Alfredo Alfredo skrev:
Trots detta anser myndigheter som Skatteverket och Försäkringskassan att det är lämpligt att även tillhandahålla information på en del andra språk, så riktigt så svenskenkelspårigt som @Maijckel antyder är inte ens svenska myndigheter. ;)

Om Människojägaren stör sig på några inlägg på engelska får han väl anmäla dessa om de nu är så besvärande.

[bild] [bild]
Does it mean that I can write in Polish? :-D

• Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Så har även denna tråden spårat ur...
And that's before you got banned! :rofl:

Ok, pwede bang ituloy natin sa tagalog para makasali din ang asawa ko sa debate?

• Haha
sturnus
  • Laddar…
P
S sturnus skrev:
And that's before you got banned! :rofl:
yes thats strange

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
P
F Festlund skrev:
ROT gäller vid elektronisk betalning, ej cash. Är det klarlagt hur det betalades? Hur får dom igenom det om det är cash eller blir det en sur överraskning till för TS?
ROT gäller alltid. betalningsmedel saknar betydelse.
kvitto/fakturanummer personnummer fastighetsbeteckning spec på arbete, material
datum inte att förglömma

Davidbagare
G goranr skrev:
Ok, pwede bang ituloy natin sa tagalog para makasali din ang asawa ko sa debate?
ngunit maaaring hindi ka makakuha ng ganoong karaming mga sagot..

• Haha
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
P
C cpalm skrev:
Från [länk]

[bild]
Se på fan
nu händer inte väl inte så ofta att man får 50tkr i använda sedlar eller ogiltiga tio-öringar , rätt opraktiskt i alla fall
i min värld är plastkort kontant betalning och swish
de som vill betala kontant vill ju inte heller ha kvitto....

Davidbagare Davidbagare skrev:
ngunit maaaring hindi ka makakuha ng ganoong karaming mga sagot..[/QUOTE
Hindi siguro:rofl:

• Haha
Davidbagare
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Människojägaren
Ajdå, det råkade visst bli lite fel i din översättning här... :geek:

Tur att det inte gällde översättning av något rättsligt dokument, eftersom det då kunde blivit riktigt dyrt. Män utgör ju bara halva jordens befolkning, medan människor utgör 100%.

50% felöversatt alltså ;)

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
M Maijckel skrev:
Ajdå, det råkade visst bli lite fel i din översättning här... :geek:
Inte alls! Medveten extrapolering då jag inte vill riskera att anklagas för att antyda att någon könsdiskriminerar. :rofl:

Skärmbild av Wiktionary, definition av ordet "manhunter", etymologi, två betydelser listade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmbild av en wikisida som förklarar ordet "manhunt" med etymologi, uttal och definition.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag förutsätter helt enkelt att "criminal or enemy" kan ha vilket som helst av de fyra könen, "man"/"kvinna"/"varken eller"/"vill ej uppge". :crysmile:

Och även om det är fredag ignorerar jag medvetet "A person who seeks men as sexual partners." då detta är ett familjevänligt forum. :p

• Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Ursäkta om jag avbryter erat språktramsande med någit som har med ämnet att göra..

Men jag är också lite nyfiken på några poster på fakturan.

"VVS service bil X2 man arbete" ..och sen "2st" ? detta gällde väl ETT tillfälle ? tar dom dubbel servicebilavgift för att det är två man ?

Just servicebil är ju något som missbrukas GROVT av hantverkare f.ö, man tar ut avgiften fast man inte alls har en servicebil utan bara kommer dit i en bil utan prylar i typ = blåsa kunden.

"VVS miljöavgift", jaha, för vaddå ?

Sen undrar jag varför dom har en grunddebitering på 3h, och sen 9h ovanpå det, är det för att minimitiden rä 3h ? ...märkligt sätt att fakturera på, men det kanske är legio bland hantverkaradeln ?

(Jag granskar ganska mycket fakturor på mitt arbete, men inte inom VVS, dessutom är det ju B2B, då verkar lurendrejarna hålla sej borta..)

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
P
GlennB GlennB skrev:
Ursäkta om jag avbryter erat språktramsande med någit som har med ämnet att göra..

Men jag är också lite nyfiken på några poster på fakturan.

"VVS service bil X2 man arbete" ..och sen "2st" ? detta gällde väl ETT tillfälle ? tar dom dubbel servicebilavgift för att det är två man ?

Just servicebil är ju något som missbrukas GROVT av hantverkare f.ö, man tar ut avgiften fast man inte alls har en servicebil utan bara kommer dit i en bil utan prylar i typ = blåsa kunden.

"VVS miljöavgift", jaha, för vaddå ?

Sen undrar jag varför dom har en grunddebitering på 3h, och sen 9h ovanpå det, är det för att minimitiden rä 3h ? ...märkligt sätt att fakturera på, men det kanske är legio bland hantverkaradeln ?

(Jag granskar ganska mycket fakturor på mitt arbete, men inte inom VVS, dessutom är det ju B2B, då verkar lurendrejarna hålla sej borta..)
Är du inte intresserad över språk så...

• Haha
sturnus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.