13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
[bild]
Lite närbilder på konstruktionen kan vi väl få? :D

Frustrator Frustrator skrev:
Lite närbilder på konstruktionen kan vi väl få? :D
Det blev tyvärr inte höj och sänkbar, insåg att jag aldrig skulle komma iväg och få delarna svetsade.
Så igår när jag stod och konstaterade att jag saknade material till ett annat projekt kom jag på att denna lösning gick att skriva ihop, idag skred jag till verket och två knäckta 5mm borr beskådar vi nu detta.
Avfettning och målning i svart vid tillfälle, sen blir det att montera ihop hyveln igen, innan jag glömmer bort alltför mycket (skulle också vara skönt att få tillbaka halva verkstadsdelen av garaget :surprised:)

Metallkonstruktion med hjul fästa på ett verkstadsbord, väntande på avfettning och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blev tyvärr inte höj och sänkbar, insåg att jag aldrig skulle komma iväg och få delarna svetsade.
Så igår när jag stod och konstaterade att jag saknade material till ett annat projekt kom jag på att denna lösning gick att skriva ihop, idag skred jag till verket och två knäckta 5mm borr beskådar vi nu detta.
Avfettning och målning i svart vid tillfälle, sen blir det att montera ihop hyveln igen, innan jag glömmer bort alltför mycket (skulle också vara skönt att få tillbaka halva verkstadsdelen av garaget :surprised:)

[bild]
Allt bultat förutom 45gradarna på vinkeljärnen?

Du bara lossar dessa så sänks den ner? ;)
Metalldel med vinkeljärn och bultar markerat i rött, föreslaget för justering.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Dryder och 1 till
  • Laddar…
Tydligen har jag inte skrivit här heller om eventuell svetsning av gaveln, fick kontakt med en smideslärare som verkade kompetent, och när jag skulle lämna in biten så denne skulle kolla på det så visade det sig att han delade lokaler med en granne här. Tyvärr trodde de inte resultatet skulle bli så bra så de avrådde, men de tipsade om att det inte behövde bli så dyrt att få en mekanisk verkstad att fräsa ut delen. Bestämde mig för att helt enkelt att hoppa över den delen och se hur det går.

Allt bultat förutom 45gradarna på vinkeljärnen?

Du bara lossar dessa så sänks den ner? ;)
[bild]
Haha, ja lite så.

Jepp, den ramen är bara i 3mm gods så det klarar min svets av.

Inte lägga ett enkelt förband över sprickorna bara då? (Skruv ovanför och nedanför sprickan och en metallbit emellan?)

Får kika lite mer på det när jag kommer dit, inte omöjligt att det blir en sån lösning.
Nu blir prion att plocka ihop de nedre delarna och frigöra lite plats.

Haha, ja lite så.

Jepp, den ramen är bara i 3mm gods så det klarar min svets av.
Jag borde göra ngt till min Arboga..
Mig? Eller pinne?

En enfas MIG =)

En enfas MIG =)
Jag har ju en lidl-svets så jag ska inte säga ngt ;)
(Och min 'nya' luna-pinne) så försöker lära mig när jag 'ska' köra vad

Jag har ju en lidl-svets så jag ska inte säga ngt ;)
(Och min 'nya' luna-pinne) så försöker lära mig när jag 'ska' köra vad
Prova =)
Jag har kladdat ihop några konsoler med min Lidl-svets =)

Påbörjad montering av en grön och svart maskindel på hjul i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

Montering påbörjad.
Behöver lite PP elastic att ta skarvarna med innan jag målar en gång till.

Tur jag började nu, kommer fortfarande ihåg hur det mesta satt ihop.

• Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
En sån som jag har.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Min heter Woltesch 107/3 och har hammarlack , kanske en yngre årgång jag har.

Nymålad och monterad lyftmekanism för planbord i en verkstad, förberedd för motorinstallation.
Skapa konto

Målat och monterat delen som lyfter planbordet.
Spacklat skarven mellan botten och mittendel, samt lagt på ett första lager färg på mellandelen.
Nästa steg blir att få in motorn till matarverket.

Har även en liten inköpslista, så det blir nog beställning från wiberger och remlagret.

Ska också kika genom elen, behöver en ny huvudbrytare samt brytare till cuttern.

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.