt som att tro att den icke-kriminella majoriteten i utanförskapsområdena uppskattar de kriminella. Tror man det så har man nog fallit för en av de många konspirationsteorier som bland annat sprids via SwebbTV.
Och därmed lämnar jag denna diskussion.
Då tar vi väl den här igen:C civilingenjören skrev:Det verkar snarare som om polisen aktar sig noga för att ingripa mot klientelet i "utanförskapsområden". Dels för att det är farligt, dels av politiska hänsyn (hos Valmyndigheten framgår tydligt var regimen har sin maktbas, som den aldrig skulle låta polisen störa för mycket). Det blev oerhört tydligt när demonstrationer för BLM och Palestina tilläts medan svenskars fredliga demonstrationer angreps brutalt (t.ex. den som videon ovan kommer från).

Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg
Det är värre än så. Stoppskylten i sig har ingen verkan, det är beslutet om att det skall råda stopp-plikt som har rättslig verkan. Skylten står där bara som upplysning om att det finns ett beslut. (Ja, om man inte ändrat det sedan jag kollade sist. Vilket var för ett tag sedan). Praxis är dock att som skylten saknas så fälls man inte till ansvar. Likaså om skylt finns, men beslut saknas, då är man i juridisk mening inte skyldig.P pmd skrev:
Som illustration följande erkännande: I mitten på åttiotalet så torskade jag och en kompis för fortkörning till sjös. (Nej, det var ingen buskörning; vi körde bara en del fortare än vad det stod på skylten, och kustbevakningen blev sura för att de inte såg oss...)
Men det visade sig att se det blev det inget med. Man hade precis lämnat över ansvaret för dessa fartbegränsningar från sjöfartsverket till länsstyrelserna. Den passningen schabblades bort med resultat att det inte fanns en enda juridiskt giltig hastighetsbegränsning till sjös det året. Så det blev pengarna tillbaka, strykning i registret, och en ursäkt när det hela uppdagades, några månader senare.
Du påminner mig om att jag har vetat det en gång på stenåldern.lars_stefan_axelsson skrev:
Såvitt jag är det så fortfarande.
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 678 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 678 inlägg
Det kallas bara konspirationsteori så länge det går att förneka. Regimens pakt med muslimska brödraskapet avslöjades för länge sedan.Fairlane skrev:
Säkerligen är partiet en ideell organisation för vissa människor, men för personerna i toppen är partiet ett karriärnätverk (liksom övriga riksdagspartier) och man gör vad som krävs för att säkra maktpositioner. Ju högre upp i en hierarki, desto större är överrepresentationen av psykopater. Partistrateger är knappast ovetandes om hur folk röstar i olika områden. Går det att stärka sin makt genom att öka antalet sådana områden, antalet röstberättigade i dem och deras partilojalitet kommer åtminstone vissa inom organisationen att verka för att det sker. Som alltid gäller att alla metoder som fungerar kommer någon att använda sig av för att nå sina mål och detta fungerar för att landets ursprungsbefolkning inte gör uppror på något som helst vis.
Konspirationsteorin i det här sammanhanget skulle kunna vara att Sveriges Muslimska Råd, och de andra organisationerna som nämndes i artikeln, styr gängkriminaliteten i "de utsatta områdena". Finns det några belägg för det?
F.ö. är knappast alla som röstar på sossarna i de utsatta områdena gängkriminella.
F.ö. är knappast alla som röstar på sossarna i de utsatta områdena gängkriminella.
Samerna berörs nog inte så mycket av vad kriminella gäng sysslar med i förorterna i södra Sverige.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg
Säg inte det. Stockholms län tycks kvala in som det tredje största vad gäller antalet bosatta samer...P pmd skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg