4 543 läst ·
41 svar
5k läst
41 svar
Läcker vatten från skorsten
Den konade stosen är konad för att den ska vara lätt att passa in. Den nedre skarven skall vara ihopfalsad och sedan tätad på utsidan med tätmassa den övre änden klipper man till rätt diameter så att den precis passar röret. För maximal tätning kan man lägga lite tätmassa på skorstensröret där skarven kommer innan man trär på stosen. Den släta plåten är också skarvad två gånger där ska det också vara tätt.
Tack! Så nu tänker jag täta längst ner. Jag har utomhussilikon hemma. Skall det vara ngt speciellt med värme? .N Nissegandhi skrev:Den konade stosen är konad för att den ska vara lätt att passa in. Den nedre skarven skall vara ihopfalsad och sedan tätad på utsidan med tätmassa den övre änden klipper man till rätt diameter så att den precis passar röret. För maximal tätning kan man lägga lite tätmassa på skorstensröret där skarven kommer innan man trär på stosen. Den släta plåten är också skarvad två gånger där ska det också vara tätt.
Verkar det rimligt?
Ta någon vanlig byggfog eller takfog för utv bruk.
Besserwisser
· östergötland
· 2 792 inlägg
Jag skulle börja med att tejpa misstänkta skarvar och fram med vattenslangen..
Silikon innehåller ofta ättika vilket inte plåten gillar..
Silikon innehåller ofta ättika vilket inte plåten gillar..
Nu är det med största sannolikhet tätningen av det hela som är problemet som alla säger.
"Fog" är ghettofix som inte kommer hålla i längden.
Men. Högoddsare
Hur är ventilation och inomhusklimat i det där rummet. Kondens?
"Fog" är ghettofix som inte kommer hålla i längden.
Men. Högoddsare
Hur är ventilation och inomhusklimat i det där rummet. Kondens?
det är inte en högoddsare, men denna gång var både tilluft och frånluft öppna så borde inte vara det.Appendix skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden