Hej! Jag har länge haft problem med att rengöra under mitt badkar. Det är inkaklat, och för att nå golvbrunnen tar man av ett galler. När jag rengjort så har jag bara torkat av och försökt plocka ut skit som fastnat i golvbrunnen, men nu när jag kollade sist så såg det värre ut, ser ut som det blivit fuktskadat, eller vad är det vita på bilden, vitmögel? Hade behövt plocka ut hela vattenlåset och rengöra ordentligt.

Men så är en ställfot i vägen. Innan jag börjar experimentera, ser ni om det är möjligt att lossa på foten? Den ser ju väldigt rostig ut, men går kanske att lyfta upp den?

Jag är ung och dum, så uppskattar all hjälp och tips jag kan få.

• Rostig ställfot under badkar, nära golvbrunn med vattenlås, omgiven av fukt och eventuellt vitmögel, som behöver renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva upp foten, badkaret kommer inte kapsejsa 😇👍

W wuartz skrev:
Hej! Jag har länge haft problem med att rengöra under mitt badkar. Det är inkaklat, och för att nå golvbrunnen tar man av ett galler. När jag rengjort så har jag bara torkat av och försökt plocka ut skit som fastnat i golvbrunnen, men nu när jag kollade sist så såg det värre ut, ser ut som det blivit fuktskadat, eller vad är det vita på bilden, vitmögel? Hade behövt plocka ut hela vattenlåset och rengöra ordentligt.

Men så är en ställfot i vägen. Innan jag börjar experimentera, ser ni om det är möjligt att lossa på foten? Den ser ju väldigt rostig ut, men går kanske att lyfta upp den?

Jag är ung och dum, så uppskattar all hjälp och tips jag kan få.
Egentligen sitter brunnen fel för det badkaret skulle jag säga.
Du kanske kan palla upp badkaret med något så länge och försöka skruva upp foten lite för att få bort galllret och rengöra ?
Om du inte pallar upp badkaret är risken att det rör sig lite och om det är inkaklat så kanske det uppkommer sprickor ?
Det vita är nog ngn slags "skit" eller avlagringar (kalk?) - men det kan du ju passa på att rengöra

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Egentligen sitter brunnen fel för det badkaret skulle jag säga.
Du kanske kan palla upp badkaret med något så länge och försöka skruva upp foten lite för att få bort galllret och rengöra ?
Om du inte pallar upp badkaret är risken att det rör sig lite och om det är inkaklat så kanske det uppkommer sprickor ?
Det vita är nog ngn slags "skit" eller avlagringar (kalk?) - men det kan du ju passa på att rengöra
OK, ska försöka lösa något som kan avlasta och palla upp. Finns det något du rekommenderar att köpa på typ Clas Ohlson? Har ingen träbit eller så hemma som passar.

Gå ner i grovsoprummet och hitta något, eller gå ut i skogen och bryt av en gren.)

W wuartz skrev:
OK, ska försöka lösa något som kan avlasta och palla upp. Finns det något du rekommenderar att köpa på typ Clas Ohlson? Har ingen träbit eller så hemma som passar.
Du kan nog ta vad som helst som klarar vikten: En vedkubbe, en lämplig sten (om man hittar rätt storlek), ett par större böcker...

Behöver du köpa något så något billigt men stabilt "blockliknande" och en dörrkil i plast eller gummi för justering kanske ?

Men jag tror det är bra att palla upp det för att vara på den säkra sidan innan du försöker skruva upp foten. Du kanske behöver ta i en del också när du skruvar upp den - använd gärna lite rostlåsningsolja (typ 5-56) också på skruven/muttern innan så kanske det går lättare.

Är ju tråkigt med sprickor i fogarna...

En justerbar terassfot borde gå bra att använda. Finns i höjder från 3 cm upp mot 20 cm.
Säljs på Clas Ohlson, Byggmax, Biltema, Jula, Byggmax, Bauhaus.

Justerbar terassfot i svart plast, användbar för höjder från 3 cm till 20 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ZipLock och 1 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
En justerbar terassfot borde gå bra att använda. Finns i höjder från 3 cm upp mot 20 cm.
Säljs på Clas Ohlson, Byggmax, Biltema, Jula, Byggmax, Bauhaus.

[bild]
Det var ett bra tips !
Dom brukar bara kosta några tior dessutom

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.