Ett alternativ är annars denna knapp:
https://www.styrahem.se/p/628/tryck...adX78yZFBZ6F6lthO1xdaMop5CrIVKPwqT47Cml_b-y82

Sedan lägger du upp en ny user, kalla denna garage, med enbart web behörighet, inget annat, pinkod [PINKOD]

Lägg upp en mapping gate som lyssnar på event "web user garage login", slår av efter 500ms, och lägg denna så den triggar outputen för garaget.

Därefter peka knappen mot:
http://[LARMETS_IP_NUMMER]/login.htm?action=login&language=253&userid=garage&password=[PINKOD]

Klart!

Nu kanske du undrar, blir inte knappen som en extra fjärrkontroll?
Nä, du kan ju styra knappen så att:
1: den inte funkar när huset är pålarmat.
2: göra så det krävs 3 snabba tryck på fjärrkontrollen. På så sätt aktiveras den inte av misstag.
Går att göra hur som helst. Eller ett jättelång tryck på 2 sek.

Med larmet går det också styra från magnetkontakten så porten yvångsstängs efter säg 15 sek. Bara lägga en mapping gate att när magnet varit dragen i 15 sek, så dras outputen automatiskt i 0.5 sek.

Jo men normalt lämnar barnet cykeln i garaget före avlarmning. Därför ville jag ha tagg och det vore bekvämt med bara en tagg.

Jag ska fundera lite.

A andersda skrev:
Jo men normalt lämnar barnet cykeln i garaget före avlarmning. Därför ville jag ha tagg och det vore bekvämt med bara en tagg.

Jag ska fundera lite.
ja det går ju styra på olika sätt, om det ska fungera när det är pålarmat, eller om knappen t.om. ska larma av automatiskt. (nu när du har 3 tryck på knappen som extra åtgärd).

Hela poängen är dock att din "nya" fjärrkontroll är lite besvärligare att trigga av misstag. Du kan ställa in i knappen hur korta tryck som krävs, och att det ska vara 3 tryck. Då kan du fine-tunea knappen så att den inte triggas av misstag, men barnet har inga problem att trigga den medvetet.

Redigerat:
Absolut men den känns lite stor för o stoppa i fickan.

A andersda skrev:
Absolut men den känns lite stor för o stoppa i fickan.
Herregud... säkert mindre än originalkontrollen...
En hand håller en liten svart, rund fyrkantig enhet med en cirkel i mitten på en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Typ samma storlek.

F
Hej!
Jag funderar på att köpa ett begagnat larm, men funderar över hur det funkar med fabriksåterställning. Det finns ju en knapp på moderkortet för nollställning, men det står också att det inte fungerar om installatörsläge är blockerat.
Kan jag råka köpa ett larm som någon inte har installatörskoden till och som då blir obrukbart, eller finns det andra sätt att nollställa det på?

Hej,
jag har installerat Acre appen i en telefon idag och märkte att när larmet gick började appen spela upp ett ganska högt ljud, som en siren. Jag har appen installerat sedan tidigare även i en annat telefon, men där är det inget likadant ljud. Är det nån konfigurering som styr det i SPCconnect? Hittar inte i appen.

F
S sebastiannielsen skrev:
SPCN340 = gsm/gprs över 4g
SPCN341 = ethernet/internet över 4g (FlexC/EDP)
SPCN342 = 2g/3g/4g endast ethernet/internet (FlexC/EDP)

Vill du köra analogt+digitalt kör 340, annars endast digitalt 341.
Plockar upp ett gammalt inlägg. Jag har hittat en äldre gsmsändare, SPCN340, men den verkar inte gå att köpa ny längre. Kommer den sluta fungera med nedsläckning av 2g/3g framöver eller kommer den duga för larmsändning ett antal år till? Den kommer enbart att vara för backup, och fiber/ethernet kommer vara primära anslutningen. När behövs FlexC/EDP över mobilnätet? Är det något som larmcentraler kräver för att ta emot larm så att jag hellre borde skaffa SPCN342 som verkar vara den som säljs numera?

Nu är det inte detta en köp/säljtråd men någon kanske är intresserad av 42m FLAQQBR 2x1,0+1x2x0,22?

F fredrik.johansson skrev:
Plockar upp ett gammalt inlägg. Jag har hittat en äldre gsmsändare, SPCN340, men den verkar inte gå att köpa ny längre. Kommer den sluta fungera med nedsläckning av 2g/3g framöver eller kommer den duga för larmsändning ett antal år till? Den kommer enbart att vara för backup, och fiber/ethernet kommer vara primära anslutningen. När behövs FlexC/EDP över mobilnätet? Är det något som larmcentraler kräver för att ta emot larm så att jag hellre borde skaffa SPCN342 som verkar vara den som säljs numera?
SPCN340 kommer fungera över 4g, dvs kommer INTE släckas ner.
Glöm dock inte att bocka i "endast 4g" i webbinterfacet.

SPCN3x0 anger vilket när det är, 4 = 4g, 2 = 2g/3g

så SPCN320/321/322 kommer sluta fungera.
och SPCN340/341/342 kommer fortsätta fungera.

När jag säger "gsm/gprs över 4g" så menar jag alltså överföringsprotokollet, dvs den fungerar som en gammal "knapptelefon" fast med 4g-stöd.
medans 341 och 342 är mer som en "smartphone".

• Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
Hej, nån som vet vart eller om man kan köpa säkringshållaren till SPC psu som privatperson? Bara själva hållaren inte hela plinten som saknas

T
T TechChad skrev:
Tror det kan vara klurigt att hitta den lös så man vet att den verkligen passar i hållaren.
Men annars borde den här funka:
[länk]
Den där ser väldigt lovande ut och där får man ju hela plinten
Så bara byta 👍Jättetack för hjälpen och snabbt svar!

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.