8 678 läst ·
66 svar
9k läst
66 svar
Lukt 70 tals hus, syll, asfaboard eller VAD?
Hej alla, jag vill bara informera er om vad det var! Det saknades en vattenavisande del vid ytterdörren så regn snö osv har tagit sig in och allt tryckimpregnerat trö under dörren var genomruttet och avgav den starka doften som i princip kändes i hela huset. Nu är allt trä samt isoleringen runtom bytt av snickare och lukten är HELT borta! Är så jävla glad. Vattenavvisande sak skall sättas på plats imorgon.TRJBerg skrev:
De va helt klart ett mindre problem än vi trodde, men helt galet att så lite kan lukta så mycket. Tack för alla råd och tips.
Kul! Grattis att det löste sig! Hur kom ni på det?A annapanna1234 skrev:Hej alla, jag vill bara informera er om vad det var! Det saknades en vattenavisande del vid ytterdörren så regn snö osv har tagit sig in och allt tryckimpregnerat trö under dörren var genomruttet och avgav den starka doften som i princip kändes i hela huset. Nu är allt trä samt isoleringen runtom bytt av snickare och lukten är HELT borta! Är så jävla glad. Vattenavvisande sak skall sättas på plats imorgon.
De va helt klart ett mindre problem än vi trodde, men helt galet att så lite kan lukta så mycket. Tack för alla råd och tips.
Tack!! Ja efter mycket internet forskning av mig och jääävligt många lukt sessioner där jag försökt lukta mig till källan och kom till slut underfund med att de va vid ytterdörren. Ringde snickare och förklara han kom hit. Han tog en titt på dörren och sa att de e felbyggt, saknar spärren, ( de hade ju inte vi nån aning om), och sa typ ”sätter 100 spänn på att när vi tar upp plankorna under dörren är de ruttet tryckimpregnerat trä och isolering direkt på plattan som alltihop är ruttet och luktar”. Och 100% rätt hade han! Hjälte. Ska fan ge han 100 spänn hahaVrana skrev:
Har du bilder på när ni river och hur det såg ut?A annapanna1234 skrev:Tack!! Ja efter mycket internet forskning av mig och jääävligt många lukt sessioner där jag försökt lukta mig till källan och kom till slut underfund med att de va vid ytterdörren. Ringde snickare och förklara han kom hit. Han tog en titt på dörren och sa att de e felbyggt, saknar spärren, ( de hade ju inte vi nån aning om), och sa typ ”sätter 100 spänn på att när vi tar upp plankorna under dörren är de ruttet tryckimpregnerat trä och isolering direkt på plattan som alltihop är ruttet och luktar”. Och 100% rätt hade han! Hjälte. Ska fan ge han 100 spänn haha
Lägg ut dom här i tråden!
Även bild på före och efter så man ser vad som var fel samt hur det skall vara.
Din snickare har varit med förut lärt av andras misstag. Det kallades förr i tiden för en "mäster"
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden