B Bengt_Salmose skrev:
Har för mig att jag sett någon stans att det finns något programmerings gräns snitt
Jo det är det de kallar "Orsak och verkan", men ljudet på manöverpanelen lär du inte komma åt den vägen.

Hej, jag har ett 4320 med K623 manöverpanel och trådlösa sensorer som ADM-I12W1.
Jag letar efter vattendetektorer, både trådade och trådlösa. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska leta efter kompatibla sensorer. Har någon erfarenhet?

C CM.gbg skrev:
Hej, jag har ett 4320 med K623 manöverpanel och trådlösa sensorer som ADM-I12W1.
Jag letar efter vattendetektorer, både trådade och trådlösa. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska leta efter kompatibla sensorer. Har någon erfarenhet?
Till det gamla SiWay-protokollet tror jag aldrig det har funnits någon läckagedetektor. Fanns inte heller tidigare till tvåvägsprotokollet, så jag byggde mig en egen enligt bilden nedan. Något motsvarande kan du naturligtvis knåpa ihop även med hjälp av en dörrsensor till SiWay.

Hemmagjord läckagedetektor med ICP DAS iSN-101, kopplad till Vanderbilt SPC och dörrsensor WMAG-I, konverterar 12V till 3V med vattendetekteringskabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

gol gol skrev:
Till det gamla SiWay-protokollet tror jag aldrig det har funnits någon läckagedetektor. Fanns inte heller tidigare till tvåvägsprotokollet, så jag byggde mig en egen enligt bilden nedan. Något motsvarande kan du naturligtvis knåpa ihop även med hjälp av en dörrsensor till SiWay.

[bild]
Det var en ambitiös lösning. Tack. Det är ju historia men det fanns en IWFW6-10, jag minns inte vilket protokoll den använde.
Det är inte så att någon av dessa går att använda?
WFLOOD with water sensitive cable, V54538-F118-A200
WFLOOD Wireless Flood Detector, V54538-F118-A100

C CM.gbg skrev:
Det var en ambitiös lösning. Tack. Det är ju historia men det fanns en IWFW6-10, jag minns inte vilket protokoll den använde.
Det är inte så att någon av dessa går att använda?
WFLOOD with water sensitive cable, V54538-F118-A200
WFLOOD Wireless Flood Detector, V54538-F118-A100
Dessa använder det nya trådlösa protokollet (2-way), så då behöver du köpa en ny mottagare också.

• Gilla
CM.gbg
  • Laddar…
Hej, en fråga gällande Wireless Lost Event av en rökdetektorn. Jag har en HDv3007OS + trådlös SiWay Radio Module, både ungefär 10 år gamla. Sen några månader tillbaka får jag då och då händelse där centralen/panelen har tappat kopplingen med rökdetektor (Zone tamper [Fire Zone] + Wireless Lost Event). Är larmet på börja det också tuta då räknas det som sabotage enligt inställningarna. Efter ett tag blir kopplingen ok igen och allt funkar som det ska. Under tiden kan jag nollställa händelse via panelen och få meddelande Wireless Supervision Restore, men jag kan inte nollställa rökdetektorn via appen tills kopplingen är tillbaka, vilket är mest störande. Det är inget fel på batteri (alltid haft rekommenderat batteri).

Nu undrar jag om man kan ändra någon inställning som gör att i fall panelen tappar kopplingen med detektorn då larmet sätts inte igång utan jag bara få en notis i appen. Några tips? Även för att kunna nollställa via appen? Jag har följande inställningar som har aldrig ändrat. Kanske behöver ändra nåt annat för att fixa problemet?

Användargränssnitt för inställningar av trådlös kommunikation på ett larmssystem, inklusive alternativ för övervakning och sabotageaktivering.

Hej!
Jag har bytt telefon sedan en tid tillbaka och sedan dess är det helt tyst när larmet går. Jag har kollat under inställningar (Android), appar, Acre intrusion och sett till att allt är påslaget. Även kollat notifieringar, ljudvolymer etc. Ändå är det tyst. Jag skulle förstås vilja att det låter i luren.

Tips?

Någon som har en SPC PSU i någon form till salu? Är även intresserad av PSU-kort/kapsling utan dörrcentral/IO-expander.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.