Purre Purre skrev:
så finns det ingen anledning att ha fler batterier
Så länge man bara arbetar med en maskin håller jag med. Jag har dock ganska ofta två dragare i drift samtidigt, typ en med borr och en med bits, och då är det bra att ha fler än två batterier.

• Gilla
rakt09
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Normalt räcker två batterier, så länge den hinner ladda upp batteriet medan man använder det andra så finns det ingen anledning att ha fler batterier. I jobbet har jag egentligen aldrig behövt fler än 2 även om det nu finns fler. Men då sitter det batterier i vissa maskiner mest hela tiden även när dom inte används sen emellanåt får man ställa sig och ladda upp 4-5 batterier i ett svep istället.
för en apparat, av strömsnål modell typ skruvdragare räcker det förstås. för lite skruvar här och där.

men orka fippla med borr och bits som delar en maskin vid lite mer omfattande jobb. två dragare är det värt.

dragare som man skall vara vän med under längre pass bör för övrigt väga under 1,5 kg. och ha ett slankt hus. hur kvalar arnolddragaren in?

dock nu har vi nyss vädrats hype kring en vinkelslip. om den är på minimalt tillräcklig effekt på säg 500 watt drar den ur ett 4,5 ah batteri på cirka tio minuter.

ett flertal trädgårdsmaskiner gräsklippare häcksaxar trimmers där sladd redan röstats bort av marknaden, uppvisar liknande strömhunger.

take it from there. sex batterier på fyra snabbladdningsplatser är snarast i underkant.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.