RilleRock
S xCxJx skrev:
[bild]

Avlarmat och dörren öppen.
Hade du direkttillkoppling i map innan med?

RilleRock RilleRock skrev:
Hade du direkttillkoppling i map innan med?
Om du menar att att jag kunde larma på utan att slå koden så tror jag det, men jag är inte helt säkert. Har ju ändrat lite efterhand.
För info bytte jag från K520 till K521 efter åskan.

Är direkttillkopplingen orsaken?

RilleRock
S xCxJx skrev:
Om du menar att att jag kunde larma på utan att slå koden så tror jag det, men jag är inte helt säkert. Har ju ändrat lite efterhand.
För info bytte jag från K520 till K521 efter åskan.

Är direkttillkopplingen orsaken?
Öppna sektioner visas på samma rad som du nu har direkttillkoppling.

Öppna sektioner visas på samma rad som du nu har direkttillkoppling.
Tänkte också att informationselementen kanske konkurrerar om att visas :)
Jag har ej direkttillkoppling aktiverat.

• Gilla
gol och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Ändrade allt från 2 områden till att istället använda deltillkoppling men får inte till det!
Nu dyker inte A o B upp i appen, totalt tappat, förut gick de ej att trycka på?
Måste jag aktivera deltillkoppling på nått sätt som jag lyckats ta bort, atribut A o B har jag koll på, vilka som ska vara med vart men, borta?

MVH
Andreas

RilleRock
A Akteng skrev:
Hej!

Ändrade allt från 2 områden till att istället använda deltillkoppling men får inte till det!
Nu dyker inte A o B upp i appen, totalt tappat, förut gick de ej att trycka på?
Måste jag aktivera deltillkoppling på nått sätt som jag lyckats ta bort, atribut A o B har jag koll på, vilka som ska vara med vart men, borta?

MVH
Andreas
Området du inte använder finns det kvar?
Isåfall måste du aktivera Deltillkoppl.A och B inne på det området.

Nej området "garaget" tog jag bort helt, knapparna i appen fanns först men gick inte trycka på.
Sen måste jag bockat ur nått så de försvann?

RilleRock
A Akteng skrev:
Nej området "garaget" tog jag bort helt, knapparna i appen fanns först men gick inte trycka på.
Sen måste jag bockat ur nått så de försvann?
Om du loggar in i map med samma användare som är knuten till spcconnect kan du då deltillkoppla?

Om du loggar in i map med samma användare som är knuten till spcconnect kan du då deltillkoppla?
Tror inte det, men kollade snabbt igår då det blev lite sent. Kollar ikväll men troligen inte.
Testade allt möjligt, klass 3... sen tog det ett tag innan jag hittade att det skulle på en nolla så det blev lite stökigt :-)
När jag väl kom in igen så läste jag in backupen. Känns som det har nått att göra med översta valet "tillåt flera områden" då jag får valet hur A o B ska bete sig (dyker upp under namnen på A o B), men kan vara fel spår...

A Akteng skrev:
Tror inte det, men kollade snabbt igår då det blev lite sent. Kollar ikväll men troligen inte.
Testade allt möjligt, klass 3... sen tog det ett tag innan jag hittade att det skulle på en nolla så det blev lite stökigt :)
När jag väl kom in igen så läste jag in backupen. Känns som det har nått att göra med översta valet "tillåt flera områden" då jag får valet hur A o B ska bete sig (dyker upp under namnen på A o B), men kan vara fel spår...
Hej!
IOS-appen uppdaterades häromdagen för första gången på länge. En av ändringarna:
- Deltillkopplings Ikoner [sic!]

Deltillkopplings ikoner [sic!] är nu osynliga om deltillkoppling inte är aktiverat på området.

Vad komiskt! Då ska jag bara hitta vart jag aktiverar, hittar helt enkelt inte...

A Akteng skrev:
Vad komiskt! Då ska jag bara hitta vart jag aktiverar, hittar helt enkelt inte...
Inställningsgränssnitt för säkerhetssystem med alternativ för in-/utpassering och delkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Boan
  • Laddar…
Toppen! Såg nästan lika ut, helt missat den menyn eller glömt rättare sagt! Tack//AK

• Gilla
Boan
  • Laddar…
RilleRock
A Akteng skrev:
Toppen! Såg nästan lika ut, helt missat den menyn eller glömt rättare sagt! Tack//AK
Ser du de valen som @gol postade så har du inte avaktiverat "Områden" under system
utan bara raderat område "garage".

Har man inte aktiverat "områden" så styr man "deltillkoppling" med den användarens
behörighet som är knuten med centralen till spcconnect då deltillkoppling alltid är aktiverat.
Ändringarna för deltillkoppling görs under system>deltillkopplat.
Skärmdump av säkerhetssysteminställningar för deltillkoppling med namnändringsfält och alternativ.

• Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.