M Maijckel skrev:
: "Svenska är huvudspråk i Sverige."
Doesn't the main mean the only one?
 
S sturnus skrev:
Doesn't the main mean the only one?
I think that the substantive value of my posts is more important than the language. ;-)
 
  • Gilla
gaia och 5 till
  • Laddar…
Do not worry about it, just keep on posting
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Music Man Music Man skrev:
Do not worry about it, just keep on posting
Tack för det fina ordet :-)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Unfortunately google translate works fine for translating from one language to english or from english to another. but in my case, the translation into Swedish which I unfortunately do not understand, I would not be able to verify the translation.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
S sturnus skrev:
Unfortunately google translate works fine for translating from one language to english or from english to another. but in my case, the translation into Swedish which I unfortunately do not understand, I would not be able to verify the translation.
Try to translate back to english again, then check it, translate once again and post it, if you dare...:cool::rofl:
 
  • Haha
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
N
C cotillion skrev:
De har gjort rotavdrag så den faktiska kostnaden för byte av ett element var 21 735:-

Den här fakturan skulle inte ha betalats. Hur tvingades hon att betala innan de åkte iväg?
Vad hotade de med?

Gissar att de handlat på Dahl, 6738953 levereras med dolda konsoller.

6606035, Bruttopris på Ahlsell 170:-, de tar 381:-.
S sturnus skrev:
Unfortunately google translate works fine for translating from one language to english or from english to another. but in my case, the translation into Swedish which I unfortunately do not understand, I would not be able to verify the translation.
Continue to use english if you want. Anyone that has gone through the swedish school understands English.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
P
Så har även denna tråden spårat ur...
 
  • Gilla
Jens00 och 3 till
  • Laddar…
N
M Manhunter skrev:
Varför då?.I Sverige pratar man svenska och
skriver på svenska.
För att det är väldigt bra att kunna om någon gång vill ha något med världen utanför Sverige att göra.

Dessutom så finns det flera minoritetsspråk i Sverige. Tex samiska så svenskan är inte enda språket i Sverige.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Ja, bra att du håller dig till just översättning för du verkar inte helt förstå hur irrelevant det du citerar ovan är i sammanhanget så…
Vilken del menar du jag missförstått?


Detta är delforumet för juridik. Den juridik som avhandlas här avser till 99.9% sådan juridik som är reglerad i svensk lag författad på det svenska språket.

Anledningen till att svenska är det enda tillåtna språket i svenska domstolar är för att undvika missförstånd, då juridik för de allra flesta är svårt nog på det egna språket. Missförstånd inom juridik leder ofta till både rättsförlust och dyra läropengar.
 
Faen lägg ner nu tjatet om språk och återgå till ämnet.
 
  • Gilla
MickeRavioli och 7 till
  • Laddar…
TRJBerg
Det här är en helt egen nivå av OT.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
För att det är väldigt bra att kunna om någon gång vill ha något med världen utanför Sverige att göra.

Dessutom så finns det flera minoritetsspråk i Sverige. Tex samiska så svenskan är inte enda språket i Sverige.
är rinkebysvenskan majoritetsspråk?
 
  • Haha
Music Man
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
ROT gäller, dummhetstillägg tillkommer slltid
ROT gäller vid elektronisk betalning, ej cash. Är det klarlagt hur det betalades? Hur får dom igenom det om det är cash eller blir det en sur överraskning till för TS?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
M Maijckel skrev:
Detta forum är ett publikt forum med inriktning emot allmänheten (den svenska allmänheten) 4 § Språklagen (2009:600) lyder: "Svenska är huvudspråk i Sverige."
Trots detta anser myndigheter som Skatteverket och Försäkringskassan att det är lämpligt att även tillhandahålla information på en del andra språk, så riktigt så svenskenkelspårigt som @Maijckel antyder är inte ens svenska myndigheter. ;)

Om Människojägaren stör sig på några inlägg på engelska får han väl anmäla dessa om de nu är så besvärande.

Webbsida visar Skatteverkets information på olika språk, inkluderar europeiska, mellanöstern och asiatska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En webbsidas skärmdump som erbjuder information på olika språk inklusive arabiska, dari, jiddisch och spanska.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.