Byggahus.se

Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?

1. A
    Medlem · Nivå 8
    Hej,

Har hämtat FW från dropboxen

https://www.dropbox.com/sh/i5yd2mhwhvmlw86/AAAuuOJT7D7Vqzy2pKmyVa4Ha?dl=0

Har testat att ladda om 3.9.0 precis. Samma resultat.
    Har även testat med pfw filer från 3.8.0, 3.8.1, 3.8.5 och 3.9.0 - samtliga från Dropboxen ovan.

När jag kör med dom äldre får jag först en röd text överst men när man trycker på upgrade så försvinner den.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    spc2.jpg

Mer tips? Kan det vara dumma fel på xbus? Måste jag göra något på MAP? Tänk vad är det dummaste och mest banala fel någon kan göra? Jag är övertygad om att det är något skitenkelt =)

2. gol
    Medlem Nivå 6
    CM.gbg verkar ha haft samma fel, https://www.byggahus.se/forum/threa...ens-spc-larmskola.213504/page-215#post-322574, så hör med honom om han hittade en lösning.

3. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
  4. gol
    Medlem Nivå 6
    Här är även en instruktionsfilm som visar hur man gör:
    Det är inte så att du helt enkelt saknar rättigheter för uppgradering? Men då borde du inte heller ha lyckats med att uppgradera CA.

5. A
    Medlem · Nivå 8
    Precis något är skumt.

Om man tittar på filmen så har dom samma 'problem' i den (kolla 2.23) dom har FW Mismatch. Sen så finns ingen 'Upgrade' knapp på MAP i den heller om man jämför med dörrkontrollern.

Ja jag tycker jag har allt påslaget.

Har skicka pm om till CM.gbg. Bra tips, tack.

6. A
    Medlem · Nivå 8
    Testade med 3.10 enl länk. Samma problem.

7. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Den larmar bara när den blir påverkad som man dippat den.

Inte gjort det men mät så terminalen inte har kontakt med 12V.

8. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Under val för deltillkoppling kan du välja "Ingen siren".
    Vilket innebär att inga sirener aktiveras vid deltillkopplat läge men övrigt så piper det i map, mobil etc.

9. A
    Medlem · Nivå 8
    CM.gbg hade inte löst det.

10. R
    Medlem Nivå 2
    Tack kompis!

• Laddar…
  11. R
    Medlem Nivå 2
    Går det att automatiskt partsetta enligt ett klockslag? Hittar bara fullset

12. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Ja du får göra en händelse som triggar det scenariot.
    Kan förklara lite mer ingående senare under dagen.

13. W
    Medlem · Nivå 6
    Hej, möjligt att detta redan finns någonstans men jag hittade inte det i sökningarna.

Jag har spc 4300 och bewator pp 500em med motorlås till dörrarna. Använder då taggar till access.
    Jag har några extra taggar liggande som jag skulle vilja associera med användare, men jag har inte "serie" numren eller vad det heter till dessa taggar. Min centralenhet har inte taggläsare men däremot bewator enheterna, men när jag läser en tagg där kan jag inte i systemet hitta serienumret. Finns det något sätt att i systemet hitta "numret" som behöver läggas in i profilen för att jag skal kunna lägga till taggen till en användare? (Jag har tyvärr ingen separat läsare)
    Screen Shot 2019-09-30 at 21.33.30.png

Min andra fråga är jag kör just nu 3.7.1, rekommenderar ni att göra jobbet eller att betala någon för jobbet att uppgradera programvaran?

Tack på förhand.

14. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    Har du testat "Lär in kort"?
    Stöds kortformatet så skall det gå utan att veta serienummer.

Kolla inlägg #3499 av @gol.
    Ta sedan ner:
    https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=1211

Gör backup innan du börjar!

15. W
    Medlem · Nivå 6
    Var hittar jag den ’knappen’?

Ang firmwaren så var min fråga snarare, vad är eg förbättringen, är det lönt? Är där en signifikant skillnad mellan versionerna?