P
P PRLS skrev:
Radiator k22 600/1000, Dahl (Altech är dahls egna märke) LISTPRIS = 3480 ex moms.

De har slafsat på 50% på dahls katalogpriser, jag hade hoppats på att företag som håller på så skulle självsaneras nu under 2023, men jag får fortsätta hålla tummarna för det.

Arn & lämna negativ kritik på t.ex google om det redan är betalt.
Så länge det finns 99or då funkar dessa firmor

Dubbelmoms?

electroluxaren skrev:
Jag lägger på fubbelt minst

Davidbagare Davidbagare skrev:
Ja ett jäkla satyg att skriva på utrikiska! Vill du att jag ska översätta åt dig så du kan vara med i debatten?
Sorry f OT men ändå kul/ironiskt att just Manhunter klagar att d skrivs på engelska :rofl:

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
S
G GA Anderson skrev:
Det är lite dyrt, min far fick offert på fyra element till källaren 42000 utan rot
Och då drar de fram ledningar till elementen också :)
Jösses.. jag installerade helt nytt system 2012 för ca 35000:- 11 radiatorer.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
P
P PRLS skrev:
Dubbelmoms?
OH shit momsen glömde jag...

electroluxaren skrev:
Lär dig utrikiska
Varför då?.I Sverige pratar man svenska och
skriver på svenska.

• Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
TRJBerg
M Manhunter skrev:
skriver på svenska.
Säger du det "Manhunter".

• Haha
  • Gilla
gaia och 11 till
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
skriver på svenska.
But the internet is all over the world, right? Unless, like the Vikings, you think that there, beyond the river and behind the mountains, only dragons live.

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Ja ett jäkla satyg att skriva på utrikiska! Vill du att jag ska översätta åt dig så du kan vara med i debatten?
Detta forum är ett publikt forum med inriktning emot allmänheten (den svenska allmänheten)

4 § Språklagen (2009:600) lyder: "Svenska är huvudspråk i Sverige."

6 § Det allmänna har ett särskilt ansvar för att svenskan används och utvecklas.

I 10 § stadgas angående "Språkanvändningen i offentlig verksamhet" (och nej, detta forum utgör kanske inte "offentlig verksamhet" men detta är ändock avdelningen för juridik)

10 § Språket i domstolar, förvaltningsmyndigheter och andra organ som fullgör uppgifter i offentlig verksamhet är svenska.

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare
M Maijckel skrev:
Detta forum är ett publikt forum med inriktning emot allmänheten (den svenska allmänheten)

4 § Språklagen (2009:600) lyder: "Svenska är huvudspråk i Sverige."

6 § Det allmänna har ett särskilt ansvar för att svenskan används och utvecklas.

I 10 § stadgas angående "Språkanvändningen i offentlig verksamhet" (och nej, detta forum utgör kanske inte "offentlig verksamhet" men detta är ändock avdelningen för juridik)

10 § Språket i domstolar, förvaltningsmyndigheter och andra organ som fullgör uppgifter i offentlig verksamhet är svenska.
Sorry, I did’nt quite get that.. Kan do skrivan den på den engelskan?

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Sorry, I did’nt quite get that.. Kan do skrivan den på den engelskan?
Det skulle jag kunna. Som juridisk översättare tar jag dock bra betalt och frågan blir då om du har råd?

Davidbagare
M Maijckel skrev:
Det skulle jag kunna. Som juridisk översättare tar jag dock bra betalt och frågan blir då om du har råd?
Trodde hela grejen med forum likt detta var att man får kostnadsfri hjälp av andra medlemmar?

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
M Maijckel skrev:
Ja, bra att du håller dig till just översättning för du verkar inte helt förstå hur irrelevant det du citerar ovan är i sammanhanget så…

M Maijckel skrev:
I am especially interested in this part:

M Maijckel skrev:
(den svenska allmänheten)

where is the information in the forum rules that this forum is only for swedish speakers and swedish citizens?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S sturnus skrev:
I am especially interested in this part:

where is the information in the forum rules that this forum is only for swedish speakers and swedish citizens?
It’s not limited in any of those ways. He/she/it is of tracks completely in this case so just chill and stay :)

• Gilla
gaia och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.